تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش دو مرجع تقلید به اظهارات احمدی‌نژاد

آیت‌الله منتظری و آیت‌الله صانعی نسبت به «اتهام‌های» محمود احمدی‌نژاد در مناظره با میرحسین موسوی واکنش نشان دادند.

آقای منتظری با انتشار اطلاعیه‌ای، بسیارى از این اتهامات را خلاف‏ ‏«عقل و شرع» دانست.

وی در این خصوص گفت: «اگر کسى فرضا خلافى مرتکب شده باشد، جاى‏ ‏رسیدگى به آن دستگاه قضایى کشور است که مسئولیت رسیدگى به چنین‏ ‏اتهاماتى را دارد.»

آقای منتظری افزود: «تبلیغات و تبیین برنامه‌هاى تدوین شده توسط کاندیداها، مستلزم این‏ ‏نیست که انسان دیگران را متهم کند و بدون حضور آنان براى دفاع از خود،‏ ‏با حیثیت و آبروى افراد بازى کند.»

آیت‌الله منتظری با انتقاد از نظارت استصوابی شورای نگهبان نیز گفت که «این امر علاوه بر‏ ‏این که برخلاف نظر تصویب کنندگان این اصل و ظلم فاحش در حق‏ ‏مردودین صالح مى‎باشد، اهانت به مردم است.»

آیت‌الله یوسف صانعی دیگر روحانی بلندپایه مذهبی نیز از شرکت کنندگان در انتخابات خواست محمود احمدی‌نژاد را از قدرت برکنار کنند.

آقای صانعی: در دوره دولت فعلی، تعدادی از مدیران باتجربه کنار گذاشته شدند و مردم به واسطه تورم و بیکاری فقیرتر شده‌اند

آقای صانعی در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری فرانسه گفته است که دولت محمود احمدی‌نژاد در بهبود وضعیت اقتصادی مردم «شکست خورده» است.

این روحانی بلندپایه در ادامه اظهار داشت که در انتخابات شرکت می‌کند و از واجدین شرایط هم خواست که برای تغییر وضعیت موجود، در انتخابات شرکت کنند.

این خبرگزاری نوشته است که با توجه به ماهیت دیدگاه‌های آیت‌الله صانعی، در این مصاحبه، مقام‌هایی از وزارت ارشاد و شورای نگهبان نیز حضور داشتند.

به گفته آقای صانعی، «در دوره دولت فعلی، تعدادی از مدیران باتجربه کنار گذاشته شدند و مردم به واسطه تورم و بیکاری فقیرتر شده‌اند.»

وی اظهار داشت که «هر بشکه نفت را ۱۳۰ دلار فروختیم، اما دستمان خالی است.»

آقای صانعی با اشاره به این‌که «شرایط فعلی را قبول ندارد» گفت که به نامزدی رای می‌دهد که دروغ نگوید و خشک و انعطاف ناپذیر نباشد.

وی افزود که با موضع احمدی‌نژاد درباره هولوکاست نیز مخالف است.

آقای منتظری: اگر کسى فرضا خلافى مرتکب شده باشد، جاى‏ ‏رسیدگى به آن دستگاه قضایى کشور است که مسئولیت رسیدگى به چنین‏ ‏اتهاماتى را دارد

آیت‌الله صانعی ادادمه داد: «ما معلم تاریخ نیستیم و کارمان صحبت کردن درباره تاریخ نیست، اما می‌توانیم به شیوه بهتری درباره این گونه مسائل صحبت کنیم.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه نیز موضع‌گیری احمدی‌نژاد در خصوص پیمان سعدآباد را که در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی با فرانسه، بریتانیا و آلمان امضا شد، مورد انتقاد قرار داد.

صانعی گفت که سیاست‌های هسته‌ای ربطی به ریاست جمهوری ندارد و در اختیار رهبر جمهوری اسلامی است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری کنونی ایران هفته گذشته در جریان مناظره با میرحسین موسوی اتهاماتی متوجه برخی مقام‌های بلند‌پایه ایران کرد که واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است.

برخی ‌شخصیت‌های سیاسی نزدیک به آقای احمدی‌نژاد از اظهارات او دفاع و برخی دیگر نیز آن را محکوم کرده‌اند.

احمدی‌نژاد برای تداوم دوران ریاست جمهوری خود هم‌اکنون با سه نفر رقابت می‌کند.
وی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محسن رضایی را سه رقیب خود دانسته است که تلاش می‌کنند او را از پست ریاست جمهوری کنار بزنند.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
اظهارات آیت‌الله صانعی درباره وضعیت ایران

نظرهای خوانندگان

دولت آقای احمدی نژاد از محل فروش نفت 300میلیارد دلار درامد داشته به قول ایشان تورم هم که کمتر شده بیکاری هم کمتر شده ... ایا این همه فقیر و محروم را هم از سومالی یا اتیوپی وارد کرده اند؟

-- علی ، Jun 6, 2009

سلام- به شما و كليه خوانندگان عرض مي كنم كه مستندات يك مناظره به كاغذ مقواهاي يك نسخه اي كه با ساده ترين نرم افزارها و قابل تهيه در حد دبيرستان ها و نه حتي شركت هاي مهندسي مي باشد نبايد باشد كه هر جوان ايراني امروز در منزل مي تواند بهتر از اين نمودارها را ترسيم كند و با ارقام 100% هم پر نمايد و خود را از هر بحث و جدلي مبرا كند و چشم ساده پنداران را و دهان منتقدين ناآگاه را ببندد در حالي كه مستندات يك بحث علمي بايد بر اساس مكتوبات منتشره و رسمي و مهر شده باشد و مخصوصا مسائل اداري و بويژه مملكتي بايد در مكتوبات و مجلدات متعدد - و نه انحصاري - و توزيع شده و قابل دسترسي براي همگان باشد نمودارهاي سازمان هاي رسمي دولتي بايد به صورت كاملا شفاف و رسمي در مجلدات متعدد چاپ شده و مهر شده و تكثير شده و توزيع شده و در كتابخانه هاي عمومي و در اختيار همگان و در سايت هاي رسمي همان مراجع قابل دسترسي براي همگان باشد و بدون فيلتر به ترتيبي كه سيستم دروغ سنجي هم بر آن جاري باشد و امكان مقايسه با آمارهاي مشابه و همراه و نزديك به موضوع باشد و نه همينطور مثل شومن هاي كانال هاي خارج از كشور يك سري ادعاهاي واهي و تخيلات فردي را در مقواهاي ساده تك نسخه اي را در ساعت هاي آخر حيات سياسي خود نمايش داده و چيز!هايي را بگويند كه ارزش قصه هاي خانگي را هم ندارند.

-- بدون نام ، Jun 7, 2009

سلام عزیزان زمانه ایی شده که نمیتوان حق را از باطل شناخت باید به امام زمان و جانشین بر حق او پناه برد اما بیشتر فکر کنید درسته اون چارت ها رو شما هم میتونی با یه نرم افزار رسم کنی و به قول خودت همه رو هم 100 بزنی ولی این برای خودت اهمیت داره و چه بدرد منو اونو و0000 میخوره اخه عزیزم چرا این قدر ساده ایی اون رئیس جمهوره یه مملکتیه از خودش که نمیگه انشاء الله باز رای میاره ما هم بهش رای میدیم شما هم بهش رای بدید و به لطف خدا کور بشه چشم دشمنان دین ومقام رهبری

-- محسن ، Jun 7, 2009

اي كاش آقاي رضايي آمار هاي مستندي را كه توسط منابع معتبر ملي و بين المللي در مورد اقتصاد كشاورزي صنعت و نرخ رشد تورم و بيكاري ارائه شده است را براي مناظره خود با اقاي احمدي نژاد تهيه( به جاي يك مشت نمودار غير واقعي كه اقاي احمدي تهيه كرده بود و هر فردي مي تواند اينكار را بكند) و ارائه دهند تا مشخص شود چه بلايي بر سر اين كشور آمده است.

-- بدون نام ، Jun 7, 2009

آیا ضرب المثل خلایق هر چه لایق در مورد ما صدق می کند و یا نه؟

-- احسان ، Jun 7, 2009

به نظر بنده این انتخابات فرمایشی جزئی از سناریو همیشگی نظام است که هر دوره تکرار میشود و هدف آن بیشتر اینست که مردم را به پای صندوقها بکشاند و در عرصه بین المللی نشان دهند که چقدر مردم در سرنوشت کشور سهیم هستند و انتخابات ( انتصابات) چقدر برایشان مهم است . البته مردم جهان که اطلاعات زیادی از وضعیت کنونی ایران ندارند و فکر میکنند انتخاب آزادی بوده به طور مثال شما ببینید تعداد زیادی از افراد از همه گروه های اجتماعی و فرهنگی ثبت نام میکنند ولی شورای نگهبان تنها این چهار نفر را واجد صلاحیت لازم میداند و بقیه را رد میکند چهار نفری که همه دولتی هستند و به جرات میتوان گفت که نماینده و برگزیده هیچ گروه و طیف سیاسی خاصی از اقشار ملت بزرگ ایران نیستند ضمنآ طراحی این سیستم به گونه ایست که مردم مجبور میشوند برای رای نیاوردن شخص قبلی به شخص جدیدی که شناخت زیادی هم از او ندارند رای بدهند در چنین حالتی تا این شخص بیاید بر اوضاع مسلط شود و راه و رسم کشور داری را بیاموزد مدت زیادی طول میکشد و بعد هم که دوره بعدی فرا میرسد عده زیادی به امید اینکه بتواند در دوره بعدی کارهای نیمه تمامش را به سر انجام برساند دوباره مجبورند به او رای دهند و این سیکل بسته همچنان ادامه دارد . نکته بعدی که باید اشاره کنم اینست که یکی از این کاندیداها که بیشترین تبلیغات را هم دارد و رنگ هم به عنوان نماد برای خود انتخاب کرده و خود را اصلاح طلب معرفی مینماید در صورتیکه اصلآ اینطور نیست و در واقع اصولگراست انهم اصولگرائی که مدت بیست سال در عار اصحاب کهف به خواب رفته بود و الان تازه از خواب بیدار شده و احساس کرده مملکت به او نیاز دارد و عده ای از جوانان دختر و پسر هم طرفدارش شده اند و به او دل بسته اند بنده خود با تنی چند از این جوانان پاک و معصوم وارد بحث شدم و متوجه شدم که متاسفانه انها انقدر خام و بی تجربه اند که هیچ کدام از انها نتوانستند مفهوم درستی از ازادی بیان کنند و ازادی را در وضعیت ظاهری موها و نوع پوشاک خود میدیدند و وقتی از انها میپرسیدم که تا چه حد از این کاندیدا شناخت دارید همه انها میگفتند هیچ شناختی ندارند و فقط به خاطر حمایت خاتمی از او انها هم حمایت میکنند خوب تکلیف این جوانان پاک و معصوم چیست جوانانی که متعلق به این دوره نیستند و از اوایل انقلاب اطلاعات درستی ندارند و عملکرد بد و غلط او را نمیدانند به هر حال این انتخابات به هیچ عنوان ازاد نیست و بنده به هیچ عنوان در آن شرکت نمیکنم .

-- بهنام ، Jun 7, 2009

سلام، بر مبنای گزارش بانک مرکزی ۸۷ درصد دستمزد کارمندان و کارگران خرج هزینه‌های خوراکی میشود. سال گذشته این ۴۷ درصد بود. خدا‌را شکر انتخاب آقای احمدی‌نژاد واقعا وضع ما را تغییر داده.آقا محمود دکتر ،بسیجیها و پاسدارها انتخابات را با گلوله برای شما خریدند آیا این برو بچهای شما میتونند تورّم و اقتصاد هرج مرج و گرسنگی را هم با یک گلوله از بین ببرند؟ آیا گلوله‌های اینها میتونه اجاره من رو هم بده،برای خانواده من لباس بخره، خرج تحصیل بچه‌های من بشه؟ لعنت بر من و تمام کارگر‌هایی دیگری که به تو رای دادیم.خدا خودش رحم کند.

-- mojtabah ، Jun 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)