تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
در نقد اعتراف گيری از روشنفکران

بازتاب: انقلاب نرم و صدور انديشه‌هاي حركت‌ساز اجتماعي، ابتكار امام بود

در حالي كه امام خميني(ره) با تأكيد بر استفاده از روش‌هاي مسالمت‌آميز مردمي و پرهيز از خشونت، بنيانگذار انقلاب نرم در قرن بيستم بودند، وحشت از آسيب‌پذيري كشور از همين نقطه، اوج انحراف و انفعال ما از راه امام(ره) را نشان مي‌دهد.

يك كارشناس ارشد سياسي در گفت‌وگو با «بازتاب»، با اشاره به پخش فيلم مربوط به اعترافات از سيماي جمهوري اسلامي، با بيان اين مطلب اظهار داشت: پخش اين فيلم كه نمايشگر اراده آمريكا براي ترويج دمكراسي غربي در ايران و ديگر كشورهاي آسياي ميانه و برخورد دستگاه امنيتي جمهوري اسلامي با اين اقدام است، نشان‌دهنده آن است كه امروز پس از گذشت 29 سال از انقلاب، برخي جمهوري اسلامي را در برابر شيوه‌اي كه خود آن را پايه‌گذاري كرده؛ يعني ترويج ارزش‌هاي فرهنگي و تلاش براي صدور اين روش‌ها به ديگر كشورهاي جهان، آسيب‌پذير مي‌دانند.

اين كارشناس گفت: چرا بايد ما آنگونه از آرمان‌هاي امام(ره) و اعتماد به نفس و خودباوري انقلابي فاصله بگيريم كه به جاي آن‌كه كشورهاي غربي، از صدور انديشه‌هاي انقلاب اسلامي نگران باشند و با هواداران و مبلغان انقلاب برخورد فيزيكي كنند، ما تعدادي روشنفكر غربگراي فاقد توانمندي‌هاي خاص را تهديدي براي انقلاب بدانيم؟

وي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون در سراسر جهان، به ويژه اروپا و آمريكا، مراكز اسلامي و گروه‌‌هاي غيردولتي و چهره‌هاي اسلامگراي بسياري هستند كه به انديشه‌هاي انقلاب معتقدند و آن را ترويج مي‌كنند. اين به آن معناست كه انقلاب نرم و صدور انديشه‌هاي حركت‌ساز اجتماعي، ابتكار امام خميني(ره) بود و در حالي كه اين كشورها با مدد بودجه، بورسيه و حمايت‌هاي گوناگون، سعي در صدور انديشه‌ها و شيوه عملكرد خود به ديگر كشورها را دارند، هواداران انقلاب اسلامي، داوطلبانه از مال و جان خود در مسير انقلاب هزينه مي‌كنند.

اين كارشناس گفت: نگراني‌هاي دستگاه امنيتي كشور در برابر اين‌گونه حركت‌ها اغراق‌آميز و بزرگ‌پنداري است كه بايد با توجه به هزينه‌زايي شديد اين‌گونه برخوردها نسبت به آن تجديدنظر كرد و يا جمهوري اسلامي مانند كشورهاي ديكتاتوري و ورشكسته شوروي سابق، در برابر اين‌گونه حركت‌هاي دست چندم، آسيب‌پذير شده است كه در اين صورت بايد به حال متوليان فرهنگ كشور تأسف خورد كه جمهوري اسلامي را كه در دهه نخست انقلاب در بالاترين سطح خودباوري، ابتكار عمل و سياست تهاجمي فرهنگي بود، به شرايطي رسانده‌اند كه در برابر اين حركت‌ها، آسيب‌پذير شده است!

وي در پايان گفت: همان‌گونه كه آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر انقلاب، بارها تأكيد كرده‌اند، نسل سوم انقلاب و جوانان رشيد اين كشور، همچنان فعال و باطراوت، انديشه‌‌هاي بلند انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) را پيگيري مي‌كنند و قطعا تنزل درجه انقلاب اسلامي كه با خون صدها هزار شهيد آبياري شده و مقايسه آن با چند حكومت بي‌هويت كه با چند بادگير نارنجي و دو ساعت ميتينگ خياباني، را اهانت به جمهوري اسلامي مي‌دانند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

من نظرات این آقای کارشناس رو مملو از توهم دیدم. آقای محترم! رژیم کاملا حق داره از همین حرکت های کوچیک بترسه، واقع گرا باشید لطفا. در ضمن من و خیلی از اطرافیانم جز همین به اصطلاح "نسل سومی" ها هستیم اما پیگیری اندیشه های آیت الله خمینی رو موندم این آیت الله خامنه ای کجا دیده که به همه نسبت میده!

-- حسن 21 ساله ، Jul 20, 2007

به قول به اصطلاح کارشناس این ها چند روشنفکر غربی بیشتر نیستند !!! پس چرا می ترسید ؟؟ آره عزیزم کارتون عیب داره که اینقدر به دست و پا افتادید ...

-- هرکی ، Jul 22, 2007

آقای کار شناس اگر شما واقعا صحبت از دمکراسی می‌کنید پس چرا در برابر خواستهای مردم کم میارید و آنها را در زندانها میندازید چرا وقتی‌ طبق قانون اساسی‌ دانشجویان و یا گروههای دیگر حقوق انسانی خود را به صورت موسالمت آمیز بیان میکنند شما آنها را در ارتباط با کشورهای اروپای متهم می‌کنید آیا این از ضعف حکومت به ظاهر اسلامی نیست

-- حسین 32 ساله از اهواز ، Feb 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)