تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست مجدد آزادی سه آمریکایی از ایران

خانواه‌های سه آمریکایی بازداشت شده در ایران که ماه گذشته در مرز ایران و عراق دستگیر شدند، باردیگر خواستار آزادی فرزندانشان شدند.

خانواده‌های این سه نفر که مقام‌های آمریکایی آنها را گردشگر می‌نامند، در دانشگاه کالیفرنیا که فرزندانشان از آنجا فارغ‌التحصیل شده‌اند، این درخواست را مطرح کرده‌اند.

این سه نفر، دو مرد و یک زن به نام‌های جاشوا فضال، شان باور و سارا شاورد هستند.

در نشست خبری که روز گذشته دوشنبه در دانشگاه کالیفرنیا برگزار شد، خانواده و دوستان این سه آمریکایی از دولت ایران خواستند که اجازه ملاقات با آنها را برای دیپلمات‌های خارجی صادر کند.

سفارت سوئیس در تهران، حافظ منافع آمریکا در این کشور است و در این مدت تلاش کرده است که موجبات آزادی این سه نفر را فراهم کند.

در نشست خبری که روز گذشته دوشنبه در دانشگاه کالیفرنیا برگزار شد، خانواده و دوستان این سه آمریکایی از دولت ایران خواستند که اجازه ملاقات با آنها را برای دیپلمات‌های خارجی صادر کند

خانواده‌های آنها در عین حال از مقام‌های جمهوری اسلامی خواستند که در خصوص وضعیت و محل نگهداری فرزندانشان اطلاع‌رسانی کنند.

پیش‌تر خبرگزاری‌ها گزارش کرده بودند که سه آمریکایی در حال بازدید از منطقه گردشگری «احمدآوه» در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی سلیمانیه، از سوی نیروهای امنیتی ایران، بازداشت شدند.

مقام‌های کردستان عراق نیز گفته بودند که این سه آمریکایی در حال بازدید از مناظر طبیعی مناطق مرزی ایران بودند که از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شدند.

این سه نفر که از ترکیه به عراق رفته بودند، پس از بازدید از شهرهای اربیل و سلیمانیه، به اطراف حلبچه سفر کرده بودند.

این افراد، با همراه چهارم خود که به دلیل بیماری در سلیمانیه مانده بود، تماس گرفته و از محاصره خود به وسیله مامورانی که عربی و کردی صحبت نمی‌کردند، خبر دادند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز چندین بار از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است این سه آمریکایی را هر چه سریع‌تر آزاد کنند.

این در حالی است که علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفته که آمریکایی‌ها انتظار نداشته باشند که موضوع بازداشت سه «گردشگر» آمریکایی به زودی‌ حل و فصل شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)