تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شش ماه زندان برای نماینده سابق مجلس

حسن زارع‌زاده اردشیر

صلاح‌الدین علائی نماینده سابق مردم بانه در مجلس ششم به اتهام درگیری با ماموران حفاظت مجلس به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم این نماینده سابق مجلس به صورت غیابی صادر شده و در آستانه سال جدید به وی اعلام شده است.

برخورد با نمایندگان مجلس ششم موضوع تازه ای نیست. مجلسی که بیشتر اعضای آن را اصلاح طلبان تشکیل می‌دادند و به خاطر برنامه‌ها و اظهارنظراتشان بارها به دادگاه‌ها احضار شدند. در سال گذشته علی اکبرموسوی خوئینی نماینده سابق مجلس ششم، دستگیر و مدت زیادی را در سلول انفرادی گذراند. چند ماه پیش محمد دادفر نماینده مجلس ششم به زندان محکوم شد اما به خاطر اینکه پرونده او مشمول گذشت زمان شده بود، با درخواست رئیس قوه قضائیه حکم او لغو شد.

محمد صدیق کبودوند مسئول سازمان دفاع از حقوق بشر در کردستان در مورد حکم زندان صلاح‌الدین علائی می‌گوید که آقای علایی رضایت مامور حفاظت مجلس را گرفته و صدور این حکم جای سوال دارد.

از طرفی بها الدین ادب یکی از نمایندگان سابق مجلس ششم از کردستان، نسبت به صدور حکم ۶ ماه زندان برای صلاح‌الدین علایی اظهار تعجب کرده و این حکم را را مورد انتقاد قرار می‌دهد. وی صدور این حکم را نمونه‌ای از برخوردهای غیرقانونی با کردها می‌داند.

گفت‌وگو با محمد صدیق کبودوند و بها الدین ادب را از اینجا گوش کنید.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

با سلام از زحمات بی دریغ شما تشکر

-- شاهو ، Jul 8, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)