تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

گرم شدن بازار کمدین‌ها در انتخابات آمریکا

نیک‌آهنگ کوثر
‌nikahang@radiozamaneh.com

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۶۳ میلیون نفر به‌طور مستقیم شاهد مناظره دوم اوباما و مک‌کین بودند بودند.
در دو روز گذشته شبکه‌های ملی و محلی آمریکا بارها و بارها بخش‌های مختلف مناظره را پخش کردند. بیشترین توجه این رسانه‌ها روی مواضع اقتصادی کاندیداها بود.

Download it Here!

از نظر تعداد زیادی از بینندگان و تحلیل‌گران، اوباما در دفاع از سیاست‌های اقتصادی‌اش موفق‌تر عمل و اطمینان بیشتری جلب کرد.

همچنین در بخشی که اوباما قضاوت جان‌مک‌کین در باره جنگ را زیر سوال برد، بسیاری از مردمی که فکر می‌کردند جان مک‌کین فرمانده کل قوای بهتری خواهد بود، تجدید نظر کردند. تاکید اوباما بر برخورد قاطع با بن‌لادن و القاعده، با ادعاهای جان مک‌کین علیه نامزد دموکرات‌ها همخوانی نداشت.

همه انتظار داشتند که مک‌کین در این مناظره که چارچوبی سنتی برخوردار بود بهتر عمل کند، چون صدها باری در تالارهای کوچک شهری با مردم سخن گفته بود، اما گویی فراموش کرده بود با کسی طرف است که قبلا وکیل بوده. معمولا فارغ‌التحصیلان حقوق سخنوران خوبی از آب در می‌آیند و باید توان دفاع از موکل خود را در فضای کوچک دادگاه داشته باشند.


سارا پیلین قبلا مجری برنامه تلویزیونی بود

اما مساله جالب انتخابات امسال، گرم شدن بازار کمدین‌هاست. بیشترین برد را برنامه Saturday Night Live کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، میزان تماشاگران این برنامه ۵۰ درصد افزایش یافته است. «تینا فی»، کمدین زن معروف در چند هفته اخیر با تقلید از سارا پیلین، چنان جوی درست کرده که تعداد بیشتری از مردم مشتری این برنامه شده‌اند.


ویدئو‌های تقلیدی «تینا فی» روی یو تیوب بارها و بارها در ساعات کاری کارمندان در ادارات دیده شده و خیلی‌ها لینک این ویدیوهای کوتاه مدت را برای دوستانشان می‌فرستند.

دیروز در برنامه خانوادگی The view، بحث بر سر این بود که «تینا فی» حتی گاهی نیازی ندارد، مطلب طنزی روی سخنان پیلین بنویسد! همان تکرار کلمه به کلمه سخنان پیلین باعث خنده مردم می‌شود. این مساله برای جمهوری‌خواهان نگران کننده است، چون کسی که سخنان عادی تغییر نیافته‌اش خنده‌دار باشد، نمی‌تواند کمکی به اعتبار نامزد ریاست‌جمهوری بکند.

ستاد مک کین در روزهای اخیر وارد مرحله جدیدی شده است. در حالی که مشاوران مک‌کین و کسانی که متن سخنرانی های سارا پیلین را می نویسند هم در نتوانسته‌اند جبهه اقتصاد تاثیر مثبتی روی رای‌دهندگان بگذارند بلکه با مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای از جمله ارتباط اوباما با یک تروریست قدیمی دهه شصت سعی می‌کنند رای دهندگان را از موجود ناشناخته‌ای به نام باراک اوباما بترسانند.


جو بایدن، نامزد معاونت اول از حزب دموکرات

در یکی از همایش‌های حزبی در فلوریدا، یک کلانتر با لباس رسمی پیش از آغاز مراسمی در حمایت از مک‌کین، نام میانی اوباما یعنی «حسین» را ذکر کرد. ایالت فلوریدا تعداد رای دهنده یهودی قابل توجهی دارد که نسبت به سرنوشت اسرائیل بسیار حساس هستند. بعضی از فعالان جمهوری‌خواه مایل هستند تا میزان اسلام هراسی آمریکایی‌ها را افزایش دهند و اینجا و آنجا نیز اوباما را یک مسلان مخفی نامیده‌اند.

تندروهای جمهوری‌خواه دنبال رادیکالیزه کردن فضا هستند و با تروریست معرفی کردن اوباما می‌خواهند میزان ترس از رئیس جمهوری شدن او را به همه منتقل کنند.

اما با بدتر شدن وضعیت اقتصادی و سقوط بیشتر بازارهای جهانی، مردم کمتری به تبلیغات منفی مک‌کین پاسخ مثبت داده‌اند.

بر اساس نظرسنجی‌ها، اوباما باز هم فاصله‌اش را با مک‌کین بیشتر کرده است. این مساله نشان می‌دهد که ترس مردم از بدتر شدن موقعیت اقتصادی‌شان بیشتر از ترس بالقوه‌شان از یک مسلمان‌زاده سیاهپوست است.

Share/Save/Bookmark

صفحه ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

نام درست آن برنامه تلویزیونی " The view" هست. آوردن حرف تعریف اولش لازم است چون رسما جزو نام این برنامه است و اسم خاص محسوب می شود . کماینکه اگر در یوتیوب هم دنبالش بگردید بدون حرف اضافه اولش سخت پیدایش می کنید.
. . . .
زمانه ـ با تشکر از توجه و تذکر شما.
تصحیح شد.
. . .

-- مریم ، Oct 10, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)