تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دفن اجساد فاقد هویت با «حکم دادستانی»

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران می‌گوید که دفن اجساد فاقد هویت در بهشت زهرا با حکم دادستانی و برگه پزشکی قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای بیادی امروز سه‌شنبه در جلسه شورای شهر گفت که دفن این افراد یک مسئله عمومی و طبیعی است که هر ماه به طور متناوب انجام می‌شود.

شورای شهر تهران، کمیته‌ای ویژه برای بررسی دفن ۴۴ جسدی که گفته می‌شود در جریان حوادث اخیر کشته شده و به صورت مخفیانه در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا دفن شده‌اند، تشکیل داده است.

اعضای این کمیته روز گذشته از قطعه ۳۰۲ بازدید کرده‌ و آن‌طور که بیادی می‌گوید ۴۰ جسد فاقد هویت طی چند ماه اخیر در این محل دفن شده‌اند، اما برخی رسانه‌ها این موضوع را «بزرگ» کرده‌اند.


مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با تائید گفته بیادی افزود: «دفن حدود ۴۰ نفر افراد مجهول‌الهویه در قطعه ۳۰۲، یک دفعه انجام نشده و طی ماه‌های اخیر و به طور متناوب صورت گرفته است.»

به گفته بیادی، سال گذشته ۳۰۶ جسد مجهول‌الهویه در بهشت زهرا دفن شد و این تعداد در سال جاری در مدت مشابه سال قبل، ۳۶۴ مورد بوده است.

وب‌سایت نوروز چندی پیش در گزارشی اعلام کرده بود که ۴۴ جسد فاقد هویت به طور مخفیانه در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا دفن شده است و تصاویری از قبرهای آنها نیز پخش کرد.

کمیته حقیقت‌یاب مجلس هم موضوع دفن این اجساد را در دستور کار خود قرار داده است و برای مشخص کردن هویت اجساد از پزشکی قانونی خواسته که توضیحاتی به این کمیته ارائه کند.

اظهارات بیادی پس از آنکه وب‌سایت موج سبز آزادی، هویت یکی از اجساد دفن شده در این قطعه را سعیده پورآقایی اعلام کرد، ایراد می‌شود.


این وب‌سایت نوشته که سعیده پورآقایی فرزند یکی از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق است که در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و پس از «تجاوز»، بدنش با اسید سوزانده و مخفیانه در این قطعه دفن شده است.

بنابر اعلام این وب‌سایت، خانواده پورآقایی تحت فشار قرار گرفته‌اند تا علت مرگ او را «بیماری کلیوی» اعلام کنند.

موج سبز آزادی همچنین ادعا کرده است: «اکثر کسانی که به صورت مخفیانه و بی‌نام و نشان در بهشت زهرا دفن شدند، دخترانی هستند که مورد تجاوز وحشیانه‌ نیروهای امنیتی و شبه‌نظامی قرار گرفته‌اند.»

این وب‌سایت در عین حال مدعی کشف یک گور دسته‌جمعی دیگر در اطراف بهشت زهرا شده که انتشار جزئیات آن را به آینده موکول کرده است.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی ایران، ده‌ها نفر کشته شده‌اند که از سرنوشت برخی کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان هیچ اطلاعی در دست نیست.

پلیس ایران تعداد کشته‌ها را ۲۰ نفر اعلام کرده است، اما ستاد پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، آمار کشته‌شدگان را ۶۹ نفر می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

قصاص!


تنها راه حل برای پایان یافتن این قائله یک چیز است و آنهم مقابله به مثل با این آقایان به روش خودشان:


قصاص!

-- متقاصی ، Sep 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)