تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«همشهری جوان توقیف شد»

در دور جدید از توقیف نشریات در ایران، هفته‌نامه پر تیراژ همشهری جوان، با حکم هیئت نظارت بر مطبوعات از انتشار باز ماند.

خبرگزاری دولتی ایرنا امروز چهارشنبه به نقل از فرید حداد عادل سردبیر همشهری جوان اعلام کرد که از منابع غير رسمی خبر توقيف نشريه همشهری جوان را دريافت كرده است.

هفته همشهری جوان یکی از پر تیراژ‌ترین مجلات هفتگی ایران است و تاکنون ۱۷۸ شماره منتشر شده است.

این هفته‌نامه یکی از چند مجله متعلق به موسسه همشهری است که هر هفته به‌طور مستقل چاپ و توزیع می‌شد. در حال حاضر مديريت مجلات همشهری زيرنظر علی قنواتی است.

آقای حداد عادل همچنین به نقل از منابع غیر رسمی گفت که دليل توقيف اين نشريه انتشار برخی مطالب غيراخلاقی بوده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا پیش‌تر به طور اختصاصی از توقیف همشهری عصر خبر داده بود، گرچه پس از آن مدیران همشهری تنها توقف انتشار چاپ عصرگاهی این روزنامه را تأیید کردند.

«عاشقی» دلیل توقیف همشهری جوان
در همین حال، فارس به نقل از يك منبع آگاه اعلام کرد که همشهري جوان به علت درج مطالب سخيف و دامن زدن به روابط بين دختر و پسر، توقيف موقت و به دادگاه معرفی شده‌است.

فريد حداد عادل سردبير هفته‌نامه همشهری جوان نيز در گفتگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: «علت توقيف همشهری جوان درج مطلبی در خصوص «عاشقی» در شماره ۱۷۱ اين هفته نامه بود و به دليل همين مطلب، هيئت نظارت بر مطبوعات تصميم به توقيف همشهری جوان گرفته است.»

وی با بيان اينكه اين حكم هنوز به ما به صورت رسمی اعلام نشده است، افزود: «در حالی كه پيش از اين هيچ تذكری به ما داده نشده بود، از طريق يكی از اعضاي هيئت نظارت بر مطبوعات مطلع شديم كه اين هيئت تصميم به توقيف همشهری جوان گرفته است.»

سردبير همشهری جوان با بيان اينكه هيئت نظارت بر مطبوعات در روز جوان می‌توانست هديه بهتری به جوانان كشور اهدا كند، خاطرنشان كرد: «با اين اقدام هيئت نظارت بر مطبوعات، ۶۸ نفر از مؤمن‌ترين و متعهد‌ترين جوانان اين كشور كه در اين هفته نامه مشغول به كار بودند از كار بيكار می‌شوند.»

فريد حداد عادل در پايان تأكيد كرد: «مسئولان اين هفته‌نامه به خاطر اين توقيف، هيچ شكايتی به مراجع قانونی نخواهند كرد.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
واکنش مدیرعامل همشهری به خبر توقیف همشهری عصر
ایرنا از توقیف «روزنامه همشهری نوبت عصر» خبر داد
روزنامه «تهران امروز» لغو امتياز شد
رقابت ايران و همشهري درآستانه انتخابات مجلس

نظرهای خوانندگان

تعجب میکنم که میگوئید دور جدید توقیف نشریات .... سی سال جمهوری اسلامی را بازبینی کنید از همان روز آول که آیندگان و پیغام امروز را بستند تا همین الان هر روز دور جدید داشته اند . دیگر ما به بستن روزنامه ها عادت کرده ایم دور جدیدی نیست تا جمهوری اسلامی هست توقیف روزنامه و نشریه هست .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 13, 2008

مطمئنا انگیزه های سیاسی و همان "دیوار کوتاه تحمل انتقاد" دولت باعث توقیف شده است و مسئله عاشقی بیشتر یک بهانه بوده است چنانکه این مجله در صفحه های خبر در هفته انتقادات نیشداری از دولت مردان میکرد.

-- امین کیا ، Aug 13, 2008

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ای کاش واقعیت نداشته باشه.
هدیه خیلی مناسبی بود در روز جوان!

-- خواننده همیشگی همشهری جوان ، Aug 14, 2008

دیگه شورش رو در آوردن.
چقدر ما جوونای ایرانی بدبخت و بیکس هستیم که حق داشتن یک مجله را هم نداریم. معنی آزادی اسلامی رو هم فهمیدیم

-- چیستا ، Aug 14, 2008

اینهم نمونه بارز ازدولت مهرورزاست که مهرآن شامل نشریات همشهری جوان گردید؟چون به قول آقای خامنه ای این نشریات بلندگوی دشمن هستند ؟روزنامه باید درایران روزی نامه باشد ومدح وثنای نظام رابکنند وهمه بی عدالتیها راعین عدل بدانندوبه جای انتقاد تمجیدنمایدوگرنه باتبرزین شامل مهروزی خواهدشد

-- ابراهیم ملکی ، Aug 14, 2008

اینهم نمونه بارز ازدولت مهرورزاست که مهرآن شامل نشریات همشهری جوان گردید؟چون به قول آقای خامنه ای این نشریات بلندگوی دشمن هستند ؟روزنامه باید درایران روزی نامه باشد ومدح وثنای نظام رابکنند وهمه بی عدالتها راعین عدل بدانندوبه جای انتقاد تمجیدنمایندوگرنه باتبرزین شامل مهروزی خواهدشد

-- ابراهیم ملکی ، Aug 14, 2008

فريد حداد عادل در پايان تأكيد كرد: «مسئولان اين هفته‌نامه به خاطر اين توقيف، هيچ شكايتی به مراجع قانونی نخواهند كرد.»

وقتی سردبیر ما این باشه بایدم مجله به این خوبی رو توقیف کنن.

-- بدون نام ، Aug 14, 2008

مایه تاسف برای رسانه شماست که در کمال ادعای حمایت از آزادی
نظرات را به صورت سلیقه ای بدون هیچ معیار مشخصی " سانسور " می کند.

-- امین کیا ، Aug 14, 2008

فقط بايد گفت متأسفم!

-- بدون نام ، Aug 15, 2008

اين مجله بين همه گروه‌هاي سني بخصوص جوانان محبوبيت زيادي دارد يك همچين تصميم‌گيري‌هايي به نظر من واكنش‌هاي خوبي در پيش نخواهد داشت.

-- محبوب ، Aug 15, 2008

همشهری جوان بهترین نشریه ماست.مسولان مطبوعات دیلی دارنند که بعد از 6 شماره یادشون افتاده.واقعا آفرین به این همه ارزش که به جوانان میدن.

-- بدون نام ، Aug 15, 2008

اگر تا دیروز رساندن یک نشریه ی حزبی با مخاطرات عظیمی روبرو بود امروز با فشار دادن یک دکمه چند صد روزنامه و نشریه جلوی چشم مردم می آید و هیچکس هم نمیتواند مدرک و سندی برای مجرمیت شما پیدا کند . آن زمان وقتی فردی را دستگیر می کردند چندین کتاب و نشریه ی غیر قانونی پیوست پرونده میشد و فعالین نمی توانستند در مدت اندک آنها را مخفی کنند اما امروز ظرف چند ثانیه همه ی اطلاعات را می توانید پاک کنید . در دو ماهه ی اخیر شاهد دستگیری زیادی از فعالین مدنی بودیم بخصوص از جنبش زنان . اما مشاهده کردیم که جنبش زنان متوقف نشد در واقع با خوراک رژیم به آن فعالتر و رادیکالتر شد موج شدیدی علیه آن برخواست در واقع سیستم فکری و همانند سازی رژیم برای سرکوب دچار بن بست شده و حتی تبدیل به ضد خودش شده است دیگر نمی توان با گرفتن و بستن جامعه را دچار رکود کرد دیگر هر کامپیوتر تبدیل به یک رهبر و هدایت کننده شده است در وقایع اخیر که موج اعدامها دستگیری ها و بگیر و ببندها شدت یافت ناکارآئی ابزار سرکوب رژیم را مشاهده کردیم و دیدیم که با چه زبونی ای مجبور است رهبران جنبش زنان و دانشجویان را آزاد کند دیدیم که رژیم مجبور شده است پاسخگوی اعمالش باشد لذا بستن یک همشهری جوان دیگر اثری چشمگیر در جامعه نخواهد داشت
زیرا صدها همشهری جوان در دسترس جوانان قرار گرفته است دیگر رژیم با بستن همشهری جوان نشان داد که از فروپاشی درونی خودش واهمه دارد زیرا بیشتر خوانندگان نشریات حکومتی خود حکومتیان هستند که دسترسی به روزنامه ها و سایتهای آزاد ندارند اطلاع رسانی برای طرفداران رژیم کانالیزه شده در سیستم رسانه ای خود رژیم است و اگر مطلبی باعث آشفتگی فکری طرفداران رژیم شود بر نمی تابند زیرا فروپاشی از درون صورت خواهد گرفت . جمهوری اسلامی در همه ی عرصه ها دچار بن بست شده است و تا زمانی که ساختار موجودش را تغییر ندهد روز بروز مرگش سریعتر خواهد شد دیگر حکومتهای دیکتاتور نمیتوانند مانند سابق حکومت کنند روشهای خشونت آمیز پاسخگو نیست در هر دقیقه میلیونها فکر در اینترنت گذر میکند دیگر نمیتوان رسانه ای را توقیف کرد دیگر نمی توان جریان آزاد افکار را خاموش کرد دیگر روشها و افکار پوسیده و مالیخولیائی پاسخ گوی جامعه ی امروز نیست .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 15, 2008

بله من هم اگر بودم توقیف که سهل باشد، از هستی ساقط می کردم هر کس را که بخواهد حرف از جوان و مشکلاتش بزند! دستشان درد نکند، به قول قدیمی ها: دور شو!کور شو! و حتی المقدور لال شو!

-- از همین حوالی ، Aug 15, 2008

بله من هم اگر بودم توقیف که سهل باشد، از هستی ساقط می کردم هر کس را که بخواهد حرف از جوان و مشکلاتش بزند! دستشان درد نکند، به قول قدیمی ها: دور شو!کور شو! و حتی المقدور لال شو!

-- از همین حوالی ، Aug 15, 2008

شهروند امروز رو هم ببندن ... همشهری خانواده رو هم ... رشته ارتباطات رو هم بردارن .. کلا مطبوعات رو تعطیل کنن دیگه .. والله...

-- من... ، Aug 15, 2008

یعنی هیچ ربطی به درگیری دکتر احمدی نژاد با قالیباف نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- صادق ، Aug 15, 2008

خیلی آدمای پستی هستن که همشهری جوانو بستن.

-- سینا ، Aug 16, 2008

هر چی و هر کی طرفدار داشته باشه محوش میکنن
بعد از ممنوع اتصویری گلزار حالا همشهری جوان که جزوه رسانه هایی هست که اندازه انگشتان یه دست تو ایران راست مینویسن بود توقیف شد.
شاید اگه هر دفعه عکس آقا رو چاپ میکرد توقیف نمیشد.

-- مینا از وین ، Aug 16, 2008

همشهری جوان فقط به مسائل روز جوانها می پرداخت. اون ویژه عاشقی هم مساله خیلی روتینی رو توضیح داده بود. اونهایی که این مجله رو توقیف کردن واقعا کجا واستادن ؟

-- رعنا ، Aug 17, 2008

تو رو به هرکی که می پرستید ما رو قاطی دعواهای سیاسی خودتون نکنید.
بذارید دلمون به یه مجله خوش باشه!

-- یه جوون ، Aug 17, 2008

این دفعه دیگه رسما توقیف شده

-- voltan ، Sep 14, 2008

واقعا که, به نظر من این یکی از معدود نشریاتی بود که مستقیما با جوانان ارتباط داشت و از کوته نظری مسئولان اظهار تاسف می کنم

-- امیر ، Sep 15, 2008

ما جونها همين يك مجله رو داشتيم كلي خاطره ريزودرشت باهاش داشتيم جونها باسياست كار ندارن ما يك تفريح سالم داشتيم كه به لطف بزرگترها اونم ازدست داديم
ازاقاي سردبيرهم تشكرميكنم كه نميخوان ازحق مادفاع كنن

-- ندا ، Sep 15, 2008

سردبیر بیچاره چه کنه
می ترسه شکایت بکنه و کلا هر چی همشهری و هرچی حداد عادل هست رو جمع کنن

-- بدون نام ، Sep 17, 2008

با همه ي عيب ها و مشكلات اين جامعه ساخته بوديم و همه ي دلخوشيمون اين بود كه بعد از يك هفته كاري زهرماري يه مجله ي با محتوا و البته پر نشاط هست كه جاي برنامه هاي مزخرف راديو و تلويزيون و روزنامه مجله هاي بي مزه ي دولت رو مي گيره برامون و يه كم از غصه هاي بي شمار زندگي دور مي شيم. اما وقتي شايعه توقيف همشهري جوان به وجود اومد ته دلمون لرزيد و چيزي نكشيد كه اين شايعه تبديل به واقعيت شد. هيچي نمي گم . فقط خدا نگذره از كسايي كه اين طوري دل جوون هاي ايران عزيز رو مي شكنن.

-- كوروش كبير (طرفدار تا پاي جان همشهري جوان) ، Sep 17, 2008

بعد 1 ماه دوری از مجله امروز 4 جا رفتم همشهری بخرم نداشت. الان اومدم پای نت دیدم چه مصیبتی به جامعه جوان وارد شده. ولی گویا توقیف نشده ها. قراره عید فطر 1 ویژه نامه توپ بدن انشاالله

-- ... ، Sep 21, 2008

من هم خیلی ناراحتم ولی انگار دوستان از یه چیزایی بیشتر ناراحتند

-- جوان ، Sep 22, 2008

من نمي دونم چرا بعضي ها از آب گل آلود مي خوان ماهي بگيرن .

-- ريحانه ، Sep 24, 2008

خجالت آوره.من همشه ا ین مجله رو می خونم.هیچ مطلب غیر اخلاقی نداشت.واقعیت هایی رو بیان می کرد که در جامعه وجود داشت و مسئولین ما از اونها بی اطلاع بودن یا سرشون رو مثل کبک تو برف کرده بودند.تاسف آوره .کجایی آزادی؟؟

-- گلی ، Sep 26, 2008

ایا با این کارها به قول شما این معضلات تمام میشود اعتیاد ایدز فحشا فقر دزدی ....... ایینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن ایینه شکستن خطاست

-- بدون نام ، Sep 26, 2008

اگر دیدی جوانی بر درختی تکه داده بدان عاشق است و همشهری جوان خوانده

-- امیری ، Sep 26, 2008

دلمون خوش بود يه مجله خوب پيدا كرديم بين اون همه مجله زرد.احمقها اون رو هم توقيف كردند.خيلي بيشعوراند كه اين كارو كردند.هيچ چيز بدي نداشت.كاش ميشد همه طرفدارهاي همشهري جوان يه كاري بكنند و ساكت نمونند.البته سردبير كه اونجوري گفته ديگهواويلاست.

-- بدون نام ، Sep 27, 2008

ممنون آقای احمدی نژاد! فهمیدیم آزادی در ایران چطور اجرا می شود
آخه من نمی دونم خجالت نمی کشی پا میشی می ری نیویورک چرت و پرت می گی؟
رییس جمهور ....

-- ماری ، Sep 28, 2008

واقعا متاسفم برای کسانی که ادعای جمهوری اسلامی ازاد را دارند اما در عمل عکس این را انجام می دهند نمیدانم حالا باید دلم را به چی خوش کنم هر چند با این کارها فقط خودشون را خراب میکنند و نباید انتظار شرکت تو انتخابات از سوی جوانان را داشته باشند

-- م.باقری ، Sep 28, 2008

من به عنوانه یه جوانه ایرانی تنفرم نسبت به این نظام بیشتر شد.واقعا متاسفم...

-- شهروز ، Oct 4, 2008

وقتی دیدم مجله مورد علاقه ام توقیف شده خیلی افسوس خوردم فکرش و بکن تو این مملکت اصلا حق نداری هیچ حرفی بزنی مخصوصا نباید واقعیت رو بیان کنی

-- بدون نام ، Oct 10, 2008

تیتر توقیف شد
اطلاعیه رسمی شورای مرکزی مجموعه تیتر، در رابطه با تعلیق کلیۀ فعالیتهای مجموعه
www.titrnews.net

-- همیشه آزاد ، Dec 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)