تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

صلاحیت هفت وزیر پیشنهادی بررسی شد

مجلس ایران بررسی صلاحیت ۱۳ وزیر از ۲۱ وزیر پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد برای حضور در کابینه دهم را به پایان برد.

صلاحیت شش وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امور خارجه و بازرگانی روز گذشته پایان یافته بود و امروز سه‌شنبه نیز نمایندگان مجلس صلاحیت هشت وزیر پیشنهادی دیگر را به پایان رساندند.

وزارتخانه‌های بهداشت، تعاون، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع، راه و ترابری و رفاه و تامین اجتماعی، هفت وزارتخانه‌ای بودند که صلاحیت گزینه‌ پیشنهادی آنها در صحن علنی مجلس بررسی شد و صلاحیت هشت وزیر پیشنهادی دیگر فردا چهارشنبه بررسی خواهد شد.


ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنایع و معادن که نیمه‌ تمام ماند، به فردا چهارشنبه موکول شد.

بررسی صلاحیت کابینه دهم از روز دوشنبه در مجلس آغاز شده است و فردا چهارشنبه آخرین روز آن خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در نوبت رسیدگی به صلاحیت سردار احمد وحیدی وزیر پیشنهادی دفاع، نمایندگان مجلس با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» از تصدی وی بر این وزارتخانه حمایت کردند.

در مخالفت با حضور آقای وحیدی در وزارت دفاع، هیچ‌یک از نمایندگان سخنرانی نکردند.

سردار احمد وحیدی به اتهام دست داشتن در انفجار مرکز یهودیان آرژانتین در سال ۱۹۹۴ از سوی پلیس بین‌الملل تخت تعقیب قرار دارد.


آرژانتین و اسرائیل به معرفی وحیدی برای تصدی وزارت دفاع واکنش نشان داده‌اند. ایران موضع‌گیری وزارت خارجه آرژانتین در این خصوص را محکوم و دخالت در امور داخلی خود دانسته است.

حمید بهبهانی وزیر پیشنهادی راه و ترابری طی سخنانی در صحن علنی مجلس مشکلات موجود در صنعت هوایی ایران را ناشی از «مشکلات بین‌المللی و تحریم‌ها» دانست.

آقای بهبهانی که در دولت نهم نیز وزیر راه و ترابری بود، افزود که همراه با همکاران خود درصدد چاره‌جویی و بررسی علمی و دقیق علل اصلی بروز حوادث هوایی در ایران، بدون فرافکنی است.

او همچنین اظهار داشت که تمام برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان وزارت راه و ترابری معطوف به صیانت از جان مسافران و ارتقای امنیت پرواز است.


علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نیز در مخالفت با وزارت آقای بهبهانی گفت که گزارش عملکرد یکساله وزیر راه در دولت نهم «دروغ» است و موافقان هم بر مبنای این گزارش از وی دفاع کرده‌اند.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه اظهارات آقای بهبهانی در خصوص مشکلات هوایی کشور «دروغ» است، از همکاران خود خواست که «این ودیعه الهی(وزارتخانه) را به فردی که به نمایندگان مردم دروغ می‌گوید، نسپارند.»

وی اظهار داشت که بهبهانی از دانشگاه علم و صنعت، وزارت راه، چابهار و چهار ماه قبل از مسئولیت خود، از پژوهشکده حمل و نقل نیز پول دریافت می‌کرده است.


در واکنش به اظهارات زاکانی، علی لاریجانی رئیس مجلس از نمایندگان خواست که در اظهارنظر‌های خود مطالب «شبهه‌ناک و نیش‌دار» مطرح نکنند.

در مخالفت با تصدی فاطمه آجرلو بر وزارت رفاه نیز سه نماینده مجلس سخنرانی کردند.

این نمایندگان، خانم آجرلو را فاقد تجربه کافی و ناآشنا به مسائل بیمه‌ای معرفی کردند.

تکذیب پرداخت پول
در پیوند با گزارش بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دهم در صحن علنی مجلس، امروز سه‌شنبه برخی رسانه‌ها خبر دادن که محمود احمدی‌نژاد به حساب هر یک از نمایندگان ۱۰۰ میلیون تومان پول واریز کرده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تکذیب این خبر گفت که وزارت کشور براساس توافقنامه‌ای که پیش از این حاصل شده، قرار بود بودجه در اختیار برخی استانداری‌ها برای کمک به برخی از مساجد قرار دهد.

به گفته آقای لاریجانی، این مبلغ پول به حساب نمایندگان واریز نشده و در اختیار استانداری‌ها قرار داده شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
بررسی صلاحیت شش وزیر پیشنهادی
آغاز بررسی کابینه دهم در مجلس

نظرهای خوانندگان

عجب اوضاع بل بشویی در مجلس نظام اسلامی در جریان است! همه نمایندگان ولی فقیه و مصباح به هم می گویند « دروغگو و متقلب». ملت ایران تماشا کنید و حال کنید! این ....، بطور کامل کنترول را از دست داده اند. ماشین بی ترمز دیکتاتوری منفور و فاسد نظام اسلامی در حال سقوط به ته دره عمیق تاریخ است.
سازمان قبرستان ها و امامزاده های خط خمینی،

-- Emamzadeh Eslami ، Sep 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)