تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

قدردانی از بازجوهای سعید حجاریان

نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران از نیرو‌های اطلاعات و سپاه که به گفته او با رفتار‌های «انسانی و اسلامی» خود توانستند در مدت کوتاهی سعید حجاریان را «وادار به اعتراف درباره عقاید نادرست» خود کنند، تشکر کرد.

سعید حجاریان که در جریان حوادث پس از انتخابات دستگیر و در بازداشت به سر می‌‌برد، چندی پیش در جلسه محاکمه خود، تدریس علوم انحرافی در دانشگاه‌ها، دسترسی دانشگاهیان به کتب و منابع علمی متنوع و استخدام اساتید تحصیل‌کرده به خصوص تحصیل‌کردگان در دانشگاه‌های خارج را عامل رواج دیدگاه‌هایی اعلام کرد که با شرایط ایران سازگاری ندارد.

حجاریان که به عنوان نظریه‌پرداز سیاسی در ایران شناخته می‌شود، در این جلسه نظریه‌های ماکس وبر را بی‌ارتباط با شرایط ایران توصیف کرد و گفت: «نظام ولایت فقیه، مشروعیت خود را از ناحیه امام زمان (عج) می‌گیرد.»


به گفته حجاریان در دادگاه، تدریس نظریه‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های ایران یکی از عوامل ضایعات و صدمات به اموال عمومی در جریان انتخابات اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علی سعیدی با انتقاد از اندیشه‌های سعید حجاریان در خصوص «ولایت فقیه» گفت که «برخی از خواص با مبنا قرار دادن تفکرات تئوریسین‌های غربی درباره مسئله ولایت فقیه، دچار شک و تردید شده‌اند.»

سعیدی: «برخی از خواص با مبنا قرار دادن تفکرات تئوریسین‌های غربی درباره مسئله ولایت فقیه، دچار شک و تردید شده‌اند»

آقای سعیدی افزود که این افراد قصد دارند با ایجاد «چالش و چرخش» در مورد ولایت فقیه، آن را چیز «عجیب و غریبی» در اذهان عمومی جلوه دهند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «اطاعت از ولی فقیه در صورت عدم حضور امام معصوم به عنوان نماینده خدا بر روی زمین واجب است.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای که در نظام جمهوری اسلامی، منصب ولایت فقیه را عهده‌دار است، یکشنبه شب در دیدار با گروهی از اساتید دانشگاه با ابراز نگرانی از تحصیل بیش از دو میلیون نفر در رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها گفته بود که آموزش این علوم «منجر به ترویج شکاکیت و تردید در مبانى دینى و اعتقادى» می‌شود.

آقای خامنه‌ای افزوده بود که حدود دو میلیون نفر از سه و نیم میلیون دانشجو در ایران در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند که این مسئله مایه «نگرانی» است.

به گفته رهبر جمهوری اسلامی، «توانایی مراکز علمی و دانشگاه‌ها و تعداد اساتید مبرز و معتقد به جهان‌بینی اسلامی» در حد این تعداد دانشجو نیست و دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع رسیدگی کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هم میهنان بپا خیزیم و نگذاریم که سرنوشتمان در دست یکمشت پست فطرت طالبان صفت باقی بماند.
٣٠ سال تحمل کافی نیست؟

-- رنجبر ، Sep 1, 2009

بروباه گفتند شاهدت کیه گفت دمم!
آقای سعیدی
در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «اطاعت از ولی فقیه در صورت عدم حضور امام معصوم به عنوان نماینده خدا بر روی زمین واجب است.»
سیوالی از ایشان دارم! ایا این نماینده از ایشان سندی غیر از زندان و بازجو و ساتور بدستانش هم دارد؟! حالا امدیم و مردم این نماینده را قبول ندارند بچه وسیله ای باید بعرض خدا برسانند! ایا خدا وند هیچ جایی دربهشت وجهنمش بامیلیارد ها جمعیتش برای ایشان نداشت که سربار مردم شریف ایران کرد !
ایا خداوند دیگر برای انسان های شریف
( اشرف مخلوقاتش) ارزشی قایل نیست که نماینده اش پست ترین اعمال زیر دستانش را یا منکر میشود یا تایید میکند ؟! ایا نباید از خداوند پرسید چرا این همه ظلم و بیداد و کوته فکری نماینده اش را ندیده میگیرد! لطفا سند نمایندگی ایشان را در مطبوعات طرفدار مثل روزنامه کیهان چاپ نمایید تا همگی بر منکرش لعنت بفرستند!
موسی

-- بدون نام ، Sep 1, 2009

بابا شماهادیگه چه .... هستید که حتی برای شکنجه دادن افرادازیکدیگرتشکروقدردانی میکنید.ولی چه حالی میده آدم راحت میتونه نظرات وعقایدش روبنویسه.

-- alibaba ، Sep 1, 2009

باید از ایران اسلامی خود بسی شرمنده و خجالت زده باشیم.
.....

-- بدون نام ، Sep 1, 2009

متاسفانه با دو امكان نفت و نيروي نظامي كه در دستان طالبان ايراني است (امكاني كه طالبان افغانستان ندارند) بايد منتظر وقايع ناگوار تري بود

-- علي ، Sep 1, 2009

ey khoda nejatemoon bedeh!!

-- ba nam ، Sep 1, 2009

درود بر حاج محمود .....ما ملت ایران به داشتن رئیس جمهور ..... مثل تو و عقب افتاده گانی همچون نماینده ولی در سپاه و بسیج و.... در حکومت اسلامی افتخار می کنیم که باعث رسوا و بی آبرو شدن نظام اسلامی در سراسر جهان شدید! تو با فدا کردن و قرار دان جسم و روحت در کف دست نظام، سقوط و مرگ این حیوان ماقبل تاریخ را تسریع کردی. و به گفته خودت، کمتر کسی یافت می شود که این کار را در این نظام منفور اسلامی کرده باشد. احسنت به تو! تو مرد عملی، نه مانند اصلاح طلبان که اهل لاس و چانه زدن بودند. صلوات بلند بر حاج محمود انقلابی و یارانش...
جبهه الله اکبری ها و صلواتی های نظام اسلامی،

-- Jebhe Allah Akbari va Salavati Nezam Eslami ، Sep 1, 2009

رنجبر عزیز، این را به آنهایی بگو که هنوز هم می خواهند گاندی وار با این نامردان مبارزه کنند!

مبارزه به روش گاندی خیلی خوب است به شرطی که با "آدمیزاد" طرف باشی نه با بهائم!

-- رنجیده خاطر ، Sep 1, 2009

سعید حجاریان داستان واقعی اعترافات کيانورى و تبرَى را ميداند...تقیه را هم بلد است... تقیه تمام اين چرخشهای ۱۸۰ درجه اى را به سادگی توجیه ميکند.

-- عين‌الله باقرزاده ، Sep 2, 2009

salam
vaghean ke anha yani osulgrayan cheghadr kam hafezeh va kond zehn hastand,ba in dadgahe namayeshi donia va mardome iran be anha poozkhand zadand, va bi khod nist ke tamame farhikhtegan ke haman eslah talaban hastand az anha joda shodand, va farghi ke osulgerayan ba eslah talaban darand in ast, ke aghle anha dar loolehe tofang va bazuye anha ast, va aghle eslah tlaban dar maghz va fekre anha ast, ronesance bar hame iranian mobarak bad

-- reza mogdar ، Sep 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)