تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تاکتیک جدید ستاد مک‌‌کین

نیک‌آهنگ کوثر
nikahang@radiozamaneh.com

پس از عدم موفقیت جان مک‌کین در سه مناظره مقابل رقیب جوان‌ترش، ستاد او اقدام به استفاده از یک پیام خودکار تلفنی برای ترساندن رای‌دهندگان از اوباما کرده استم آنهم با مقیاسی وسیع در ایالت‌هایی که مک‌کین شانس خود را برای پیروزی از دست می‌دهد.

Download it Here!

در این تماس خودکار تلفنی، گوینده اعلام می‌کند که این پیام را از طرف جان مک‌کین و ستاد جمهوری‌خواهان بیان می‌کند و ادامه می‌دهد که شنونده باید بداند که باراک اوباما از نزدیک با بیل ایرز که تروریست داخلی است همکاری کرده و تشکیلات ایرز در کنگره آمریکا، پنتاگون و خانه یک قاضی آمریکایی بمب گذاری کرده و باعث کشته شدن تعدادی آمریکایی شده است. اگر دموکرات‌ها انتخابات را ببرند، سیاست‌های چپ‌گرایانه خود را به واشنگتن خواهند برد.

روش جدید جمهوری‌خواهان برای مبارزه با اوباما یادآورد نحوه کار سناتور جوزف مک‌کارتی، یکی از قدرتمندترین سناتورهای دهه پنجاه است که به رقبا برچسب کمونیست می‌زد. ادبیات رایج آن زمان چنین بود که رقیب ضد آمریکاست. از سویی گفته‌های اخیر باراک اوباما که خواهان تقسیم ثروت شده بود، گروهی از تندروهای محافظه کار را برانگیخته و اوباما را با مارکسیست‌ها مقایسه کرده‌اند. مک‌کارتی نیز بسیاری را به اتهام چپ بودن از هستی ساقط کرد.


ستاد مک‌کین اقدام به استفاده از تماس‌های تلفنی ترساننده به رای‌دهندگان کرده است / عکس: رویترز

روش تلفن خودکار یکی از ارزان‌ترین راه‌های انتقال پیام به رای‌دهندگان است. هشت سال پیش در مبارزات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، خود جان مک‌کین قربانی همین تاکتیک شد. لازم به ذکر است که اعضای ستاد انتخاباتی جورج بوش در ۲۰۰۴، هدایت و رهبری ستاد جان مک‌کین را امسال برعهده گرفته اند.

در هفته‌های اخیر، پس از کم شدن قدرت جان مک‌کین در ایالت‌هایی که نه دموکرات هستند و نه جمهوری‌خواه و در دو دوره گذشته به جمهوری‌خواهان رای داده‌اند، ستاد او تلاش کرده تمامی روش‌ها را برای نجات او امتحان کند.

به علاوه تلاش جمهوری‌خواهان برای نشان دادن ضد آمریکایی بودن لیبرال‌ها و دموکرات‌ها شدیدا زیاد شده است. جمهوری‌خواهان نگران از دست دادن کرسی‌های کنگره و سنا نیز هستند.

در یکی از جلسات تبلیغاتی و جمع‌آوری کمک مالی، سارا پیلین بعضی از بخش‌های کشورش را چندان طرفدار آمریکا ندانست. این سخنان بازتاب مثبتی نداشته است. ستاد مک‌کین مجبور است هر چه زودتر این گفته‌ها را رفع و رجوع کند.

این سخنان بازتاب مثبتی نداشته است. ستاد مک‌کین مجبور است هر‌چه زودتر این گفته‌ها را رفع و رجوع کند.

مک‌کین امیدوار بود با آگهی‌های تند و آوردن سارا پیلین به عنوان نامزد معاون اولی، نظر بخش قابل ملاحضه‌ای از رای‌دهندگان زن طرفدار هیلاری کلینتون و نیز مستقل‌ها را جلب کند.

اقدام اخیر ستاد مک‌کین در ترساندن مردم در ایالت‌های بینابینی ناشی از شکست این طرح و نیز کاهش منابع مالی است.

ستاد اوباما امسال درآمد زیادی از کمک‌های مردمی کوچک داشته و در ایمیل‌های روزانه ستاد به میلیون‌ها مشترک، از آن‌ها درخواست می‌شود که با پنج دلار از نامزد خود حمایت کنند.

همین کمک‌ها باعث شده است اوباما بتواند بیشترین زمان پخش را از شبکه‌های تلویزیونی سراسری و محلی بخرد.


کالین پاول وارد می‌شود

اما مهم‌ترین و شاید تکان دهنده‌ترین خبر روزهای آینده، حمایت احتمالی کالین پاول از باراک اوباما خواهد بود.


کالین پاول تا این لحظه از هیچ نامزدی حمایت نکرده است /عکس: ویکی‌پدیا

پاول که یکی از برترین فرماندهان نظامی تاریخ آمریکا و وزیر سابق خارجه این کشور است، تا این لحظه از هیچ نامزدی حمایت نکرده و جمهوری‌خواهان امیدوار بوده‌اند او طرف مک‌کین را بگیرد.

پاول که مثل اوباما سیاه‌پوست است، با حمایت خود از نامزد دموکرات‌ها می‌تواند به اعتبار اوباما در زمینه امنیت ملی هم کمک کند.

کالین پاول یکی از کسانی است که از ایده گفت و گوی بدون شرط با کشورهایی مثل ایران حمایت کرده است.

باراک اوباما با طرح این مساله، معتقد بوده که آمریکا با دوری گزیدن از رقبای جهانی و دشمنان، عملاً امکانات زیادی را از دست داده است و گفت و گو می‌تواند مشکلات بین‌المللی آمریکا را به‌شدت کاهش دهد.

جان مک‌کین مخالف گفت و گو بدون پیش شرط است. استراتژی ترس معمولاً بخشی از رای‌دهندگانی را که هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند، تشویق به انتخاب کسی می‌کند که بیشتر از دیگری «آمریکایی» است و سابقه بیشتری در امنیت ملی دارد.


ستاد اوباما امسال درآمد زیادی از کمک‌های مردمی کوچک داشته است /عکس: رویترز

Share/Save/Bookmark

صفحه ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

همیشه جمهوری خواهان روشهای کثیف را در مبارزات انتخاباتیشان استفاده می کنند جمهوری خواهان که خود را معتقد و مومن می دانند مانند سایر هم پالگی هاشان از این روش استفاده کرده و می کنند در زمانی که پای منافع حقیرشان است حاضرند اخلاق و پرنسیپها را به سادگی کنار بگذترند نمونه ی آن در ایران هم احمدی نگاد است که به هیچ پرنسیپی اعتقاد عملی ندارد

-- فرهاد-فرياد ، Oct 19, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)