تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سراج: مرتضوی «معاون مطلق» است

یک مقام قوه قضائیه ایران گفت که سعید مرتضوی به عنوان «معاون مطلق» دادستانی کل کشور منصوب شده است.

مرتضوی، هشتم شهریور ماه از سوی صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه به عنوان معاون دادستان کل کشور منصوب شده است.

ناصر سراج، معاون دادستان کل کشور و نماینده قوه قضاییه در هیات نظارت بر مطبوعات گفت که آقای مرتضوی هم‌اکنون به عنوان «معاون مطلق» منصوب شده‌ است و باید برای او جایی تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سراج افزود که پس از تعیین جایگاه مرتضوی، شرح وظایف او نیز مشخص خواهد شد.

به گفته این مقام قضائی، انتصاب سعید مرتضوی در شرایطی صورت گرفته که قوه قضائیه در سطح معاونین با کمبود معاون مواجه است و «ان شاءالله بعد از تکمیل چارت، سمت دقیق ایشان» اعلام خواهد شد.

وی افزود مرتضوی که زمانی قاضی دادگاه ویژه مطبوعات بود، در حال حاضر نقشی در هیات نظارت بر مطبوعات ندارد و خود سراج به مدت دو سال نماینده رئیس قوه قضائیه در این هیات خواهد بود.


مرتضوی، ضابط قضایی دادگستری یزد، قاضی دادگاه‌های کرمان، یزد، دادگاه امنیت تهران، دادگاه مطبوعات و ‏دادستان تهران بود.

او یکی از جوان‌ترین مقام‌های قضایی ایران بود که در زمان ریاست بر شعبه ۱۴۱۰ (دادگاه مطبوعات) نقش گسترده‌ای در توقیف مطبوعات ایفا کرد.

مرتضوی در دوران ریاست ۱۰ ساله محمود هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه، پس از احیای دادسراها، به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب شد.

گروهی از وکلای مستقل و حقوقدانان ایرانی، شیوه قضاوت آقای مرتضوی در زمانی که رئیس شعبه ۱۴۱۰ بود را مصداق نقض بی‌طرفی قوه قضائیه و نادیده گرفتن نقش هیات منصفه می‌دانند.

مرتضوی در زمانی که دادستان تهران بود نیز همان نقش قاضی مطبوعات را بازی کرد و نام وی در اکثر توقیف‌ها و احکام زندان روزنامه‌نگاران به چشم می‌خورد.

نام او در پرونده زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی- کانادایی که در بازداشت دادستانی تهران کشته شد نیز به عنوان یکی از مقصران مطرح است.

پس از این حادثه بود که رابطه تهران با برخی کشور‌های غربی به خصوص کانادا تیره شد و پرونده حقوق بشر ایران که در آن زمان از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل خارج شده بود، باردیگر به این کمیسیون بازگشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

منکه میگم این سعید جون پسرناخلف خلخالی یه که بیست سال پیش killer machine خمینی بودوحالا هم آقا سعیدگل ما (گل میمون) killer machine آقای خامنه ای میباشد.جناب مرتضوی نوبت ماهم خواهد رسید بطریهای ٢لیتری کوکاکولا را هم از الاَن سفارش داده ایم وآماده بهره برداری میباشد.بقول آهنگران :ای آقایِ مرتضوی آماده باش،آماده باش.

-- alibaba ، Sep 1, 2009

گویا ایران در هر دوره ای به یک "پزشک احمدی" نیاز دارد!

-- رضا خان ، Sep 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)