تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
معاون امنيتی وزارت کشور:

«مقامات پاکستان با تروريست‌ها ارتباط دارند»

علی عبداللهی، معاون امنيتی وزارت کشور ايران در رابطه با عمليات تروريستی روز گذشته در چابهار گفت برخی مقامات محلی دولت پاکستان با اقدامات تروريستی ارتباط دارند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) علی عبداللهی افزود: «تروريست‌ها اوراق عبور خود را از برخی مقامات محلی پاکستان دريافت می‌کنند.»


علی عبداللهی



وی دليل خود در اين‌باره را «اعترافات عبدالمالک ريگی» رهبر سابق گروه شبه نظامی جندالله دانست که در اسفند ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات ايران دستگير گرديد و روز۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به دار آويخته شد.

معاون امنيتی وزارت کشور همچنين اظهار داشت که تروريست‌ها در پاکستان آموزش می‌بينند و دولت ايران تذکرات لازم را به پاکستان داده است اما اين کشور هيچ حرکت جدی‌ای در اين زمينه انجام نداده و نسبت به دستگيری تروريست‌ها اقدامی نکرده است.

معاون امنيتی وزارت کشور: تروريست‌ها در پاکستان آموزش می‌بينند

روز گذشته در يک عمليات تروريستی انتحاری در ميدان فرمانداری چابهار ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. اين عمليات با انفجار بمب در ميان شرکت‌کنندگان مراسم تاسوعا صورت گرفت و مقامات ايران در ابتدا اعلام کردند که يک عامل آن را دستگير کرده‌اند.

گروه جندالله، که يک گروه مسلح سنی مذهب بلوچ است، مسئوليت اين عمليات تروريستی را به عهده گرفته است.

خبرگزاری‌های ايران تا چند ساعت پس از اين اقدام تروريستی آمار تلفات آن را ۳۹ نفر کشته و ۸۵ نفر زخمی اعلام کردند اما شامگاه ديروز اين خبرگزاری‌ها از ۳۳ نفر کشته و ۸۳ نفر مجروح‌ خبر دادند.

اين در حالی است که خبرگزاری ايرنا امروز آمار کشته‌شدگان و زخمی‌ها در اين حادثه تروريستی را «حدود ۱۳۰ نفر» اعلام کرد.

همچنين شامگاه روز گذشته مقامات ايران اعلام کردند که يکی از عوامل عمليات تروريستی چابهار هنگام خروج از مرزهای کشور دستگير شد و از وی مقداری تجهيزات نظامی به همراه مدارک مرتبط کشف و ضبط به‌دست آمد.

از سوی ديگر مصطفی‌محمد نجار، وزير کشور ايران، عصر چهارشنبه گفت: «سرنخ‌های خوبی درخصوص اين اقدام تروريستی به‌دست آمده است.»

نجار نيز با بيان اين‌که اين تروريست‌ها «عاملان استکبار جهانی» هستند، گفت که آن‌ها در پاکستان آموزش ديده‌اند.

علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نيز سازمان‌های اطلاعاتی انگليس و آمريکا را ياری‌دهنده عمليات تروريستی چابهار دانست.

مقامات دولتی ايران همواره در واکنش به اقدامات تروريستی در اين کشور، دولت‌های غربی، به‌ويژه آمريکا و انگليس را به‌عنوان عاملان آن معرفی کرده‌اند.

اين در حالی است که روز گذشته باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا عمليات تروريستی در چابهار را «مایه انزجار» دانست و آن را محکوم کرد.

اوباما ضمن ابراز همدردی با بازماندگان اين واقعه، اين اقدام را «شرم‌آور و بزدلانه» خواند و اعلام کرد که آمريکا تروريسم را در همه جا محکوم می‌کند.

همچنين روز گذشته آليستر برت، معاون وزير امور خارجه انگليس در امور خاورميانه، بمب‌گذاری در چابهار را محکوم کرد و ضمن همدردی با قربانيان اين حادثه گفت: «بريتانيا اين اقدام قساوت‌آميز را به شدت محکوم می‌کند. ما تروريسم را در همه اشکال آن محکوم می‌کنيم.»

برنار والرو، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه و بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل نيز اين اقدام را محکوم کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

؟همانگونه که ج ا تروريست های عراق و لبنان و ..را پشتبانی ميکند...

-- بدون نام ، Dec 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)