تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

یکی از شاهدان مهدی کروبی «ناپدید» شد

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات از ناپدید شدن یکی از «شاهدان تجاوز جنسی در بازداشتگاه‌ها» خبر داد.

این شاهد در زمان بازداشت بنابر گفته خود مورد تجاوز قرار گرفته بود، و به گفته آقای کروبی پس از دیداری که با نمایندگان قوه قضائیه داشته، ناپدید شده است.

آقای کروبی در نامه‌ای که امروز سه‌شنبه در وب‌سایت سحام‌نیوز منتشر کرده، مسئولیت هرگونه اتفاق «ناگواری» که برای این فرد یا خانواده‌اش روی دهد را بر عهده سعید مرتضوی دادستان سابق تهران اعلام کرده است.

در این نامه آمده است که رفتار نمایندگان قوه قضائیه با این فرد به حدی «زشت و زننده» بوده که اکنون مدتی است ناپدید شده و خبری از وی نیست.


جزئیات جلسه این فرد با نمایندگان قوه قضائیه چندی پیش از سوی او در وب‌سایت سحام‌نیوز منتشر شده بود.

کروبی در نامه خود نوشته که ماموران قضایی با حضور در محل زندگی این فرد موجب آزردگی خاطر خانواده‌اش شده و او را ترسانده‌اند.

در این نامه آمده که «برخی از مسئولان قضایی نه تنها به دنبال یاری رساندن و احقاق حقوق بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند نیستند، بلکه درصدند تا صورت مسئله را پاک کنند.»

در این نامه علت خودداری آقای کروبی از دیدار با مسئولان قضائی برخورد نامناسب ماموران قضائی با این فرد اعلام شده است.

این در حالی است که ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه گفته که کروبی قرار است در جلسه امروز سه‌شنبه هیات نظارت قوه قضائیه بر حوادث اخیر شرکت کند.

کروبی، مسئولیت هرگونه اتفاق «ناگواری» که برای این فرد یا خانواده‌اش روی دهد را بر عهده سعید مرتضوی دادستان سابق تهران اعلام کرده است

پیش‌تر اعلام شده بود که نامه کروبی به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه در خصوص تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان در دستور کار این هیات قرار گرفته است.

مهدی کروبی اعلام کرده که براساس اسناد و مدارکی که در اختیار دارد به برخی از دختران و پسران بازداشتی تجاوز شده است و در شرایطی که امنیت جانی این افراد تامین شود حاضر است آنها را به مراجع قانونی معرفی کند.

این گفته‌های آقای کروبی با خشم گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده است تا جایی که تلویزیون دولتی ایران شب گذشته در برنامه‌ای به نقل از قاضی رسیدگی کننده به این پرونده اعلام کرد که کروبی برخلاف گفته‌های خود حاضر به ارائه اسناد و مدارک برای اثبات ادعاهای خود نیست.

آقای کروبی در واکنش به این برنامه صدا و سیما، در نامه‌ای از عزت‌الله ضرغامی رئیس این سازمان خواست که فرصتی برای پاسخگویی به اظهارات قاضی مقدمی، رئیس بازپرسی شعبه سیزدهم در اختیار وی بگذارد.

مهدی کروبی در نامه خود نوشته که «اینجانب و کسانی که در راستای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کنیم به اندازه برخی افراد که می‌خواستند جنایاتی که شده است را پنهان کنند، از این حق برخورداریم تا از تریبون رسانه ملی با مردم سخن بگوییم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینها همه اش کثافت کاری های دینی است. کثافت اخلاقی سراپای این جامعه دین زده را گرفته.

-- بدون نام ، Sep 1, 2009

حکومت از قبل تصمیم خود را گرفته و امکان ندارد اجازه دهد این تجاوزها در مراجع قضایی
اثبات شود

-- nikzad ، Sep 1, 2009

از قرار معلوم، مثل اینکه قرار بر این است که شاهدان شیخ مهدی، یکی پس از دیگری ناپدید شوند!!! و مسئله کسانی که در زندان های مخوف و مخفی نظام اسلامی به آنها تجاوز شده و سپس کشته شده اند، با روضه خوانی و نصیحت دیگر دوستداران و عاشقان نظام اسلام ناب محمدی و منتظران رسوا و بی آبروی امام ١٢، ماستمالی و پاک شود.
فروشنده پاک کن های اعلاء نظام اسلامی،

-- Pak kon Alae Nezam Eslami ، Sep 1, 2009

Karoobi should provide protection for those who are willing to testify, otherwise, it will endanger their lives. They have suffered enough already. Maybe they should provide a safe house for these victims and their families.

-- sima ، Sep 1, 2009

روزهاوهفته هاهمچنان میگذرندوایرانیان دربندواسیراین بربر
های وحشی زیرشکنجه های درنده گان قبایل آخوندی خُرد
میشوندچرابجای یاوه سرائی کسی بفکرنجات این دلاوران از
جان گذشته نیست؟آیایک ملیون جمعیت تهران برای ویران
کردن زندان اوین یازندانهای دیگرکافی نیست؟حکومت کودتابر
سرهمه سایه گسترده،یامرگ یاآزادی راه سومی وجودندارد

-- ایراندخت آریا ، Sep 1, 2009

اقای کروبی ملت که می دانند شما حقیقت را می گوئید بدون دادگاه های تشریفاتی خودشان اعتراف کردند تجاوز در زندان حقیقت داشته و قبرهای بهشت زهرا هم حی و حاضر مصداق حرف های جنابعالی هست پس چرا خودتان را ازرده خاطر می کنید چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ؟ مثل روز روشن است شما حقیقت را می گوئید حالا اگر حکایت وقت کشی است و شما را برنجانند خب سابقه وقت کشی دارند در خیلی از موارد اهمیت ندهید بروبد سر اصل موضوع رای ما کو را بچسبید ثوابش بیشتر است .

-- علی ، Sep 2, 2009


چرا با گنجي برخورد هيستريك مي شود ولي با موسوي روس محور ماله كشي
كروبي در ملاقات با اعضاي حزبش گفته بود كه نتايج انتخابات را سهميه اي اعلام كرده بودند٠ راستي از كجا معلوم كه دو جريان راست و چپ پوپوليستي احمدي-موسوي كه هردو اصولگرا و روس محورند در مورد نتيجه انتخابات به ضرر راي مردم ( كه قاعدتا با توجه به حضور پر رنگ طبقه متوسط غربگرا بايد ليبرال و به سمت كروبي باشد) تباني نكرده باشند؟ چرا محتشمي و موسوي از روز اول به جاي شمارش آرا و بررسي آنها به ابطال روي آوردند و بعد با جنجال و خياباني كردن موضوع مانع رو شدن دست توطئه گران شدند؟ الان هم ساكت شدند و كروبي را تنها گذاشتند٠ چرا عبدالله شهبازي تواب توده اي اكنون دوباره فرض آمريكايي بودن احمدي نژاد را پيش كشيده ؟ چرا پيك نت باز تبليغ آمريكا دارد مي آيد و خطر آمريكا را بزرگ مي كند؟
مخلص كروبي

-- mokhlesy ، Sep 2, 2009

تنها چیزی که می تونم بگم یه مشت شیاطین در جلد انسان به مردم ایران حکومت می کنند.
منجمله مرتضوی.

-- امین ، Sep 2, 2009

کروبی تنهاست! روشنفکران ایرانی باید به این پیشامد فکر می کردند چون رفتار ج.ا پیش بینی شده است که از هر فرصتی استفاده خواهد کرد تا صورت مساله ها را پاک کند و یا به طور دیگری به مردم نمایان کند.
فکر می کنم اقای کروبی را می توان انسانی در نظر گرفت که شناختی از سیستم کثیف پیدا کرده و شاید بتواند که حتی در این لباس شماری از مردم بیچاره را نجات دهد.
باید به کمکش شتافت و در همفکری به وی کمک کرد!

-- مسعوذ ازپارس ، Sep 2, 2009

آقاي كروبي تو هنوز نمي‌داني كه نظام تقلب از تو و همفكرانت عبور كرده است؟ كار بزرگي انجام دادي كه پرونده تجاوز آقايان را رو كردي و همان طور كه قول داده بودي تا آخرش هم ايستاده‌اي و مي‌ايستي و ما هم با تو هستيم. اما شيخ بزرگوار راه قانوني در اين مملكت كه ملك طلق ولايت مطلقه است وجود ندارد و قانوني وجود ندارد. با رهبران ديگر و همفكرانت پيش از اعلام مرگ سياسي‌تان توسط حاكميت متقلب بايد چاره‌اي بينديشي و در كنار خط پيگيري قانوني مسير زورورزي را نيز بياموزي و هماوردي نمايي كه حريفت بس نيرنگباز و متقلب و سيه دل است. اميدوارم بعدا مجبور نشوي بگويي كه مردم فهمشان از مسائل از ما بيشتر بود.

-- واي بر ما ، Sep 2, 2009

هيچ دقت كرده ايد هر وقت يك ليبرال يا غير روس كاري مي كند و حرفي ميزند حتي اگر صد در صد انساني و حقوق بشري باشد و به جنبش و تحول خواهي كمك بكند در اين وبسايت ها فورا سر و كله كساني پيدا مي شود كه به نوعي آنرا نفي مي كنند
يا از گذشته طرف پرونده بيرون مي كشند
يا به آخوند بودن او گير مي دهند
يا مي گويند ليبراليسم و سرمايه داري جهانخوار چنين و چنان است
يا با زبان عجيب و غريب (ظاهرا پارسي ازما بهتران) با كل موضوع مخالفت مي كنند
البته هيچكدام از موارد بالا به خودي خود بدنيست و هر كس مي تواند عقايد ود را در هر جايي و تحت هر شرايطي بيان تبليغ كند( لا اقل در كشوراي ليبرال اينجوريست)
اما وقتي اين افراد هيچوقت (نه حتي يكبار) سرو كله شان زير مقاله يا مطلب مربوط به اسلاميست هاي چپ يا هوادار روس يا ضد آمريكا مثل موسوي و خوئيني ها و بهزاد نبوي پيدا نمي شود آدم از خودش مي پرسد :
آيا اينها (با ظاهر ملي يا ايران اصيل يا ماركسيست اصولگرا يا ايده آل يا مجاهد يا فدايي يا سلطنت طلب) در واقع همان حزب نقابدار نيستند كه بيش از ۵٠ سال است در ايران كارشان نفوذ با ظاهر متفاوت در همه جا و تخريب استالينيستي همه افراد و شخصيت هاي غير روسي است٠
تازگي ها ياد گرفته اند كه دو تا فحش الكي هم به خودشان بدهند براي رد گم كردن ولي در اصل همان حرفهاي استالينيستي وماركسيسم روسي را ميزنند
هيچ كس به موسوي كه نخست وزير محبوب خميني بود ايراد نمي گيرد ولي كروبي و گنجي و سروش عامل تمام جنايات خميني و مذهب شيعه هستند٠
جالبتر اينكه در سايت پيك ايران (نظر دهندگان )به كروبي حمله مي شود كه چرا اينقدر پي گير شكنجه است لابد چون كم كاري آنطرف هوادار روسيه آشكار مي شود٠

-- soghrat ، Sep 2, 2009

soghrat عزیز، گفتارتان خیلی درست است و به راستی که دستهای افراد بیگانه-زده از عرب-زده و غرب-زده بگیر تا اسلام-زده و مارکسیست-زده و حتی ملی-زده اما بیشترشان تو خالی نه سی سال و پنجاه سال که هزاران سال است این خاک و بوم را به بازی گرفته اند و جز واپس ماندگی و خرابی چیزی برای مام میهن خویش نیاورده اند!

یاد این شعار دوران انقلاب می افتم که به ظاهر چه خوب بود اما نتایج آن چه ناجور و مرگ بار:

دانشجو روحانی پیوندتان مبارک!

-- افلاطون ، Sep 2, 2009

خدا كند خود كروبى
ناپديد نشود!

-- نادر ، Sep 2, 2009

زنده باد مردان حقیقت طلب

-- بدون نام ، Sep 3, 2009


از کجا معلوم که نقش کروبی و دوستانش همین نباشد که با شناسایی این افراد آنها را از دم تیغ نهایی بگذرانند؟

-- ارسطو ، Sep 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)