تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
وزیر رفاه و تامین اجتماعی ایران:

برنامه تنظیم خانواده ابدی نیست

صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی ایران می‌گوید وجود برنامه تنظیم خانواده برای چند سال، بدین معنی نیست که باید آن را تا ابد ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی بازنگری در برنامه تنظیم خانواده را با توجه به «تهدیدات و فرصت‌های کشور» لازم و ضروری دانست و گفت: «این اقدامات به صورت استراتژیک در کارگروه‌های مربوطه بررسی می‌شود.»


وزیر رفاه که در حاشیه همایش مدیران سازمان بهزیستی سخن می‌گفت، افزود: «کشور دارای قابلیت پاسخگویی به جمعیت بیشتر از دو فرزند در هر خانواده‌ است.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم هفته جاری در یک برنامه تلویزیونی گفت که شعار دو بچه کافی است را قبول ندارد و این مساله سیاست «غلطی» بود که غربی‌ها انتخاب کرده‌اند.

وی با انتقاد از «سکوت علما» درباره دو فرزند داشتن، اظهار داشت: «در قدیم با آن وضعیت، افراد هفت تا هشت فرزند داشتند.»
به گفته رئیس دولت دهم کشور ایران قابلیت داشتن ۱۵۰ میلیون جمعیت را دارد.

محمود احمدی‌نژاد: در قدیم با آن وضعیت، افراد هفت تا هشت فرزند داشتند

محمود احمدی‌نژاد در این برنامه از بازکردن حساب بانکی به مبلغ یک میلیون تومان برای کودکان متولد سال ۱۳۸۹ خبر داد و افزود: «دولت هر سال یک‌صد هزار تومان به این حساب اضافه می‌کند.»

مصطفی کواکبیان، نماینده فراکسیون اقلیت مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس این طرح محمود احمدی‌نژاد را «بدون پشتوانه علمی و تصمیمی کارشناسی» دانست.

به گفته وی اجرای چنین طرح‌هایی که با بودجه و مبالغ کلان سر و کار دارد فقط با تصویب مجلس ایران امکان‌پذیر است.

وزیر رفاه دولت دهم می‌گوید که منتقدان این طرح «اطلاعات کافی» ندارند و هزینه‌های این طرح از بودجه‎ای که برای «امور حمایتی» در نظر گرفته شده تامین خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد از بازکردن حساب بانکی به مبلغ یک میلیون تومان برای کودکان متولد سال ۱۳۸۹ خبر داد

جمهوری اسلامی ایران برنامه تنظیم خانواده را به منظور کاهش نرخ رشد جمعیت از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده است.
با اجرای این برنامه در دهه ۷۰، نرخ رشد جمعیت ایران از ۳.۲ درصد در سال ۱۳۶۰ به ۱.۲ درصد در سال ۱۳۷۹ کاهش یافت و میزان باروری کلی کشور را از شش فرزند به ازای هر زن در سن باروری در سال ۱۳۵۳ به دو فرزند در سال ۱۳۷۹ تغییر کرد.

این اقدامات ایران باعث تحسین نهادهای گوناگون بین‌المللی بهداشت و توسعه جهانی شده‌بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فاشیسم اسلامی قصد داره تعداد بدبخت بیچاره ها و بیسوادهای خرافاتی شبیه رهبران خودش را تصاعدی زیاد کنه و تعداد تحصیلکرده ها و فهمیده را روزبروز کمتر کنه و ایرانیان نخبه را از ایران فراری بده و خانواده های عربی شده ذهنی هشت‌بچه ای رو زیاد کنه و ایران رو مال اونا کنه. دانشگاه ها رو تبدیل به حوزه های قرون وسطایی خرافات کنه و مردمی بار بیاره جاهلتر و بی خبرتر از همه دنیا. این دار و دسته دارند کشور آریا رو به دره سقوط می برند.

-- سامان ، Apr 15, 2010

این آقایون دیگه راستی راستی کارشون به جنون کشیده. آخه 150 میلیون گرسنه و بیسواد و و مریض پاپتی به چه درد می خوره؟ بیچاره دیکتاتوری که روی اینا حساب باز کنه. همون پول رو بدی درست و حسابی خرج این چماقدارات بکنی که بهتر جواب می ده. بسوزه پدر تازه به دوران رسیدگی که پدر این کشور رو در آورده

-- علی رضا ، Apr 15, 2010

با اینجمعیت زیاد در ایران، بیشتر شهرها دارای نرافیک شدید هستند و بیشتر خانواده ها زیر فقر شدید ذارند زندگی میکنند. یکی به این آقا بگه فعلا اونایی را که زاییدی بزرگ کن بعد به فکر ارتش بیست میلیونی باش!!!!

-- یاحق ، Apr 15, 2010

این مسألۀ خیلی ترسناکیه، چون در قشر آسیب پذیر اجتماع خانواده های زیادی هستند که لنگ همون یک میلیون تومان پول هستند و فکر می کنن که این مبلغ دردی از مشکلاتشون دوا خواهد کرد و این بچه دار شدن بدون برنامه ریزی و کمک مالی دولت رو گره گشا می بینند و فکر می کنند چون از جانب دولت پیشنهاد شده، پس حتماً از روی فکر و برنامه ریزی بود و دولت خودش از پس مشکلاتش برخواهد آمد.
یعنی در حقیقت دولت آقای احمدی نژاد که هیچ راه حلی برای رفع بیکاری، کاهش نرخ تورم، کاهش ترافیک، کمبود مسکن و آلودگی شهر تهران و معضلات دیگه ارائه نداده، حالا از مردم می خواد که بدون برنامه ریزی به رشد بی رویۀ جمعیت کمک کنند. در حقیقت رئیس جمهور قلابی عزیز از الان داره برای تخریب هرچه بیشتر و ویرانی تدریجی ایران برنامه ریزی می کنه.

-- یادداشتهای برفی ، Apr 15, 2010

جوانان ایرانی عقلشان از احمدی نژاد بیشتر است خودشان بلدند چکارکنند که بچه گدا وارد اجتماع نکنند به مرحمت قرص های ضد بارداری و عوارض گرانی سرسام اور و امید به اینده نداشتن هر زوج جوانی می اموزد که فرزند کمتر زندگی بهتر است هر چند پدرو مادرها خرجی خودشان را به زور در می اورند چه برسد به فرزندانشان را کسی گوش به چرت و پرت های فرزند بیشتر را نمی دهد نان خور زیادی نمی خواهند.
البته این هم یکی از دستاوردهای ج اسلامی است که مردم به تولید مثل نپردازند چون پول کافی ندارند

-- پدربزرگ ، Apr 15, 2010

من همین اخیرا در منطقه ی نفت خیز خوزستان بودم. در آنجا فقر علوی و ولایی بیداد می کرد، مردم داشتند در فقر مطلقه فقیه می سوختند، بنده عکسهایی را به همه جا فرستادم. جنایت خامنه ای یکی دوتا نیست، جنایت روحانیت مفت خور یکی دوتا نیست، جنایت پاسداران یکی دوتا نیست این هم جنایتی دیگر است. بدبخت پروری، شهید پروری سرزمین ما سرزمین پرورش شهیدش نامیدند. اینک نگاه کنید می خواهند تعداد بچه ها را زیاد کنند. خامنه ای قاتله، حکومتش باطله، خامنه ای قاتله ولایت باطله!
این نبود شعار های مردم ایران در بیست و پنجم خرداد، اما با کشتار این شعارشان شد. و اینک نود درصد مردم شعارشان این است.

-- بدون نام ، Apr 15, 2010

خدا ملت ایران را نجات دهد....

-- بدون نام ، Apr 16, 2010

به خدا دیوانه است.

-- بدون نام ، Apr 16, 2010

لبته ممكنه در شهرها و قشرهاي باسواد اهميتي به چرنديات احمدي نژاد ندند ولي در روستاها و بين افراد محروم و كم سواد اين وعده ها ممكنه باعث افزايش فرزند و در نتيجه گسترش فقر و بيسوادي بشه. پايه و اساس سلطنت اينها هم در افزايش فقر و بيكاري و جيره خور رژيم بودنه. اين احمقها ميخوان با زاد و ولد دنيا رو فتح كنند و مقابل دنياي كفر بايسند. مثلا هند با يك ميليارد جمعيت كه اكثر تو خيابونا زندگي ميكنند وفقر بيداد ميكنه

-- ناشناس ، Apr 16, 2010

ایران چه با "30 میلیون"جمعیت ؛ چه با "70 میلیون"جمعیت و چه با "150 میلیون"جمعیت از استبداد بیزار خواهد ماند و به پیروزی خواهد رسید.
ما بیشماریم - V

-- فرزند ایران زمین ، Apr 16, 2010

آقای "علی رضا": البته محصولی اضافه کرده که باید از مهد کودک فرهنگ سازی را شروع کنیم و درسیزده سالگی بچه‌ها باید آماده شهادت باشند. شاید بهتر از زمان ساسانیان باشد که پسران باید در ده سالگی کُشتی می‌بستند وسِدر می‌پوشیدند و شبانه روز آماده. دختران هم که هر ماه اهریمن وارد بد‌ن‌شان میشد و خونریزی می‌کردند و باید هفت شبانه روز در جنگل تنها به عبادت میپرداختند و ادرار گاو مینوشیدند تا اهریمن از بدن‌شان خارج شود.

-- بدون نام ، Apr 16, 2010

تصحیح: سِدره میپوشیدند

-- بدون نام ، Apr 16, 2010

اگر ملتی فقط مصرف کننده باشند، بله درست است باید هم جمعیتشان کم باشد. مثل مردم ایران. اما مردم تولید کننده باید زیاد باشند.

-- میم ، Apr 16, 2010

بدون نام گرامی

سخنان شما کاملاً متین و درست است اما همانطور که خود نیز فرموده اید، آن رسوم و سنن ...مربوط به دوران ساسانیان و افول کامل و از حد ابتذال گذشته فرهنگ زرتشتی در ایران باستان است. علت: نفوذ رابی های یهودی و رؤسای مذهبی از مذاهب دیگر و همدستی آنان با وطن فروشان ایرانی در معابد زرتشتی و تزریق حساب شده عناصر فرهنگ جاهلانه مردسالارانه ابراهیمی و چوپانی به درون فرهنگ کاشت و برداشتی اما رو به زوال پارسی در آن زمان ...

طرح احمدی نژاد به خودی خود طرح درستی است اما متأسفانه مانند بسیاری از طرحهای درست دیگر در ایران قرار است به دست کسانی اجرا شود که هدفشان از ارائه طرحهای سازنده هر چیزی هست به جز سازندگی!

به هر حال همانطور که بعضی معتقدند، جمعیت ایران به نسبت مساحت آن بسیار کم است هر چند نسبت جمعیت جوان آن از مسن ها خیلی بالاتر است. (درست برخلاف کشورهایی همچون آمریکا که موضوع کاملاً برعکس و موجب دردسرهای گوناگون اجتماعی و اقتصادی برای دولت آن بوده و هست.)

این هم درست است که کیفیت الزاماً از کمیت نمی آید اما در صورتی که بتوان در آینده نسلهای درستی از نظر رفاه اقتصادی و فرهنگ پیشرفته تربیت کرد، مسلماً جمعیت ایران (و حتی کل دنیا) می تواند خیلی بیش از این باشد که هست بی آن که مشکل خاصی برای کسی پدید آید. به راستی، حتی می توان امیدوار بود چنان جامعه ای از جوامع موجود کنونی بسیار خوشبخت تر و مفید تر نیز باشد.

با مهر و سپاس

-- پروهر ، Apr 17, 2010

دونبال گوشت دم توپ برای جنگ های بعدی هستید؟ اما دیره! تا بیست ساله دیگه که عمرا دوام بیارید. به مخالف ها اضافه کنید که زودتر...

-- حسن از ارومیه ، Apr 17, 2010

خداوند آخر و عاقبت ملت ایران را ختم بخیر بگرداند . آمین

-- بدون نام ، Apr 23, 2010

به نظر من بهتره که مردم بچه دار بشن: هرچه احمق بیشتر، بهتر. این باعث میشه که کلک این مملکت با همه خوبیها و بدیهاش ظرف نهایتا یک قرن کنده بشه و جون همه راحت بشه.

-- بدون نام ، Apr 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)