تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«شرمندگی» بیت آیت‌الله منتظری از آزار عزاداران

خانواده و وابستگان آیت‌الله منتظری با صدور پیامی از آزار و اهانت نسبت به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه این مرجع تقلید توسط افرادی که «معلوم‌الحال» نامیده‌اند اظهار «تاسف و شرمندگی» کردند.

«بیت» این روحانی منتقد جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده‌است: «به‌خاطر حوادث و مشکلات عدیده‏‌ای که در چند روز گذشته عارض گردید و همچنان ادامه دارد، از برپایی مراسم رسمی بزرگداشت و سوگواری برای معظم‏له‏ معذوریم و در ایام محرم که به روال سال‌های گذشته مجلس عزاداری در دفتر معظم‏له برگزار می‏شود، به سوگ می‏نشینیم.»

این پیام با آرزوی «عظمت و استقلال» برای حوزه‏های علمیه می‌گوید که امروز خانواده، دوستان و علاقه‏مندان آیت‌الله منتظری وارث «سختی‌ها و مصائبی» شده‌اند که این مرجع تقلید شیعه برای «پاسداری اسلام و انقلاب» تحمل کرد.

آیت الله طاهری، اعلام کرده‌است که هم‌زمان با مراسم تاسوعا و عاشورا، مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت‌الله منتظری را در شهر اصفهان برگزار می‌کند

بیت آیت‌الله منتظری جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری برای آیت‌الله منتظری را «تکرار تاریخ دانسته» و آورده‌است: «داغ سوگواری و عزاداری را نیز بر دلمان گذاشتند و ما را حتی از برگزاری مراسم بزرگداشت محروم نمودند و در این ایام‏ یک بار دیگر ناباورانه تکرار تاریخ را نظاره‏گریم و گوشه‏ای از غم و رنج و اندوه و مصیبت خاندان اهل‏البیت را با تمام وجود احساس می‏کنیم.»

مراسم هفتم آیت‌الله منتظری در اصفهان
از سوی دیگر، آیت الله طاهری، امام جمعه پیشین اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌است که هم‌زمان عصر عاشورا، «مراسم کوچکی» در مسجد اعظم حسین آباد اصفهان برای بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت‌الله منتظری برگزار می‌کند.

مراسم عزاداری که روز اول دی‌ماه از سوی آیت‌الله طاهری برای بزرگداشت آیت‌الله منتظری تدارک دیده شده بود به دلیل حمله نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی‌ها متوفق شد. در این مراسم نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن عزاداران استفاده کردند.

در زنجان نیز روز گذشته مراسم عزاداری که از سوی آیت‌الله بیات زنجانی برای آیت‌الله منتظری برپا شده بود، با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

شورای عالی امنیت ملی برگزاری هرگونه جلسه یادبود برای آیت‌الله منتظری را در سراسر ایران به‌جز قم و نجف‌آباد ممنوع اعلام کرده‌است.

آیت‌الله حسین‌علی منتظری از بلندپایه‌ترین مراجع شیعه بود که در دوره‌ای به عنوان قائم مقام و جانشین آیت‌الله خمینی برگزیده شده‌بود.
وی مدتی ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی را نیز بر عهده داشت ولی پس از انتقاد از سیاست‌های جمهوری اسلامی شش سال را درحبس خانگی بسر برد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما ديگر به اين اوباش و اراذل حكومتي عادت كرده‌اييم. شما چرا شرمنده‌اييد. خداوند بايد شرمنده باشد كه نماينده‌اش سيد علي خامنه‌اي است. و به نام وي هر كاري با خلق خدا مي‌كند.

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

شما شرمنده نباشید ! انشاالله به زودی ما خودمون از شرمندگی آقایان بیرون می آییم.

-- گانگولوس ، Dec 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)