تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
عضو شورای مرکزی جبهه‌ی پیروان خط امام و رهبری

مریم بهروزی: «مردم به اصلاحات شکست‌خورده باز نمی‌گردند»

گفت‌وگو را از «اینجا» بشنوید.


خانم مریم بهروزی، عکس: خبرگزاری آفتاب

دهمین سالگرد انتخابات دوم خرداد هم گذشت، روزی که خیلی از سیاستمداران ایران آن را بعنوان نقطه‌ی عطف شروع حرکت اصلاح‌طلبی در ایران ارزیابی‌ می‌کنند. همانطور که خیلی‌ها نیز انتخابات هشت‌سال پیش، یعنی انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ را نشان‌دهنده‌ی شکست اصلاحات می‌دانند. اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند که با رویکردی که آقای احمدی‌نژاد در این دوسال گذشته داشته است، مردم تمایلشان به حرکت دوم خرداد و اصلاحات بیشتر شده است. اما مریم بهروزی عضو شورای مرکزی جبهه‌ی پیروان خط امام و رهبری نظر دیگری دارد.

او می‌گوید: «اصلاحات که تجربه‌شده است، یعنی امتحان خودش را پس داده. چه چیزی را اینها اصلاح کرده‌اند،‌ یعنی هشت‌سال بر سر قدرت بودند، شعار اصلاحات را هم دادند. اولا چه چیزی را می‌خواستند اصلاح کنند؟ این روشن نیست،‌ روشن نبود و هیچگاه شفاف نشد. ثانیا آن چیزهایی را که حالا خودشان می‌فهمند و ما نمی‌فهمیم که قرار بوده اصلاح کنند، چقدر به آن دست یافته‌اند. در پایان دوره‌ی قدرتشان گفتند که اصلاحات شکست خورد. حالا اصلاحات شکست‌خورده‌ را دومرتبه می‌خواهند مطرح کنند؟ از آنان بپرسید که اولا اصلاحات چه تعریفی دارد، هدفشان از اصلاحات چیست و چقدر از این اصلاحات محقق شده و چرا اصلاحات شکست خورده و حالا یک پروژه‌ شکست‌خورده را چگونه می‌خواهند دومرتبه احیا کنند.»

خانم بهروزی درباره این تحلیل که «ناامیدی مردم از دولت آقای احمدی‌نژاد و برآورده نشدن خواسته‌هایشان در این دو سال، ممکن است آنان را دوباره به سمت شعارهای اصلاح‌طلبان سوق دهد» این‌طور تصریح می‌کند: «ممکن است که خواسته‌هایشان در دولت احمدی‌نژاد برآورده نشده باشد، ولی هنوز دولت آقای احمدی‌نژاد به‌پایان نرسیده است. از طرف دیگر این به این معنا نیست که دوباره به این راهی که یک بار رفته و شکست‌خورده‌اند، برگردند. اگر آقای احمدی‌نژاد به مطالبات مردم نتوانسته پاسخ بدهد، خب به همان گروه ناموفق باز گردند؟ من فکر نمی‌کنم مردم یک چنین چیزی را خواسته باشند.»

در همین‌باره:
10 سال پس از دوم خرداد در گفت‌وگو با کریم ارغنده‌پور

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

براي امثال ايشان نبايد هم روشن باشد! ايشان راه زيادي تا روشن شدن دارند

-- dr jack ، May 26, 2007

بفرمایند که چرا مردم قراره بازم به این جناح اعتماد کنند؟ اینها که دیگه نمی توانند ادعا کنند کسی نگذاشت کار کنیم! قدر ت و پول و همه چی دستشونه، بفرمایند چه گلی به سر مملکت زده اند؟

-- شب تاب ، May 27, 2007

با اینکه این همه مقاله و مطلب و ... در مورد اصلاحات انشار یافته است ، جای بسی تعجب است که خانم بهروزی این گونه از هدف و سر انجام اصلاحات سخن می گویند . سطحی نگری است که این گونه از اصلاحات و سرانجام آن سخن گفت ، و این جزمی نگری است که جریانهای سیاسی را فقط در مقطع زمانی وقوع آن بررسی کنیم و نظر قاطع بدهیم . برای مثال انقلاب فرانسه در مقطع زمانی وقوع آن یک سری تاثیر بر جای گذاشت و البته تاثیر اصلی بعد آن نمود پیدا کرد .

-- میر حسین آل نبی ، May 28, 2007

اولا سالي كه نكوست ازبهارش پيداست
دوما اين خانوم برچه اساسي اصلاحات را شكست خورده ميدانند
سوما اصلاحات كه فقط شعار خاتمي نبوده كه
شار امام حسين در روز عاشورا شعار پيامبر و
... لطفا با تنگ نظري به اصلاحات نگاه نكنيد

-- محسن ، Jun 10, 2007

خانم بهروزی دشمن دین در قالب چادر و نفوذی در بین اصولگرایان است چراکه وی با بیشرمی در برنامه تلویزیونی تغییر قوانین مسلم اسلام در باره زنان را مایه سربلندی و افتخار دانست باید ایشان به برنامه به اسم دموکراسی توجه کنند

-- مسعود براری ، Jul 19, 2007

خانم بهروزي سالهاست دچار شوك روحي و عصبي شده است و از آنجائيكه از خلاقيت برخوردارنبود نتوانست در اصلاحات نقشي بعهده بگيرد بنابراين به دامان همين دارو دسته پناه برده است .
كسي كه مردمي است نميگويد كه اگر مردم فكر ميكنند احمدي نژاد به مطالباتشان جواب نداده به همان گروه شكست خورده برگردد
ايشان كه براي روزه خواني برسر سفره حضرت ابوالفضل صد ها هزارتومان مطالبه مي كند و بعناوين مختلف منجمله كمك به درماندگان در همان جلسات نيز جمع آوري وجوه نقدي دارند ! هرگز نمي توانند در يك جامعه اي كه هركسي به اندازه لياقتش بايد بهره برداري نمايد قادر به زندگي باشد بنابراين بايد به دامان اين حضرات بخزد
اين افراد حتي نميدانند مطالبات مردم چي هست!

معصومه 26/06/1386

-- بدون نام ، Sep 18, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)