تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

درخواست برای جلوگیری از ورود ایران به شورای حقوق بشر

یکی از نمایندگان پارلمان هلند از وزیر خارجه این کشور خواسته‌است تا برای بسیج کشورها علیه ورود ایران به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد کوشش کند.
به گزارش خبرگزاری‌های هلند، «یوئل فوردِویند» نماینده پارلمان از حزب «اتحاد مسیحی» با اعلام این درخواست خبر داد که روز پنج‌شنبه در این رابطه از ماکسیم فرهاخن وزیر خارجه هلند پرسش خواهد کرد.


یوئل فوردویند (Joël Voordewind) نماینده پارلمان هلند از حزب «اتحاد مسیحی»

به گفته این نماینده پارلمان، هلند نیز باید در این راستا به آلمان بپیوندد و کشورهای دیگر را برای جلوگیری از ورود ایران به این شورا «بسیج کند».

به گفته آقای فوردویند، ایران در آستانه ورود به شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار دارد و این امر «ناپذیرفتنی» است. «یوئل فوردِویند» در این باره اظهار داشت:
«ایران همواره تهدید کرده‌است که اسرائیل را از صفحه روزگار محو می‌کند، هولوکاست را منکر می‌شود و احتمال می‌رود که هم‌اینک در حال کار بر روی جنگ‌افزار هسته‌ای است» و بنابر این ورود این کشور به شورای حقوق بشر «پذیرفتنی نیست.»

به گفته آقای فوردویند، ایران در آستانه ورود به شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار دارد و این امر «ناپذیرفتنی» است

دو روز پیش، ۱۳ آوریل، خانم فیاما نیرشتاین، نایب رئیس کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا نیز گفت «این وظیفه ایتالیاست که به هر نحو ممکن باعضویت حکومت ایران در شورای حقوقبشر سازمان ملل متحد مخالفت کند.»

به گزارش خبرگزاری ایل ولینو وی افزود: «انتخابات برای گزینش ۱۴ عضو جدید از ۴۷ کشور عضو برای یک دوره ۳ ساله در شورای حقوقبشر در روز ۱۳ ماه مه در ژنو برگزار خواهد شد. دولت ایران کاندیداتوری خودش را برای این شورا اعلام کرده‌است و این کار تمسخر جامعه متمدن است.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یکی از نهادهای سازمان ملل و از ارکان فرعی مجمع عمومی ملل متحد است که وظیفه آن نشان دادن موارد نقض حقوق بشر می‌باشد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

راسیسم اروپا هم فرصت را قنیمت شمرده!

-- sara ، Apr 16, 2010

تا اين اروپاييها به خودشون بيان و تكون بخورن، رژيم ضد بشري ج.ا عضو شوراي حقوق بشر خواهد شد. من نميدونم چي تو مغز اينا ميگذره. به جاي اقدامات سريع دارن حالا فكر ميكنند جمع شن و تصميم بگيرند. معلوم نيست با چه مستنداتي ج.ا خودشو تونسته كانديدات كنه. مگه شهر هرته كه هر قاتلي سرشو بندازه بره واسه شوراي حقوق بشر سازمان ملل كانديد بشه. وقاحت و بيشرمي هم حد و حدودي داره.

-- ناشناس ، Apr 16, 2010

سلام .کاش اروپایی هابه این اصل کمی فکرمی کردندکه امروزممکن است ایران منافع آنهاراتامین کندامافرداکه دست به انرژی اتمی پیداکندمهارش بسیارسخت می شود.مثل اینکه شماکلیدخانه خودرابه دزدبسپارید..

-- نسیم ، Apr 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)