تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سارا پیلین، آخرین شانس جمهوری‌خواهان

نیک‌آهنگ کوثر
nikahang@radiozamaneh.com

Download it Here!

انتخاب سارا پیلین، فرماندار ایالت آلاسکا از سوی جان مک‌کین به‌عنوان نامزد معاون اولی باعث تعجب بسیاری از کارشناسان سیاسی شد. پیلین که در ایالت آلاسکا محبوبیتی ۸۰ درصدی دارد، تقریباً ناشناخته است.

جان مک‌کین تا پیش از انتخاب، پیلین را یک بار دیده بود. مسأله‌ی عدم آشنایی مک‌کین با پیلین یکی از سؤالات بزرگ منتقدین است.

یکی از تحلیل‌گران طرفدار دموکرات می‌گفت: هیچ خانواده‌ای حاضر نیست با یک بار دیدن کسی فرزندش را به او بسپارد. چگونه جان مک‌کین ۷۲ ساله که سرطان پوست دارد و ممکن است جانش را در دوران ریاست‌ جمهوری‌اش از دست بدهد و سمت ریاست جمهوری به معاونش برسد، سرنوشت ۳۰۰ میلیون آمریکایی را دست او سپرده است.

جمهوری‌خواهان امیدوارند با انتخاب سارا پیلین که یک زن است، آرای بخشی از طرفداران هیلاری کلینتون که نمی‌خواهند به اوباما رأی دهند، نصیب جان مک‌کین شود.


سارا پیلین، معاون اول جان مک‌کین (عکس: رویترز)

پیلین که فارغ‌التحصیل روزنامه‌نگاری است، سال‌ها شهردار شهر کوچکی از آلاسکا با جمعیتی کمتر از هشت هزار نفر بوده و توانست در سال 2006 با قول اصلاح و مبارزه با فساد مالی در رقابت با فرمانداری ایالت آلاسکا رقبا را کنار بگذارد.

با توجه به محبوبیت پیلین در آلاسکا، مک‌کین پیشاپیش خود را برنده‌ی این ایالت می‌داند.

پیش از این کسانی چون میت رامنی که رقیب اصلی مک‌کین در رقابت مقدماتی بود و نیز تیم پاولنتی فرماندار مینه‌سوتا که گردهمایی بزرگ جمهوری‌خواهان در ایالت او برگزار می‌شود، نام‌های مطرح کسب عنوان معاون اولی حزب جمهوری‌خواه بودند.

سارا پیلین ۴۴ ساله پنج فرزند دارد که بزرگ‌ترینشان به زودی به‌عنوان سرباز راهی عراق خواهد شد و آخرینش یک نوزاد چهار ماهه دارای سندروم دان است.

او از مخالفین سقط جنین است و با این‌که در دوران بارداری متوجه نقص فرزند خود شد، تصمیم گرفت نوزادش را سقط نکند.

در حال حاضر بسیاری از جمهوری‌خواهان انتخاب سارا پیلین از سوی مک‌کین را تأیید می‌کنند. اما بعضی، کمبود تجربه پیلین را زیر سؤال بردند.


پیلین در ایالت آلاسکا محبوبیتی ۸۰ درصدی دارد

حتی لیدا گرین، رییس سنای ایالت آلاسکا که یک جمهوری‌خواه است، از مخالفین اوست. از او نقل شده که گفته است: سارا پیلین که برای فرمانداری ایالت آلاسکا جوان، نامناسب و بی‌تجربه بود‌، چگونه آماده‌‌ی پذیرش پست معاون اولی یک کشور است؟

در روز دوشنبه همایش ملی جمهوری‌خواهان در شهرهای مینیاپولیس و سینت‌پال برگزار خواهد شد. سخنرانان روز اول جورج بوش و دیک چنی خواهند بود.

از نگاه ناظران سیاسی حمایت دو تن از نامحبوب‌ترین سیاستمدارهای آمریکا از مک‌کین شاید برای او نفع زیادی در بر نداشته باشد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
مک‌کین، یک زن را به معاونت خود برگزید
سارا پیلین - دانش‌نامه آزاد ویکی‌پدیا
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

مشخصه که رادیو زمانه طرفداره دموکراتهاست و این برای یک رسانه مستقل و حرفه ای اصلا خوب نیست متاسفم گزارشها کاملا جهتدارند

-- بدون نام ، Aug 31, 2008

کجای این گزارش بر ضد جمهوری خواهان است. شاید باید مثل فاکس نیوز گزارش کنید تا بی نام راضی باشد

-- با نام ، Aug 31, 2008

اصولا آدم می مونه در برابر ملت شهید پرور چی بگه:
آگر مصاحبه خنثی باشه می گویند در این شرایط که بمب افکن های آمریکایی در حال فرود روی بیت معظم و میدان تجریش هستند رادیو زمانه ی اسراییلی هیچ چیزی به جمهوری خواهان نمی گه و از این تریبون برای کوبیدن صدای جنگ استفاده نمی کنه.
اگر طرفداری از دمکرات ها بکنه ملت شهید پرور می گن که چون بخش زیادی از جمهوری اسلامی هم به دمکرات ها امید بسته اند پس دیگه زمانه حتما "عامل پنچم" ج.ا.ا در اروپاست و مالیات دهنده های هلندی خاک توسرشده اند که پول داده اند به این "حزبل مخفی ها"
اگر از جمهوری خواهان دفاع بکنه، احتمالا کشتی های هلندی بادبان خودشان را از این به بعد باید با "شلوار برعکس" شده این دوستان به اهتزاز درآورند.

-- بدون نام ، Sep 1, 2008

پیروزی پیش از انتخابات با انتخاب سارا

-- بدون نام ، Oct 7, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)