تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
گفت‌وگویی با محمد عطریانفر

شورای جدید شهر تهران و چالش‌های سیاسی آن


هفته گذشته، فعالیت چهارساله شورای دوم شهر تهران پایان یافت و ۱۵ صندلی این شورا، به اعضای جدید شورای سوم شهر تهران سپرده شد.

شورای دوم شهر تهران بر اساس تقسیم‌بندی‌های سیاسی ایران، شورایی محافظه‌کار به شمار می‌رفت که اعضای آن از یک فهرست انتخاباتی به شورا راه یافته بودند. شورایی که محمود احمدی‌نژاد چهره نه چندان مطرح سیاسی را به عنوان شهردار به تهران معرفی کرد. آقای احمدی‌نژاد کم‌تر از چهار سال بعد، رییس‌جمهور ایران شد.

اما شورای سوم شهر تهران یک‌دستی و اتفاق نظر سیاسی شورای دوم را ندارد. در انتخابات سال گذشته شورای سوم شهر تهران، چهار نفر از فهرست اصلاح‌طلبان، یک کاندیدای مستقل و ۱۰ عضو محافظه‌کار وارد شورای شهر تهران شدند که از ۱۰ عضو محافظه‌کار نیز اکثریت با حامیان سیاسی باقر قالیباف شهردار تهران و اقلیت با حامیان آقای احمدی‌نژاد از فهرست انتخاباتی "رایحه خوش خدمت" است.

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران که یکی از روسای دوره‌ای شورای اول شهر تهران بوده، معتقد است اندیشه بنیادگرای مورد حمایت رایحه خوش خدمت در این شورا کم‌ترین نماینده را دارند.

او پیش‌بینی می‌کند که شورای شهر سوم تهران ترکیب سه‌گانه‌ دارد که انسجام سیاسی ندارد و چالش عمده آن رقابت میان طرفداران آقای احمدی‌نژاد و آقای قالیباف خواهد بود.

آقای عطریانفر می‌گوید از هشت نفر اعضای شورای سوم شهر تهران که حامی آقای قالیباف شهردار تهران محسوب می‌شوند، تعدادی برای ادامه حمایت از او مردد شده‌اند و به همین دلیل، طیف حامیان شهردار تهران که تا این لحظه تصور می‌شد اکثریت شورای سوم را دارند، دچار ضعف شده است.

ادامه گفت‌وگو با محمد عطریانفر را درباره شورای سوم شهر تهران و تاثیر آن در انتخابات بعدی ایران از اینجا بشنوید.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)