تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
در دیدار چهره‌های شاخص اصلاح طلبان مناطق کردنشین

رمضان‌زاده: نباید کاری کنیم هزینه مردم بالا برود

دکتر عبدالله رمضان زاده، قائم مقام جبهه‌ی مشارکت و زندانی سیاسی حوادث اخیر انتخابات ایران که در مرخصی چند روزه از زندان به سر می‌برد، توصیه کرد که فضا نباید تندتر شود و نباید کاری صورت گیرد که هزینه‌ی مردم بالا برود.

او در دیدار چهره‌های شاخص اصلاح طلبان مناطق کُردنشین ایران نسبت به گسترش اقدامات رادیکال هشدار داد و گفت اقدامات رادیکال زمینه‌ساز افراط و خشونت و آشوب است.


دکتر عبدالله رمضان‌زاده، قائم مقام جبهه‌ی مشارکت

رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد گفت: ما بر اساس عقیده و مشی اصلاح‌طلبی‌مان، مسایل را باید در چارچوب قانون پیش ببریم تا هزینه‌ی فعالیت‌های سیاسی مسالمت‌آمیز و قانونی کاهش یابد و افراطی‌ها و تندروها را وادار به عقب‌نشینی کنیم.

او با بیان آمارهای رسمی نسبت به گسترش روزافزون آسیب‌های اجتماعی و جنایی در کشورهشدار داد. او تصریح کرد ناتوانی و ناکارآمدی دولت را در پرده‌ی حوادث بعد از انتخابات پنهان کرده‌اند در حالی که نابسامانی اجتماعی در ایران آشکارا پدیدار است.

او خطاهای تجربه شده در جهان سیاست را نمونه‌های خوبی برای بهره‌گیری امروز جامعه‌ی ایرانی خواند و گفت ما به بازجویان خود هم گفته‌ایم که رخدادهای کوچک درجهان سیاست می‌تواند آسیب‌های بزرگ در پی داشته باشد.

او گفت که اصلاحات تا عمق لایه‌ی اجتماعی ایران نفوذ کرده و معتقد است اصلاحات واصلاح‌طلبان در پیشبرد اندیشه‌های اصلاحی خود چندان هم ناکام نبوده‌اند.

او یادآور شد: با زندانی کردن اصلاح‌طلبان دنیا به آخر نمی‌رسد، گر چه زندان سخت است ولی کاری خلاف مصالح ملت وکشور نکرده ومسئله‌ای پنهانی نداشته‌ایم که ازآن بترسیم. آن‌ها سئوالهایی داشته و ما هم پاسخ‌هایی به سئوالات‌شان داده‌ایم.

ما اکنون نیز معقدیم با زندانی کردن چند ده نفر اصلاح‌طلب مشکلات کشور حل نمی شود.

در این دیدار که شماری از اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی و فرهنگی، روزنامه‌نگاران و نمایندگان سابق مناطق کُردنشین در مجلس حضور داشتند، دیدارکنندگان در سخنانی به تمجید از شش ماه پایمردی و صراحت لهجه و دفاع اصولی دکتر رمضان‌زاده از حقوق مردم در پروسه‌ی اصلاحات در دوران زندان او پرداختند.

کوشش انسانی برای برقراری عدالت

دکتر جلال جلالی‌زاده نماینده‌ی سنندج در مجلس ششم گفت: دکتر رمضان زاده نماد کوشش و تلاش سترگ ملت برای دستیابی به آزادی وعدالت است.

دبیر شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد گفت: دکتررمضان‌زاده همواره حاضر بوده که برای آزادی ملت سخت‌ترین مضایق و حتی زندان را تحمل کند. او اظهار شادمانی ملت پس ازمرخصی چند روزه‌ی دکتر رمضان‌زاده را به مثابه قدردانی ملت ازمسیر درست اصلاح‌طلبان و مقاومت او در دوران سخت زندان دانست.

او استقامت، پایمردی و ثبات رای دکتر رمضان‌زاده را موجب افتخار کُردها و دیگر ایرانیان آزادی‌خواه خواند و اظهار امیدواری کرد که مسئولان با درک شرایط کنونی از دربند کشیدن اصلاح‌طلبان دست کشیده و زمینه‌ی آزادی آنان را فراهم کنند.

نماد برابری ایرانیان

حسین فیروزی از فعالان سیاسی کردستان نیز یادآور شد که اظهار همدردی کردهای سنی و شیعه و اقوام کرد، ترک و فارس و دل‌نگرانی آنان از تدوام این وضیعت و تحمیل زندان بر دکتر رمضان‌زاده نشان می‌دهد که او عمیقا برای رفع تبعیض و برابری ایرانیان فارغ از هویت مذهبی و قومی‌شان تلاش دارد و مسئولان باید به چنین سیاست‌مدار اندیشه‌ورزی مدال خدمت می‌دادند نه این که او را به زندان افکندند.

او گفت حضور من در تهران برای اعلام دل‌نگرانی‌هایم به حاکمیتی است که نباید فرزندان خادم ملت را در جای متهم می‌نشاند.


دیدار چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب مناطق کردنشین ایران با دکتر عبدالله رمضان‌زاده و تمجید آنها از شش ماه پایمردی واستقامت وی

اثبات اعتقاد راسخ کردها به آزادی و دمکراسی

سید معروف صمدی دیگر نماینده‌ی اسبق کرد در مجالس چهارم و پنجم گفت: زندان برای دکتر رمضان‌زاده ناراحت کننده نیست چرا که او بهای آزادی، عدالت و برابری شهروندان را پرداخت می‌کند.

او گفت زندانی شدن دکتر رمضان‌زاده باطل کننده‌ی تصور غلط «کُردها با ایرانیان نیستند» است چه این‌که زندانی شدن او پایداری و اعتقاد راسخ کردها به آزادی و دمکراسی را نمایاند.

برخورد با سرمایه‌های انسانی و ارزشمند

اسدالله رازانی استان‌دار سابق کردستان نیز از برخورد با اصلاح‌طلبان اظهار تاسف کرد و این گونه رفتار مسئولان را به مثابه «برخورد با سرمایه‌های انسانی و ارزشمند» کشور خواند. او گفت پایمردی دکتر رمضان‌زاده در دوران سخت زندان نشان داد که او مایه‌ی افتخار همه‌ی اصلاح‌طلبان، مردم کُرد و دوستانش است.

او اظهار امیدواری کرد به برکت بلا و رنجی که دکتر رمضان‌زاده و خانواده‌اش را دامنگیرشده، گشایشی در کار ملت ایران ایجاد شود.

همه در کنار رمضان‌زاده

دکتر قائم پناه معاون وزیر بهداشت دولت خاتمی و از کُردهای کرمانشاه نیز به تمجید از استقامت دکتر رمضان‌زاده در دوران سخت زندان پرداخت و گفت: پایداری و استواری او در دوران انفرادی و بعد از آن نشان داد این کُرد رشید، جوانمرد و سرافراز چگونه در پیش‌گاه خدا و ملت موفق و روسپید شد.

او گفت: زندانی کردن فرزندان ایثارگر، فداکار واندیشه‌ورز جامعه اثری روی ما ندارد بلکه به ما قوت قلب بیشتری می‌دهد. دکتر قائم پناه گفت: برای کشور و مسئولانش متاسفم که بهترین و برترین نیروهایش را در زندان کند با این حال ما پس از این وقایع جدی‌تر و معتقدتر اندیشه‌ی آزادی و دمکراسی را پی می‌گیریم.

در ادامه این دیدار آقایان دکتر غلامی، مهندس دره وزمی، آقا میرزایی و عبدالله سهرابی، نماینده‌ی دوره ششم مریوان، نیز سخنرانی کردند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

خوب برای هم دیگر نوشابه باز می کنند! کدوم تخم دو زرده را کرده که اینقدر هندونه زیر بغلش می گذارند!؟ ضمنا گفتنی ها را هم قبلا گفته است از جمله اینکه در انتخابات تقلبی صورت نگرفته است.

-- مهدی ، Jan 1, 2010

واقعاً که هر چه آدم از خوبی های اين مرد وطن دوست، انساندوست، مسلمان، و آگاه بگويد باز هم کم است. تسلط مثال زدنی دکتر رمضان زاده درمديرت و سياست بطور عام و روابط بين الملل و اقتصاد بطور خاص از او رئيس جمهوری ايده آل در هر کشوری ميسازد ولی در رژيم عقب افتاده ولائی او را بايستی زندان کرد که زندان نکردنش باعث تعجب است.

-- کيوان ، Jan 1, 2010

این حکومت بیچاره و وحشت زده به هرگیاهی برای بیرون رفتن از جریان خروشان جنبش مردمی دست میندازه !

-- ali raza shad ، Jan 2, 2010

آقای رمضانزاده امیدواریم که منظورتان از هزینه مردم همان سرنگونی نظام ولایی نباشد منظورتان کشت وکشتاری که این نظام یعنی شما هم نظام هستید بگذرید از دعوای برادرانه ای که میکنید وخواهد کرد ودر این میان جوانان ما سرازیر گورهای سرد میگردند باشد میتوان گفت حرفی معقول است اما شما که فعلا کاره ای نیستی تا جلوی این هزینه را بگیری کشتارگر تجاوز گر بیدادگر یاران رسوای سی ساله شمایند باز بگذریم از اینکه این یاران دیروز وحاکمان امروز اغلب خصوصا سرانشان بقول خامنه ای عامل اصلی مصیبت های مردم یک سیلی هم برای انقلاب نخورده اند اما اکنون اینان هستند که لازم میدانند این هزینه را بالا ببرند ونصیحت شمایان هم البته نرود میخ آهنین است علت هم بسیار روشن است زیرا اینان به آلاف وعلوفی رسیده اند غیر قابل باور همانگونه که شمایان نیز باورتان نمیشد با آنهمه انسانهای فرهیخته و سیاستدان در این سرزمین پشت میزهای وزارت امورخارجه بنشینید ودمخور بزرگان سیاسی دنیا و اقامتگاه بسیاری از حجره نمور به کاخها وهتلهای خدا ستاره تبدیل گردد جناحی که امروز به شما سیلی میزند کارخانه ها را قورت میدهد اموال ملی را میچاپد برج میسازد در خارجه سرکایه گذاری میکند پول در بانکهای خارجی تلنبار میکند تا روزی آنان بخورند حال چگونه کسانیکه یک کاسه در دستشان بود وبه در خانه این حاجی وآن مومن میرفتند تا ته مانده غذایی ویا کهنه لحافی را صاحب بشوند از اینهمه برکت از آسمان افتاده بگذرند؟ معلوم است که جان نداها وسهرابها که هیچ جان سید علی موسوی ها را هم میگیرند همانگونه که تا دیروز شما نیز برایتان فرق نداشت که در اوین جه میگذرد وبه کدام زن تجاوز میشود واینهمه مردم وطن برای چه و از ظلم وجور که میگریزند ودهان که را با مشت سرداران حلب نشان میکوبند .نترسید ملت بسیار زمانی است که از اصلاحاتن شما نیز گذشته است ومیداند که در همه جهان دین وسیاست جدای از هم است چرا در ایران باید بازیچه ریاکاران بچاپ وببر وبکش ها شود؟ملت به این نتیجه رسیده است که شعار جمهوری ایرانی را میدهد شما هنوز فکر میکنی در فکر دموکلوواسی دینی خاتمی وشماست اصلا دموکراسی دینی معنی دارد؟جایی در علم سیاست دارد؟ درست است که شما نسبت به آنانی که اکنون توی گوشتان میزنند تفاوتهایی داشتید ودارید اما این همه خواست وخاست ملت نیست نه جناب بگذارید ملت هزینه اش را بدهد که بدون ترس خواهد داد تا به دموکراسی راستین وآزادی مرسوم در جهان برسد وشما هم بعنوان متدین ها آزاد باشید در حالیکه مردم به شما رای دادند به مجلس بروید سخنگوی وزارت خاجه ودولت شوید اما دین وایمانتان را وارد سیاست وسیاستمداری نکنید میخواهید با ملت همراهی کنید خوش آمدید اما بدانید 30 سال در سیاست زمان بسیار زیاد وبیش از زیاد است برای تمرین وموش آزمایشگاهی ملتی شما تمرینتان را کردید ونتیجه معکوس شد واین لقمه سعادتمند سیاست ما عین دیانت ماست در گلوی ملت گیر وهمه را خفه کرد غیر از 5 در صد حاکمیت وطرفدارانش را .شلاقهای اصلی زندانها شکنجه ها بازجویی ها فرار ها تجاوز ها را ملت 30 سال است هزینه داده است این چند مدت کوتاه شما را به باور نرساند که قهرمان ملی شدید مردم چون اندک تفاوت شما را عرض کردم اندک با رقیبتان میداند وهم معنی دموکراسی را دانسته است که از شما حمایت میکند نه جنتی واحمد خاتمی مفتخواران تازه از راه رسیده پس پشت سر ملت قدم برداشته وسعی نکنید این تلقین را کنید که انگار مردم درخیابانها برای شما میمیرند نه ایران

-- خورزو گنجعلی ، Jan 2, 2010

سحابي راست مي گويد

http://www.iran-emrooz.net/index.php?/news1/20473/

دادگاه تجديد نظر حكم دادگاه بدوي را در مورد شرف اهل قلم تبعيدي گناباد احمد زيدآبادي ليبرال مظلوم تاييد كرد!
او اولين قرباني سازش چپ و راست رژيم است٠
تاريخ معاصر ايران نام اين اسطوره مقاومت بي ادعا را كه مغضوب چپ و راست رژيم و بسياري از اپوزيسيون حرفه اي است با خطي زرين خواهد نوشت٠ باشد كه مجيد توكلي و بهاره هدايت و ديگر دانشجويان مبارز راه آزادي كه واقعا براي آزادي و دموكراسي مبارزه مي كنند (نه تعويض آبدارچي احمدي با تداركاتچي موسوي) ادامه دهنده راه او باشند٠

-- sharafy ، Jan 2, 2010

من از وقتی یادمه این آقا مخالف هر تغییری در نظام جمهوری اسلامی بوده و از همه ی مخالفین این نظام بشدت نفرت داشته. کسی هست بگه خواسته این "اصلاح طلب ها" چیه؟ از مردم چی می خوان؟

-- بدون نام ، Jan 2, 2010

دورد بر زید آبادی
دورد بر موسوی
درود بر کروبی
به نظر من آقای سحابی و بیانیه آقای موسوی واقع بینانه تر و بهترین راه حل است

-- حسن ، Jan 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)