تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

محمد نوری‌زاد بستری شد

مأموران زندان محمد نوری‌زاد، نويسنده و فيلم‌ساز زندانی را در ششمين روز از اعتصاب غذای خشک خود به بيمارستان منتقل کردند.

به گزارش تارنمای شخصی محمد نوری‌زاد، اين مخالف دولت ايران دچار عوارض اعتصاب و وخامت حال شد و در ساعات بامدادی امروز، مأموران زندان او را «به‌زور» به بيمارستان منتقل کرده‌اند.


روز گذشته وضعيت جسمانی محمد نوری‌زاد وخيم گزارش شد و اعلام گرديد که وی دچار خون‌ريزی شديد معده و بالاآوردن خون شده است.

در روزهای اخير افراد و شخصيت‌های مختلف با ارسال پيام و نامه از وی خواسته بودند تا به اعتصاب غذای خود پايان دهد اما به دليل قطع رابطه نوری‌زاد با خانواده‌اش اين پيام‌ها به وی نرسيده است.

فاطمه ملکی، همسر نوری‌زاد: «متأسفانه ما هیچ‌گونه خبری از داخل زندان نداریم و هیچ مقام مسئولی هم به ما پاسخ نمی‌دهد»

تارنمای تحول سبز، از سايت‌های مخالف دولت ايران، نوشته است که شب گذشته گروهی از مردم پس از شرکت در مراسم عزاداری مذهبی تاسوعا، با حضور در منزل محمد نوری‌زاد با قدردانی از وی و پشتيبانی از خواسته‌هايش، طولانی شدن زمان اعتصاب او را نگران‌کننده دانستند.

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد در این دیدار از وضعیت بحرانی همسرش به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: «متأسفانه ما هیچ‌گونه خبری از داخل زندان نداریم و هیچ مقام مسئولی هم زحمت پاسخ‌گویی به ما و مردمی که دائمأ در مورد سلامت همسرم سئوال می‌کنند به‌خود نمی‌دهد.»

اعظم طالقانی فرزند آیت‌الله طالقانی نیز در اين ديدار خواهان شکستن اعتصاب غذای محمد نوری‌زاد شد.

همچنين تارنمای سحام‌نيوز گزارش داد که روز گذشته، مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ايران به همراه جمعی از خانواده‌های زندانيان سياسی به ديدار خانواده نوری‌زاد رفت که در اين ديدار نيز مهدی کروبی خواستار پايان اعتصاب غذای محمد نوری‌زاد شد.

مهدی کروبی در این دیدار از «برخوردهای غیرانسانی بازجویان» با نوری‌زاد سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که مسئولان قضايی جمهوری اسلامی در عملکرد و رفتار خود با زندانیان تجديد نظر کنند.

در ادامه دیدارهای خانواده‌های زندانیان سیاسی با مراجع دينی، بعد از ظهر روز گذشته، جمعی از اين خانواده‌ها، از جمله فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد و فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده، اصلاح‌طلب زندانی و هم‌سلولی نوری‌زاد، به ديدار آیت‌الله بیات زنجانی رفتند.

اين مرجع شيعه که از معترضان به رفتارها و سياست‌های دولت کنونی است نيز ضمن اعلام همدردی با خانواده‌ها، از زندانيانی که در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند خواست که به اعتصاب خود پايان دهند.

دو شب پيش چند تن از اهالی سينما با خانواده وی ديدار کردند و ضمن اظهار همدلی و همدردی با وی، طی نامه‌ای خواستار پايان يافتن اعتصاب غذای محمد نوری‌زاد شدند.

رخشان بنی‌اعتماد، کمال تبريزی، جعفر پناهی، کيومرث پوراحمد، مجتبی ميرطهماسب، کامپوزيا پرتوی، مهتاب نصيرپور، محمد رسول‌اف، مازيار ميری، داود رشيدی و سيد رضا ميرکريمی از جمله امضاکنندگان اين نامه بودند.

سه روز پيش نيز محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران و زهرا رهنورد از مخالفان دولت ایران به‌طور جداگانه از محمد نوری‌زاد خواستند تا به اعتصاب غذایش پایان دهد.

محمد نوری‌زاد نزديک به چهار ماه است که به همراه مصطفی تاج‌زاده، در قرنطينه زندان اوين به‌سر می‌برند. مسئولان قضايی، اين دو مخالف را ممنوع الملاقات اعلام کرده‌اند و تاج‌زاده نيز اعلام «روزه سياسی» کرده است.

به غير از محمد نوری‌زاد، هم‌اکنون نسرين ستوده، آرش صادقی، رضا شهابی و غلام‌حسين عرشی در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای نوری زاد ما اخبار سلامتی شما را مرتب دنبال می کنیم و در نفوذ حرکت شما همین بس که پتیشن درخواست دخترتان برای بهبود وضعیت شما در اصل به 1000 امضا احتیاج داشت و اکنون از مرز ده هزار هم گذشته اشت.
http://www.petitiononline.com/Nourizad/petition.html

-- عابد ، Dec 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)