تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

روزنامه «تهران امروز» لغو امتياز شد

روزنامه «تهران امروز» توسط هيئت نظارت بر مطبوعات امروز (شنبه) لغو امتياز شد.

خبرگزاری فارس با انتشار این خبر به نقل از دبيرخانه هيئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد این روزنامه به استناد تبصره ماده ۱۱ قانون مطبوعات لغو امتیاز شده است.

تبصر ماده ۱۱ قانون مطبوعات می‌گوید:‌ «درصورتي كه صاحب پروانه يكی از شرايط مقرر درماده (۹) اين قانون را فاقد شود، به تشخيص هيئت نظارت مقرر درماده (۱۰) و با رعايت تبصره‌های آن، پروانه نشريه لغو می شود.»

ماده ۹ قانون مطبوعات یک سری شرایط برای اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی پروانه نشریات در نظر گرفته ‌است.

در اطلاعیه هیئت نظارت بر مطبوعات همچنین‌ آمده است که «مستنداً به بند يكم قسمت ب ماده 9 » پروانه نشريه تهران امروز لغو شده است.

متن کامل قانون مطبوعات

گفتنی است روزنامه «تهران امروز» شنبه ویژه نامه‌ای به مناسبت سالگرد انتخاب محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری منتشر کرده بود و در آن به نقد عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف پرداخته بود.

علی اكبر جوانفكر، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور، در ساعاتی پیش از اعلام لغو امتیاز این روزنامه، با اعلام نارضایتی نسبت به انتشار این ویژه نامه، در وبلاگ خود نوشت:‌ «می‌گویند آقای قالیباف شهردار تهران، صحنه گردان این روزنامه است. به سختی می‌توان باور کرد که با نظارت و تدبیر ایشان، اینگونه مطالب سخیف همراه با دروغپردازی، تهمت و ترویج شایعه، تشویش و تخریب اذهان عمومی علیه دولت پرکار و خدوم به دست نشر سپرده شده باشد.»

روزنامه تهران امروز، ساعاتی پس از اعلام لغو امتیاز این روزنامه، با انتشار اعلامیه ای در سایت اینترنتی خود، از انتشار این ویژه‌نامه عذر خواهی کرد.

متن کامل عذرخواهی روزنامه تهران امروز

نظرهای خوانندگان

این همه کاریکاتور سران مملکت میکشن و انتقاد میکنن هیچکس به این شدت جبهه نمیگیره
آقای دکتر احمدی نزاد حقیقت تلخه؟

-- davood ، Jun 23, 2008 در ساعت 04:50 PM

Yek ... aksolamale meymoun ham bayad ... bashad, gheir az in baesse taajobe

-- Nam ، Jun 24, 2008 در ساعت 04:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)