تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایرنا از توقیف «روزنامه همشهری نوبت عصر» خبر داد

خبرگزاری دولتی ایرنا پنجشنبه شب از توقیف روزنامه همشهری نوبت عصر با رأی هيئت نظارت بر مطبوعات خبر داد.

این خبرگزاری علت توقيف اين نشريه را «نشر مطالب خلاف واقع و خبرهای نادرست با هدف ايجاد نابسامانی در وضعيت اقتصادی كشور» عنوان کرده‌است اما به نظر می‌رسد علت عمده این تصمیم درج گزارشی در مورد بالا گرفتن اختلاف در تیم اقتصادی دولت در شماره روز چهارشنبه این روزنامه باشد.

این گزارش به شدت از سوی رسانه‌های نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد مورد انتقاد قرار گرفت و از جمله رجا نیوز نوشت که «ادامه خبرسازی‌های دروغ علیه تیم اقتصادی دولت» در حالی در «روزنامه ارگان شهرداری تهران» ادامه دارد که تیم فعال در گروه اقتصادی این روزنامه از خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان می‌باشند.

این سایت خبری نزدیک به دولت «درج گزارش‌های جهتدار و منفی عليه دولت» را «جزء توليدات روزانه ارگان شهرداری تهران» دانست و مدعی شد که «علی‌رغم نهی صريح يک مقام عالی‌رتبه خطاب به شهردار تهران، اين روند همچنان ادامه دارد».

انتشار همشهری عصر ابتکاری بود که در زمان مدیریت حسین انتظامی مدیرعامل پیشین مؤسسه همشهری شکل گرفت و در آن زمان اعلام شد که «روزنامه عصر با هدف اطلاع‌رسانی به‌موقع و به‌منظور پر كردن خلأ خبری كنونی جامعه چاپ می‌شود».

این روزنامه در تیراژ بین ۳۰ تا ۵۰ هزار نسخه و در تهران توزیع می‌شد.

نخستین شماره این روزنامه ۶ بهمن سال ۸۶ عرضه شد و حسین انتظامی نماینده مدیران مسئول در هيئت نظارت بر مطبوعات، در آن زمان مدیرعامل مؤسسه همشهری و مدیرمسئول آن، بود.

با این حال خبرگزاری ایرنا در خبر توقیف نوبت عصر روزنامه همشهری اعلام کرده که این هیئت برای انتشار همشهری نوبت عصر مجوز صادر نكرده‌است.

بعد از روزنامه تهران امروز که دوم تیرماه سال جاری از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات لغو امتیاز شد، توقیف موقف همشهری عصر دومین اقدام وزارت ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد علیه رسانه‌های نزدیک به محمدباقر قالیباف شهردار کنونی تهران و رقیب پیشین آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم و رقیب بالقوه وی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری است.

Share
در همین رابطه:
روزنامه «تهران امروز» لغو امتياز شد
رقابت ايران و همشهري درآستانه انتخابات مجلس

نظرهای خوانندگان

دولت احمدی نژاد هیچ نوع تحولی در زمینه اقتصاد نکرده و آنرا به نا بسامانی کشانده.فقط بودجه کشور را صرف عمران مناطق دور افتاده می کند تا رای جمع کند .داشتن بهترین ساختمان ها درمناطق دور افتاده درحالی که مردم در تنگنای مالی قرار دارند چه سودی برای مردم فقیر دارد.ضمنا از روی ناتوانی مشکلات را به گردن گروه مخالف دولت انداخته وبرای منحرف کردن موضوع روزنامه ای که انتقاد کرده را مورد تعلیق قرار می دهند.این را باید بدانیم یک کشور با یک روزنامه کمتر هم می تواند ادامه حیات دهد ولی با مشکلات اقتصادی اصلا ادامه حیات معنی ندارد ولو آباد.

-- اسلام فقط شیعه ، Jul 25, 2008

با آنکه رژیم جمهوری اسلامی مدتی ست در بحران مشروعیت داخلی و فشارهای بین المللی در سیاست خارجی و اغتشاش شدید در جناحهای حکومتی برای نشان دادن اتحاد حاضر به شنیدن هیچ انتقادی را ندارد متمرکز کردن تصمیمات و همسو شدن جناحها ناشی از یک اتحاد شکننده دارد که به زودی رژیم را در خود غرق می نماید . به همین دلیل اگر حتی روزنامه ی کیهان هم در این روزها بر خلاف جریان نکته ای را بیان کند روزنامه ی کیهان را هم می بندند به همین دلیل است که حتی شریعتمداری هم مجبور شده است تحلیل های دو پهلو و بی سر و ته بنویسد از تند روی هایش در جهت شکستن یکپارچگی رژیم خبری نیست . دستگیری های دانشجویان و اعدام تعداد زیادی از مجرمین غیر سیاسی دستگیری های وسیع مخالفان سیاسی همه و همه بدلیل ایجاد رعب و وحشت و پایدار نمودن این اتحاد شوم و شکننده است به همین دلیل نیاز مبرم است که مردم در محیط کار و محلی که زندگی میکنند رژیم را با نوشتن شعار و پخش شبنامه یک ماه سرگرم کنند و نارضایتی خودشان را ابراز نمایند و این عقب نشینی یک ماهه فرصتی ست برای تجدید قوا و اضافه شدن دانشجویان به این اعتراضات و تفرقه ی نیروهای رژیم . بگیر و ببند فقط در این یک ماهه میتواند ثباتی نسبی یابد بعد از آن مجددا این رژیم است که دست به عقب نشینی خواهد زد .

-- فرهاد- فریاد ، Jul 25, 2008

پیش از این روزنانه تهران امروز و اکنون همشهری عصر توقیف شدند. در این دو توقیف چند نکته وجود دارد: 1. دولت هیچگونه انتقادی را بر نمی تابد.2. هر دو روزنامه وابسته به شهردار یا شهرداری بودند و این توقیف ها جهت دار و در جهت صاف کردن جاده برای پیروزی احمدی نژاد در انتخابات بعدی است. 3. اقتصاد شکننده ترین بخش از دولت است که مخالفان دولت با تاکید بر آن می توانند این دولت ضعیف را ناک اوت کنند. 4. منتظر توقیف های بعدی باشید.پیش بینی میکنم روزنامه بعدی اعتماد باشد (اعتماد ملّی می ماند تا در مقابل اصلاح طلبان نقش ایفا کند).

-- مهتاب ، Jul 25, 2008

واقعان واسه این دولت انتقاد ناپذیر متاسفم اون وقت دم از دموکراسی هم میزنن آقایوت

-- nada ، Feb 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)