تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

محمد خاتمی ممنوع‌الخروج شد

پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس، از ممنوع الخروج شدن محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران خبر داده‌ است.

یک «منبع مطلع»، به پارلمان نیوز گفته‌ است که از سفر آقای خاتمی به کشور ژاپن ممانعت شده ‌است.

بنا به این گزارش وی قرار بود امشب، پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ماه برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای به شهر هیروشیمای ژاپن سفر کند.


«بررسی ابعاد حمله اتمی آمریکا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همکاری جهانی در این زمینه» از جمله مواردی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیش از این نیز برخی رسانه‌های نزدیک به دولت، خبر ممنوع الخروجی آقای خاتمی را مطرح کرده بودند. در نخستین روزهای سال جاری نیز اخباری مبنی بر سفر محمد خاتمی به یک کشور خارجی و نامشخص بودن زمان بازگشت وی در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود. این خبرها از سوی نزدیکان رئیس دولت اصلاحات تکذیب شد.

هنوز اخبار دقیقی از چگونگی ممنوع الخروجی رئیس جمهوری سابق ایران در دست نیست.

پیش از این برخی رسانه‌های نزدیک به دولت، خبر ممنوع الخروجی آقای خاتمی را مطرح کرده بودند

محمدخاتمی در جریان اعتراضات اخیر به «تقلب» در دهمین انتخابات ریاست جمهوری از معترضان حمایت کرده است. وی هم‌چنین یکی از حامیان میرحسین موسوی در رقابت‌های انتخاباتی بود.

در ماه‌های اخیر شمار زیادی از فعالان سیاسی و مدنی منتقد دولت ممنوع‌الخروج شده‌اند. نیروهای امنیتی همچنان از خروج برخی هنرمندان منتقد نیر جلوگیری کرده اند.

سرهنگ محسن صادقی، رئیس پلیس گذرنامه ناجا در هفته جاری به مسافران ایرانی توصیه کرده‌ است که قبل از سفر از اداره گذرنامه در رابطه با وضعیت ممنوع الخروجی شان استعلام کنند تا در فرودگاه از سفرشان ممانعت نشود.

این در حالی است که اغلب فعالان ممنوع الخروج شده، پس از طی شدن تمامی مراحل قانونی در فرودگاه متوجه ممنوع الخروجی خود شده‌اند و اسامی آنها در لیست ممنوع الخروجی‌های نیروی انتظامی نبوده‌ است.

وکلای دادگستری، ممنوع الخروج شدن افراد بدون ابلاغ رسمی را خلاف قانون می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پرواز را علامت ممنوع می زنید ؛
با جوجه های نشسته در آشیانه چه می کنید؟

-- بدون نام ، Apr 15, 2010

این کارها نشان از ضعف حکومت است علنا با این کارها نشان می دهد تا چه اندازه ضعیف و درمانده شده که حتی از سفر رئیس جمهوری 8 ساله نظام هم جلوگیری می کند .
این رئیس جمهوری 8 ساله اگر بد است چرا 8 سال زمام امور نظام را به ایشان سپردید؟
چرا در عرض 8 سال حکومت ایشان صدایتان در نیامدو خودی حسابش کردید ؟
حالا چه فرقی کرده ایشان را ممنوع الخروج می کنید ؟

حتما احمدی نژاد هم بعد از پایان ریاست جمهوری اش خائن و ضد نظام می شود و ممنوع الخروجش می کنید ؟

-- داود ، Apr 15, 2010

آقای خامنه‌ای، رهبر خودخوانده مسلمین جهان، سالهاست که ممنوع‌الخروج است؛ یعنی جایی نمی‌پذیرندش؛ طفلی عقده‌ای شده، همینطور پیش برود تمام ایرانیان را هم ممنوع الخروج می‌کند!

-- مهران ش ، Apr 15, 2010

امیدوارم همه مردم جهان به خصوص مردم خاور میانه با دقت جمهوری اسلامی و تاریخ معاصر ایران رامطالعه کنند و با دقت از روندی که به شکل گیری چنین حکومتی منجر شد اجتناب کنند. باشد که این نمونه منحصر به فرد کشورداری همراه خود به زباله دان تاریخ بپیوندد.

-- ستاره ت ، Apr 15, 2010

قاتلان بر قدرتند و در حال سرنگونی

-- بدون نام ، Apr 15, 2010

سبزها به هوش باشد به احتمال انگار قرار است رهبران جنبش سبز را بگیرند وگرنه از سفر خاتمی به خارج جلوگیری نمی کردند. نباید بگذاریم خاتمی و موسوی و کروبی را دستگیر کنند .مدتی است سکوت کرده یم و به خیابان نمیرویم و تظاهرات نمیکنیم دولت پررو شده است .بود به زودی دوباره خودی نشان بدهیم

-- بدون نام ، Apr 15, 2010

بزرگ جلوه دادن خاتمی بخشی از تزویر و مکر خود خامنه ای است. خاتمی مهره ای بسیار کوچک از «حکومت جهانی جدید زیر یک سقف» است که از زمان انتخاب ریگان شروع شد. آزاد شدن گروگانها درست در لحظه قسم خوردن ریگان را هرگز نباید از یاد برد.

-- بدون نام ، Apr 15, 2010

چقدر یک حکومت باید حقیر باشد که دست به چنین کاری بزند.

-- آرش ، Apr 15, 2010

آقای خاتمی شما زیاد به دل نگیرید این میوه ای است که شما درخت آنرا کاشتید. انتخابات 5 سال پیش را به خاطر می آورید که وزارت کشور شما بر پا کرد و نتیجه آرا انتخابات را اعلام کرد. خوب در در ضمن اگر هم نمی دانید که مشکل داشت یا خیر از آقای کروبی و یا آقای رفسنجانی سئوال فرمایید حتما آنها به شما خواهند گفت که چه نمایشنامه کلاهبرداری را مدیریت کردید. برای اطلاع شما آقای کروبی شکایت به آقای خامنه یی کرد و آقای رفسنجانی از ترس بی آبرو شدن شکایت به رهبری نکرد و به خدا کرد.
کاش شما هم کمی هم اشکالات خود را می دیدید و با شهامت اعلام می کردید که اشتباه کردید و دیگر از این کارها نخواهیم کرد. حالا بعد از 5 سال بفرمایید که این اعجوبه شیطان صفت از کدام چراغ علاء الدین رهبری سر برآورد.

-- داریوش ، Apr 15, 2010

من با برادر داریوش موافقم. یعنی چه که مسولیت خدائی را به شما دادیم. شمائی که حقوق ما را رعایت نکردید. خوب شد رهبر نیک ما متوجه شد.
راستگو

-- بدون نام ، Apr 15, 2010

من فکر میکنم ... مهم تر از ممنوع الخروج شدن پرزیدنت خاتمی .. مقصد ایشان به هیروشیما بود ... مثل اینکه حکومت فاشیستی ایرلن با این کار میخواهد نشان دهد که جدأ به دنبال سلاح اتمی هست ... وگرنه سفر به ژاپن در تقبیح تسلیحات اتمی که کار بدی نیست... حیف ... دریغ ودرد از این سرنوشت که ملت ایران با انتخاب های بد برای خود رقم زده ....افسوس!!!!!

-- بدون نام ، Apr 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)