تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

دلايل نارضايتی از رئيس کنفرانس مونيخ چيست؟

اشپيگل آنلاين، 16 فوريه‌ی 2007 نوشت دولت فدرال آلمان در پی جانشينی برای برگزار کننده کنفرانس مونيخ می‌گردد.

دولت فدرال دموکرات-مسيحی و سوسيال دموکرات آلمان از رفتار تلتشيک، مدير و برگزار کننده‌ی کنفرانس امنيتی مونيخ ناخشنود است و دنبال جانشينی برای او می‌گردد. يکی از انتقادهايی که به او وارد شده است اين است که او فردی بسيار خودکامه است.

بنا به اطلاعاتی که اشپيگل دارد آقای تلتشيک تنها يک سال ديگر در منصب خود باقی خواهد ماند. خانم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از آقای تلشتيک به خاطر فراهم کردن تريبونی برای علی لاريجانی، مذاکره‌ کننده‌ی هسته‌ای ايران، که حملاتی تبليغاتی عليه‌ آمريکا کرده است، ناخشنود است.

آقای تلتشيک که مشاور سابق هلموت کهل است همچنين به خاطر خودخواهی‌اش تحت فشار است (او گفته است: «اين کنفرانس تنها بر دوش يک نفر بوده است و آن يک نفر من هستم»). مخصوصاً فرانتس يوزف يونگ يکی از سياست‌مداران اتحاديه‌ی دموکرات-مسيحی از آقای تلتشيک انتقاد کرده است به اين علت که او از يک شرکت تسليحاتی به خاطر حمايت از «کنفرانس خصوصی‌» اش ستايش کرده است در حالی که رسماً هيچ اشاره‌ای به حمايت برلين از اين کنفرانس نشده است: از سال 1999، که آقای تلتشيک مسئوليت اين کنفرانس را به عهده گرفته است، کمکهای مالی وزارت دفاع آلمان به آن، از 225000 يورو به 323000 يورو افزايش يافته است.

نيروهای مسلح دولت فدرال آلمان علاوه بر اين 310 سرباز را برای «سازمان‌دهی و امنيت» و امور ديگر اين کنفرانس با هزينه‌ای بالغ بر حدود 520000 يورو در اختيار اين کنفرانس گذاشته است. تلتشيک که عضو حزبِ سبزها و سوسيال دموکرات آلمان است، چند سال پيش در فکر جدايی از اين حزب‌ بود که پيتر اشتروک (وزير دفاع) و يوشکا فيشر (وزير خارجه) به خاطر انتقادهایی از سوی اتحاديه با اين کار مخالفت کردند.

عقايد آقای تلتشيک درباره‌ی دموکراسی پيش از آن باعث رنجيدگی خاطر شديد بسياری شده بود. او متهم به غير-دموکراتيک خواندن دولت شده است. آقای تلتشيک طی يک مصاحبه در پاسخ به اين سؤال که آيا اعتراض‌هايی که به خاطر کارش در کنفرانس امنيتی مونيخ به او شده است، او را ناراحت می‌کند يا نه،‌ گفته است که: «يکی از تراژدی‌های هر دموکراسی‌ای اين است که هر کسی می‌تواند علناً و آزادانه نظر خودش را بيان کند و همان دموکراسی از حيث سياسی مسئول حمايت و پشتيبانی از آن فرد است. در نظام‌های ديکتاتوری چنين اتفاقی نمی‌افتد.»

-------------------------------------
اصل مطلب در اشپيگل:

دولت فدرال به دنبال جانشينی برای تلتشيک است

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

دوستان
t+sch در زبان آلمانی چ (مثل چنار) تلفظ میشود. تلتشيک باید تلچیک نوشنه شود
موفق باشید

-- Jamal ، Feb 20, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)