تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اسناد کروبی مبنای تشکیل کمیته‌های ویژه»

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات می‌گوید که مستندات وی، منجر به تشکیل کمیته‌هایی ویژه برای رسیدگی به «جنایات وحشتناک» پس از انتخابات شده است.

آقای کروبی اعلام کرده که در جریان حوادث پس از انتخابات ایران به گروهی از دختران و پسران بازداشتی در زندان‌ها تجاوز شده است.

کمیته‌های ویژه و حقیقت‌یاب مجلس، هیات نظارت قوه قضائیه و کمیته دو نفره شورای شهر تهران، سه مجموعه‌ای هستند که به منظور بررسی حوادث دو ماه اخیر ایران تشکیل شده‌ است.


هیات نظارت قوه قضائیه هفته گذشته، به دستور صادق لاریجانی رئیس این قوه تشکیل شد تا حوادث اخیر پس از انتخابات را بررسی و برخی ماموران متخلف را شناسایی کند و برای آزادی برخی از بازداشتی‌ها نیز اقداماتی صورت دهد.

کروبی در نامه‌ای که چندی پیش به رئیس قوه قضائیه نوشته بود، از وی خواسته بود که موضوع تجاوز به برخی بازداشتی‌ها را پیگیری کند؛ موضوعی که پیش از این اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان آن قرار گرفته بود.

دبیرکل حزب اعتماد ملی، اعلام آمادگی کرده بود که مستندات خود در این خصوص را در اختیار قوه قضائیه قرار ‌دهد.

شرط ارائه این مستندات از سوی کروبی، تضمین امنیت کسانی عنوان شده که در زندان‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

نامه آقای کروبی روز گذشته در دستور کار هیات نظارت قوه قضائیه قرار گرفت و امروز سه‌شنبه نیز ابراهیم رئیسی معاون اول لاریجانی از دعوت از کروبی برای حضور در جلسه امروز این شورا خبر داده است.

کروبی می‌گوید که از اقدامات دو ماه گذشته دولتمردان که «عدم رضایت مردمی» را به همراه داشته، «گیج» شده است و نمی‌داند که آنها با چنین رفتار‌هایی به کجا می‌خواهند بروند

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای رئیسی گفته که این هیات از مهدی کروبی دعوت کرده با حضور در این جلسه، مستندات خود درباره تجاوز به برخی بازداشتی‌ها را ارائه کند.

او افزود که کروبی تاکنون هیچ مستنداتی به هیات نظارت ارائه نکرده است.

با این حال آقای کروبی در گفتگو با وب‌سایت سحام‌نیوز، تشکیل هیات نظارت قوه قضائیه را «گامی مثبت» در جهت اعتمادسازی مردم دانست و گفت که امیدوار است با متخلفان، برخوردی جدی و قاطعانه شود.

او افزود که از اقدامات دو ماه گذشته دولتمردان که «عدم رضایت مردمی» را به همراه داشته، «گیج» شده است و نمی‌داند که آنها با چنین رفتار‌هایی به کجا می‌خواهند بروند.

دبیرکل حزب اعتمادملی پرسیده است: «آیا حکومت‌داران نباید از انجام کارهای نسنجیده و خشن پرهیز کنند تا مردم از عملکرد آنها رضایت داشته باشند؟»

هنوز مشخص نیست که آیا مهدی کروبی در این جلسه شرکت کرده و مستندات خود را ارائه خواهد کرد یا خیر. وی پیش از این حاضر نشده بود اسناد و مدارک خود را به اعضای کمیته ویژه مجلس ارائه کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دربخش فارسی زبان بی بی سی خواندم که دوگوش و بینی یک افغانی روبعلت دادن رأی بریده اند! باز گلی به جمالشون درایران که بجرم دادن رأی اول شکنجه ات میکنند بعد میکشندوبعدهم مخفیانه دفنت میکنند.مرگ بر نظام ضد جمهوری مردمی ایران.

-- alibaba ، Sep 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)