تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت و آزادی اعضای خانواده نوری‌زاد

اعضای خانواده محمد نوری‌زاد، فيلم‌ساز و نويسنده زندانی که به دليل اعتصاب غذا به بيمارستان منتقل گرديد، به همراه همسر مصطفی تاج‌زاده، زندانی اصلاح‌طلب، در مقابل زندان اوين دستگير و پس از ساعاتی آزاد شدند.

به گزارش تارنمای کلمه، فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، فرزندان، والدين و برادر او به همراه فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده که به دليل نگرانی از حال اين زندانی سياسی در مقابل زندان اوين بست نشسته بودند توسط مأموران بازداشت شدند.


همسر و دختران محمد نوری‌زاد

اين گزارش می‌افزايد مأموران امنيتی به آن‌ها حمله کرده و با «بدرفتاری و خشونت» آن‌ها را دستگير کردند. همچنين فاطمه ملکی پس از بازداشت حالش وخيم شد اما همه افراد دستگير شده سپس آزاد شدند.

اين در حالی است که امروز تارنمای شخصی محمد نوری‌زاد خبر داد وضعيت جسمانی اين مخالف دولت ايران با گذشت شش روز از اعتصاب غذای خشک به وخامت گراييده و در ساعات بامدادی امروز، مأموران زندان او را «به‌زور» به بيمارستان منتقل کرده‌اند.

محمد نوری‌زاد بر اثر اعتصاب غذا در ساعات بامدادی امروز به بيمارستان منتقل شد

روز گذشته نيز وضعيت جسمانی محمد نوری‌زاد وخيم گزارش شد و اعلام گرديد که وی دچار خون‌ريزی شديد معده و بالاآوردن خون شده است.

محمد نوری‌زاد که به دليل نوشتن نامه‌های انتقادی به آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران زندانی است، نزديک به چهار ماه است که به همراه مصطفی تاج‌زاده، در قرنطينه زندان اوين به‌سر می‌برند. مسئولان قضايی، اين دو مخالف را ممنوع الملاقات اعلام کرده‌اند و تاج‌زاده نيز اعلام «روزه سياسی» کرده است.

در چند روز گذشته شخصيت‌های سياسی، هنری و دينی با ديدار از خانواده نوری‌زاد درخواست پايان اعتصاب غذای وی را کرده‌اند اما از آن‌جا که خانواده وی اجازه ديدار با محمد نوری‌زاد را ندارد اين درخواست‌ها به گوش نوری‌زاد نرسيده است.

به غير از محمد نوری‌زاد، هم‌اکنون نسرين ستوده، آرش صادقی، رضا شهابی و غلام‌حسين عرشی در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به امید ازادی تمام زندانیان از بند استبداد

-- بدون نام ، Dec 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)