تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران به تشدید تحریم‌ها تهدید شد

آلمان و فرانسه اعلام کردند در صورتی که ایران تا ماه سپتامبر به نگرانی‌های غرب در خصوص برنامه هسته‌ای‌اش پاسخ ندهد، با تحریم‌های شدیدتری روبرو خواهد شد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه که در برلین با یکدیگر دیدار کردند، در عین حال، خوستار اجماع بین المللی برای حل پرونده ایران در این خصوص شدند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با اشاره به نشست گروه ۲۰ که اواخر سپتامبر برگزار خواهد شد، بر تجدیدنظر موضع این گروه در قبال ایران تاکید کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز پانزدهم سپتامبر را به عنوان ضرب‌الاجل برای پاسخ ایران به گروه ۱+۵ در خصوص پرونده هسته‌ای خود تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکولای سارکوزی نیز بر تصمیم‌گیری در خصوص ایران در ماه سپتامبر که به بستگی به همکاری ایران دارد، تاکید کرد.

وی افزود که اگر پاسخ ایران در این خصوص مثبت نبود، آلمان و فرانسه همراه با هم درخواست تشدید تحریم‌ها علیه تهران را مطرح می‌کنند.


AP

آقای سارکوزی خواستار ایجاد هماهنگی و وحدت در جامعه بین‌المللی برای تحریم بیشتر ایران شد.

خانم مرکل نیز اظهار داشت که ایران باید بداند که ما در این خصوص جدی هستیم و نباید این ضرب‌الاجل را از دست بدهد.

صدراعظم آلمان هفته گذشته نیز درخواست مشابهی مبنی بر بازگشت ایران به میز مذاکره را مطرح کرده بود.

سران شش قدرت غربی، روز چهارشنبه در فرانکفورت آلمان با یکدیگر دیدار می‌کنند. آنها قرار است در خصوص پرونده هسته‌ای ایران، بر اساس آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تصمیم‌گیری کنند.

آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران، تولید اورانیوم غنی‌‌شده با غلظت پایین‌ را با حجم کمتری نسبت به گذشته ادامه داده است.

بی‌پاسخ گذاشتن سئوالات درباره «ابعاد احتمالی نظامی» برنامه هسته‌ای از سوی مقام‌های ایران، از دیگر محور‌های گزارش آژانس است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سرکار خانم مرکل شما در سال 1982 در آلمان شرقی احتمالا دانشجو بوده اید .آیا میتوانید اکنون از مقامات و ادارات امنیتی کشور خود سوال کنید چرا افرادی را که بنام دانشجو در آن سال از سوی حزب اله به خوابگاه دانشجویان شهر ماینس حمله کرده و عامل ضرب و شتم شناخته شدند و رسما از آلمان اخراج شدند مجددا با پارتی و از طریق وکلای سفارت ایران اجازه اقامت و ادامه تحصیل و جاسوسی در آلمان دادند ؟ این نمونه ای از تروریست پروری در آلمان است حالا ببینید این صادر کنندگان انقلاب!!و تئوری ولایت فقیه بر سر مردم ستمدیده ایران چه می آورند؟
......

-- Nader ، Sep 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)