تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

معاون فرهنگستان هنر استعفا داد

به نشانه اعتراض به برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر ایران، معاون هنری این فرهنگستان نیز از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمدمهدی حیدریان، از زمان اعلام خبر برکناری میرحسین موسوی، در فرهنگستان هنر حاضر نشده‌است.


محمدمهدی حیدریان

پیش از این رضا مرادی غیاث‌آبادی، پژوهشگر و نویسنده فرهنگستان هنر نیز به نشانه اعتراض به برکناری آقای موسوی به همکاری خود با این فرهنگستان پایان داد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست محمود احمدی‌نژاد این هفته رأی به برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر دادند. علی معلم دامغانی به عنوان جانشین موسوی در فرهنگستان انتخاب شده است.
علی دامغانی دو هفته پیش از این، به عضویت پیوسته فرهنگستان هنر درآمده بود.

تارنمای خبر آنلاین روز گذشته (چهارشنبه) گزارش داد که دبیر و مدیران کل فرهنگستان هنر و همچنین اعضای پیوسته این فرهنگستان، در اعتراض به اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی، احتمالاً از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند.

پیش از این رضا مرادی غیاث‌آبادی، نیز به نشانه اعتراض به برکناری آقای موسوی به همکاری خود با این فرهنگستان پایان داد

محمدمهدی حیدریان در دوره سیدمحمد خاتمی معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار بود. او در دوره معاونت خود در وزارت ارشاد، به حضور دولت در عرصه سینما انتقادهایی داشت و معتقد بود که سایه دولت نباید بر سینما سنگینی کند.

فرهنگستان هنر از سال ۱۳۷۸ تاسیس شد و ریاست آن از همان ابتدا بر عهده میرحسین موسوی بود.
فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران از مؤسسات وابسته به نهاد ریاست جمهوری است و پیشنهاد سیاست‌ها و راهبردهایی برای مقابله با آنچه «تهاجم فرهنگی» می‌خواند از اهداف آن اعلام شده‌است.

«علی معلم دامغانی در هنر صاحب‌نظر نیست»
رضا مرادی غیاث‌آبادی، پژوهشگر تاریخ و باستان شناسی در گفت‌وگو با زمانه در باره مسئله کناره‌گیری خود از همکاری با فرهنگستان هنر گفت:

«در سال گذشته طرح پژوهشی بزرگی را به فرهنگستان هنر تقدیم کردم که در واقع به لطف حضور آقای موسوی در ریاست فرهنگستان بود و اکنون که شخص دیگر را جایگزین ایشان کرده‌اند احساس کردم که تمایل قلبی ندارم که این طرح را بتوانم در فرهنگستانی که زیر نظر شخص دیگری اداره می‌شود ادامه بدهم و احیاناً همکاری احتمالی‌ای در آینده داشته‌باشم.»


رضا مرادی غیاث‌آبادی

وی در مورد وضعیت ریاستی فرهنگستان‌های ایران اظهار داشت:
«در تغییرات اخیری که داده‌اند حالت انتخابی رئیس برای فرهنگستان‌ها تبدیل به انتصاب رئیس شده چنان‌که رؤسای دانشکده‌ها هم می‌باید توسط استادان گروه‌های آموزشی انتخاب بشوند ولی الان دیگر این‌چنین نیست و انتصاب می‌شوند.»

در تغییرات اخیری که داده‌اند حالت انتخابی رئیس برای فرهنگستان‌ها تبدیل به انتصاب رئیس شده‌است

وی در مورد خبر انتصاب علی معلم دامغانی به ریاست فرهنگستان هنر اظهار تعجب کرد و گفت:
«ایشان در زمینه ادبیات و شعر شناخته شده‌اند ولی در زمینه هنر صاحب‌نظر و استاد نیستند و اثر هنری‌ای ندارند.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
احتمال استعفای اعضای فرهنگستان هنر

نظرهای خوانندگان

Afarin be in sheer mard. omidvaram tamameh dast andarkaran hameh va beh yek bareh as in dolateh nahs estefa bedhand. man beh shakhseh harche daram beh a paheh ishan mirizam. Mellateh Iran bayad ishahn ra az nazareh mali hemayat konand. zendeh bad AZADI!! MARG BAR ESTEBDAD!! BEH PEESH PAHLEVANAN ZAN VA MARD IRAN AZAIA!! JANAM FADAYEH IRAN..

-- nina sarkhosh ، Dec 24, 2009

""فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران از مؤسسات وابسته به نهاد ریاست جمهوری است و پیشنهاد سیاست‌ها و راهبردهایی برای مقابله با آنچه «تهاجم فرهنگی» می‌خواند از اهداف آن اعلام شده‌است."

فقط با خواندن شرح وظایف فرهنگستان ادم باید قضاوت کنه که موسوی چجور فکر میکنه. بابا! ملت اینها همونان که در دانشگاه میبندند و هی‌ امام جاهل به خورد ملت میدان. احمدی و موسوی سر و ته یک کرباسن. البته که انتظار نمیره که ملت جو زده و نسل جوان کم اطلاع و والدین فراموشی زده جداً از حضرات بخواهند که تغییری در چیزی بدن. به نظرم اگه مثلا موسوی رئیس بشه از فرداش همگی‌ می‌رن خونه و یک جور حکومت مذهبی‌ دیگر به مدت پنجاه سال دیگر روی سر این ملت بیچاره سنگینی‌ میکنه.
خدا به دادمون برسه!!

-- Ali ، Dec 24, 2009

"محمدعلی معلم دامغانی"(رئیس بی فرهنگستان کودتا)= شاعر درباری و حکومتی که در سانسور ترانه و صدا نیز خدمات ارزنده ای ! از خود بر جای گذاشت ؛
البته ایشان با جناب آقای "علی معلم" منتقد سینما و مدیر مسئول مجله "دنیای تصویر" از زمین تا آسمان تفاوت دارد !

-- رضا ، Dec 24, 2009

غير از اين هم انتظار نمي‌رفت. آبروي خودشان را خريدند.و به مردم پيوستند. واقعا نشان دادند كه اهل هنرند.

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)