تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

عکس جنجال برانگیز: اوباما با دستار

برگردان: شهرزاد سامانی

نیویورک - رقابت برای کاندیدای ریاست جمهوری شدن، در حزب دموکرات همچنان ادامه دارد و به نتیجه قطعی نرسیده است. این درحالی است که سناتور هیلاری کلینتون در یازده شهر بازنده شده است. بانوی اول سابق، برای پیروز شدن بر باراک اوبامای جوان، دست به هرکاری می زند. حتی اگر این کار، انتشار عکس‌های رقیب انتخاباتی‌اش با دستار و لباس سنتی کشور سومالی باشد.

پیام این عکس در آستانه رای‌گیری بسیار مهم ایالت‌های تکزاس، اوهایو و رود ایلند، کاملاً روشن است: "اوباما مسلمان است." این اولین‌بار نیست که اطرافیان کلینتون دست به چنین کاری می‌زنند. مدتی پیش با نحوه نوشته شدن نام فامیل او که شبیه به اسامه، اسم کوچک تروریست ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است، بازی تبلیغاتی کردند و یا با اسم دوم او که حسین و همنام با صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق است.


باراک اوباما در سومالی

این عکس را مت دراج که مرتباً حملات و اتهامات کلینتون‌ها، هیلاری و بیل را نسبت به اوباما، منتشر می‌کند، در سایت شخصی‌اش گذاشته است. این عکس در شهر وجیر در شمال کنیا و در مرز سومالی گرفته شده است. برای کسی که عکس را می‌بیند، این مهم نیست که اوباما در جریان سفرش به آفریقا در سال ۲۰۰۶، لباش سنتی سومالی را به تن کرده است.

در آستانه رقابت‌ها در ایالت ایوا، طرفداران کلینتون ایمیلی را پخش کردند که به دروغ نوشته شده بود که اوباما مسلمان است و در سنا با دست گذاشتن بر روی قرآن، بجای انجیل، قسم خورده است. این موضوع فاش شد و کسانی که در فرستادن ایمیل‌های دروغین دست داشتند، از کمپین تبلیغاتی بانوی اول سابق کاخ سفید کنار گذاشته شدند.

گفته می‌شود که این عکس در جواب شایعه پخش شده توسط طرفداران اوباما در اوهایو منتشر شده است که گفته بودند کلینتون از نفتا، حمایت می‌کند. نفتا، قرارداد منفور تجاری سه جانبه‌ای است که آمریکا با کانادا و مکزیک بسته است و مورد تایید رئیس جمهور وقت، بیل کلینتون قرار گرفت.

دیوید پلوف، مسوول تبلیغات باراک اوباما در این باره گفت: «‌این یک حمله شرم‌آور و زاییده سیاست ایجاد ترس است. درست در همان روزی که کلینتون وعده داده بود که ابروی از دست رفته‌اش را در مقابل مردم آمریکا دوباره بدست خواهد آورد، تیم انتخاباتی‌اش دست به شرم‌آور‌ترین تبلیغی زدند که حتی بین دو حزب رقیب هم دیده نشده است.» پلوف به طرفداران کلینتون گفت که برای رقابت، از روش‌های کارل روو، مدیر تبلیغات پرزیدنت جورج بوش، استفاده می‌کنند.


منبع: ایل جورناله ۲۴ فوریه ۲۰۰۸

وبسایت مت دارج

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

غرب در ضدیت و سوئ استفاده از مفهومی چون « مسلمان بودن» یا «اسلام» به طور کلی به انحظاط کشیده شده.این وضع افکار پنهانی این به اصطلاح متمدن های معتقد به حقوق به بشر را خوب فاش می کند.درامریکا و اروپا هردو،مردم و دولت ها ضدمسلمان و نژاد پرستند اما فقط در لفظ ادعای حقوق بشر دارند. من شخصا هیچ علاقه ای به انتخابات امریکا و اینکه کی برنده شود ندارم، اما از دل این قبیل رخدادهای اجتماعی که صحنه کارزار «بشر دوستان دروغین»غربی است گاه خوب چیزهایی بیرون میآید. مسلمان بودن،مسیحی بودن،یهودی بودن هیچ اهمیتی ندارد.مهم انسان بودن است.

-- بدون نام ، Feb 25, 2008

با سلام و احترام شما اگرليدر تبليغاتي اقاي اوباما شويد قطعا نه فقط در انتخابات درون حزبي بلکه در انتخابات سراسري امريکا نيز مر دشماره يک کاخ سفيد خواهد شد

-- سعيد مختاريان ، Feb 26, 2008

با اين عكس جمهوري اسلامي را در امريكا برقرار مي كند برادر تدباما

-- با سلام ، Feb 26, 2008

متاسفانه اين بی آبرويی را حکومت ايران و بن لادن و ايادی آنها برای اسلام و مسلمانان به ارمغان آوردند. اگر قولهايی که خمينی در پاريس داده بود عملی شده بود. نه فوکو حرف خودش را پس می گرفت و نه مردم ايران از نقلابشان پشيمان بودند و نه اين هم اسلام با تروريسم و خشونت مترادف شده بود. آگاه شويم .

-- افسانه ، Feb 27, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)