تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گاردين: تهديد عضو مجلس به خاطر اظهارنظر درباره رهبر

داریوش رجبیان

"روبرت تيت"، خبرنگار روزنامه گاردين چاپ لندن از تهران گزارش می‌دهد که يک عضو مجلس ايران به خاطر اظهار نظر درباره رهبر جمهوری اسلامی تهديد به قتل شده است. به نوشته گاردين، عماد افروغ، از اعضای صريح اللهجه مجلس، پس از اعلام اين که آقای علی خامنه‌ای نسبت به روح الله خمينی چهره ضعيف‌تری است، تهديد به قتل شده است.

گاردين می‌افزايد، عماد افروغ، از منتقدان اصولگرای محمود احمدی‌نژاد، پس از آنکه آيت الله خامنه‌ای را "مصلحت‌گراتر از امام راحل" توصيف کرد، پيام‌های تلفنی تهديد آميزی دريافت کرده است.

گاردين با استناد به سخنان آقای افروغ می‌نويسد، امام خمينی حقيقت‌گراتر بودند و کمتر تعارف و رعايت مصلحت می‌کردند. شايد محدوديت‌ها و فشار مانع از موضع‌گيری درست او شود. اما ما در نظامی زندگی می‌کنيم که در آن حقيقت بايد حاکم باشد، نه مصلحت‌های جناحی، شخصی يا گروهی.

گاردين ادامه می‌دهد: "اظهارات آقای افروغ در مصاحبه با خبرگزاری فارس، در ايران شديدا حساس محسوب می‌شود، زيرا توهين به مقام رهبری در اين کشور می‌تواند حکم زندان داشته باشد. ديروز عماد افروغ از مقام رياست کميته فرهنگی مجلس برکنار شد. وی تاکيد می‌کند که اظهار نظر او خارج از مضمون کلی گفته‌هايش بررسی شده و او افراد "قدرت طلب" را به تلاش برای لکه‌دار کردن نام خود متهم می‌کند."

عماد افروغ به تارنمای آفتاب گفته است که حتی اگر عليه او سوءقصدی انجام شود، آن را به مثابه شهادت با افتخار فزون خواهد پذيرفت.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

مسلما چیزی که مسلم است نقش رهبر در ایران امروز بسی بزرگتر از نقش شاه در دیروز است و حکومت با در گیر کردن جنا حها با هم میخواهد اصل قانون و رهبری را از نقد و بررسی برهاندو ملت را به این بحثها مشغول سازد

-- یه ایرانی وطن پرست ، Jun 17, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)