تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

لیست مستقل قالیباف در انتخابات شوراها

مهرداد يزداني
mehrdad.yazdan@gmail.com


محمد قالیباف در یکی از سخنرانی‌های خود- عکس: کسوف


"سردار طلايي استعفا داد". اين خبركوتاه اما مهم بود و به سرعت توانست نظر همه را به سوي خود جلب كند.

سردار طلايي فرمانده اصفهاني نيروي انتظامي تهران بزرگ در حالي استعفا داد كه بر اساس گمانه‌زني‌ها اين استعفا در راستاي تكميل ليست انتخاباتي دكتر محمد باقر قاليباف، شهردار تهران و فرمانده كل سابق نيروي انتظامي كشور صورت گرفته است.

قاليباف كه با استعفا از فرماندهي نيروي انتظامي بخت خود را در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري به آزمايش گذاشته بود پس از ناكامي در اين ماراتن بزرگ در ميان ناباوري بسیاری از افراد٬ به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و كار خود را به سرعت آغاز كرد.

قاليباف در ابتدا بسيار سعي كرد تا منش شهردار سابق را كه ديگر رئيس جمهوری شده بود كنار بگذارد و راهي مدرن‌تر را پي گيرد. اين روش مدرن چيزي بود كه خود او نيز در انتخاب رياست جمهوري انجام داده بود. از اين ديدگاه به عقيده بسياري در انتخابات تابوشكني كرده بود.

قاليباف به محض به عهده گرفتن پست شهرداري تهران كه به نظر بسياري اين انتخاب به شوراي شهر تهران تحميل شده بود به سرعت به سمت كارهاي چشمگير و تبليغات روي آورد. نصب روز شمار معكوس در محل انجام پروژه‌هاي عمراني مهم تهران از جمله تونل رسالت، پل امام علي، برج ميلاد، روگذر تقاطع آزادگان به جاده كرج، سينما آزادي و... محصول همين دوران است كه در اين ميان اولين پروژه كه تونل رسالت بود تنها با ۱۰ روز تاخير افتتاح شد.

همچنين او در عين اينكه پروژه جهادي ۱۳۷ را كليد زد و به اين ترتيب واحد عمراني شهرداري را به صورت ضربتي براي حل مشكلات مناطق تهران به‌صورت تمام وقت اما در محدوده زماني معيني مستقر مي‌كرد اما تقسيم "پلوي نذري" و "آش" را كنار گذاشت.

تلاش براي ماندن

او در همين مدت كوتاه هم به نسبت توانسته است نظر مردم تهران جلب كنند. مردم در كوچه و بازار تا حدودی از عملكرد عمراني او ابراز رضايت مي‌كنند.

روز شمارهاي معكوس قاليباف افكار عمومي را به خوبي متوجه خود كرده است. از همين رو با توجه به اينكه زمزمه‌هايي مبني بر كنار گذاشتن او در شوراي شهر آتي در صورت پيروزي طيف حاكم شنيده مي‌شود بنابراين قاليباف خود تصميم گرفته است تا ليست جداگانه خود را منتشر كند.

درصورت پيروزي دوباره طيف فعلي در شوراي شهر تهران به احتمال زياد "صادق محصولي" وزير نفت ناكام كابينه نهم به عنوان شهران تهران انتخاب خواهد شد. اين انتخاب زودهنگام بيش از پيش قاليباف را در تكميل ليست خود مطمئن كرده است.

اما او در حالي كه همه اظهارات و واكنش‌ها پيرامون دخالت مستقيم شهردار و شهرداري تهران را در انتخابات تكذيب مي‌كند٬ مدتي قبل موفق شد واحدي دانشجويي را براي انتخابات شوراهاي شهر تشكيل دهد.

قاليباف اكنون در پي اين است كه ليست خود را در انتخابات شوراها تكميل كند. استعفاي سردار طلايي نيز در همين راستا قابل ارزيابي است.

همچنين در همين رابطه شنيده مي‌شود كه سردار رويانيان معاونت راهنمايي رانندگي كشور نيز براي شركت در انتخابات شوراها استعفا داده است.

البته استعفاي آقای رويانيان از سوي او مورد تكذيب قرار گرفت. اما اين اخبار به هر حال حكايت از آن دارد كه قاليباف سعي دارد ليست خود را از ميان افراد كاملا مورد اعتماد خود انتخاب كند و حالا كه بخت پيروزي با نظاميان است او هم كارت‌هايي در همين راستا رو مي كند.

از اين رو به نظر مي‌رسد كه بايد منتظر استعفاهاي ديگري نيز در همين رابطه باشيم.
به هر حال فرصت ثبت نام در انتخابات شوراها از ۲۴ تا ۳۰ مهر است و قاليباف نيز تا آن تاريخ بايد ليست خود را تكميل كند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

البته تیمی که اقای قالیباف در نیروی انتظامی کار را شروع کرد بسیار قو ی و خوب عمل کردند و خیلی موفق بودند وواقغا نیروی انتظامی را متحول کرد.در شهرداری هم تا به حال عملکرد بسیار قوی و موفقی داشته است.

-- بدون نام ، Oct 19, 2006

افرادی چون قاليباف در جناح راست مانند کارگزاران در جناح چپ هستند که اگر اولويت را به تخصص ندهند، لااقل تعهد را جانشين آن نمی کنند. قاليباف هم مانند کرباسچی اهل عمل است تا شعار. چه خوب می شود حاميان قاليباف با کارگزاران ائتلاف کنند.

-- ضيائی گرگانی ، Oct 20, 2006

خدا قوت دکتر قالیباف

-- hami ، May 20, 2007

اهل عمل یا عمل یا امل ....!!!!
مساله این است آقای قالیباف

-- بدون نام ، Jan 27, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)