تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تجمع معترضان در میدان توپخانه تهران

گزارش‌های رسیده از تهران حاکی از تجمع معترضان در میدان توپخانه (امام خمینی) تهران است.

بنا به فیلمی که در شبکه اینترنتی یوتیوب منتشر شده تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی در بزرگداشت آیت‎الله منتظری از خیابان لاله‌زار به سمت میدان توپخانه در حال حرکت هستند.


فیلمی در یوتیوب که نشان‌دهنده عبور معترضان از کوچه باربد واقع در خیابان لاله‌زار منتهی به میدان توپخانه تهران است.

بنا به این گزارش از معترضان شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «الله اکبر» شنیده می‌شد.

گفته می‌شود تعداد زیادی از نیروهای انتظامی و امنیتی در این منطقه مستقر شده‌اند و گروهی موتورسوار در این میدان در حال حرکت هستند.

طی روزهای گذشته فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمع در میدان توپخانه از سوی برخی معترضان منتشر شده بود.

امروز در زنجان نیز مأموران امنیتی و انتظامی عزاداران آیت‌الله منتظری را مورد ضرب و شتم قرار داده و مانع برگزاری مراسم بزرگداشت برای این مرجع تقلید در مسجد جامع این شهر شده‌اند.

آیت‌الله بیات زنجانی در اطلاعیه‌ای مردم زنجان را به شرکت در مراسم ختم آیت الله منتظری دعوت کرده بود.

لباس شخصی‌ها روز گذشته در کاشان نیز از برگزاری مراسم ترحیم این مرجع تقلید شیعه جلوگیری کردند.
شهرهای اصفهان، نجف آباد و قم در روزهای گذشته شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها، با معترضانی که قصد برگزاری عزاداری به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری را داشته‌اند بوده‌است.

برخی گزارش‌ها حاکی از درگیری و برخورد بین نیروهای انتظامی و معترضان است.


عکس مربوط به اجتماع چهارشنبه ۲۷ خرداد معترضان در میدان توپخانه تهران

فرماندهان انتظامی ایران در روزهای اخیر نسبت به «برخورد» با معترضان هشدار داده‌اند. احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، معترضانی را که در تجمعات از «خطوط قرمز» عبور کنند تهدید به دستگیری کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فس فس فايده نداره -صدا و سيا رو بگيرن تموم ميشه لانه فساد فرهنگي اونجاست

-- بدون نام ، Dec 24, 2009

مردم بشتابید بسوی میدان توپخانه! شما امروز در حال نوشتن ورق زرینی از تاریخ ایرانید، بنویسید این تاریخ را، از خانه هاتان بیرون آیید! آن غربی را که شما همتان خواهان رفتن بدانجایید، آن غربی را که خواهان فرستادن فرزندانتان به آنجایید، حاصل کوش، حاصل از خانه بیرون آمدن مادران و پدران این ملت هاست، از خانمه هاتان بیایید بیرون، بیایید بیرون فردا بسیار دیر خواهد شد!
ما ملتی با این سابقه ی تمدنی و فرهنگی سزاوار نظامی بهتر از این هستیم!
بیایید بیایید که خورشیددمان است*
بیایید بیایید که آفتاب نشان است*
بیایید بیایید که شب سکرات است*
بیایید بیایید که فرهنگ دمیده است*
بیایید بیایید که رهبر برمیده ست*
بیایید بیایید که آینده همین است*
که آینده ی ایران به « بیایید و بیایید » رسیده ست

-- بدون نام ، Dec 24, 2009

خواهران و برادران ایرانی آن سوی مرز سلام بر شما! این روزها در آنسوی مرز ها جشن است، در ایران نیز جشن است، از شما بخاطر همتتان ممنونیم، بکار شوید و بکارزار، بچه ها و زن و داماد و عروس من همه رفته اند شما نیز برای ما بیدار بمانید! ایران در پناه ایزدان است!
زنده باد ایران زنده باد حکومتی ایرانی،
زنده باد جمهوری ایرانی
مرگ بر معاویه ی دوران، مرگ بر یزید دوران مرگ بر قاتلان فرزندان ایران زمین، مرگ بر متجاوزین مرگ بر متجاحرین، مرگ بر کسانی که کمر بر قتل ما بسته اند!
باید امروز از خانه هاتان بیرون بیایید!

-- یک زن از تهران ، Dec 24, 2009

سانسورچی رادیو زمانه تمایل به درج نظرات ناقص بنده ندارد /ولی من باز هم برای چندمین بار برای دوستان جنبش سبز امریکایی می نویسم که رهبرانشان درست در مسیر خدمت به امریکا و انگل چسبیده به ان /صهیونیزم/گام بر می دارند و جز به منافع سیاسی و اقتصادی خود به چیز دیگری فکر نمی کنند.اگر معترضین کنونی برای برقراری عدالت اجتماعی در ایران دست به اعتراض زده اند /کار بسیار انسانی کرده اند.اما شعارها هم باید بیانگر خواستهای به حق انان باشد.
شعارهای انحرافی و براندازانه به نفع تظاهر کنندگان میهن دوست ایرانی نیست.سازندگان این شعارها جملگی نوکران استعمارگرانند.
راه مبازه با دزدان / رانت خواران و فرصت طلبان انگل در ایران/ راهپیمایی مسالمت امیز و درخواست از دولت برای برقراری عدالت اجتماعی و برخورد قضایی با مفسدان و رانت خواران در کلیه ادارات و نیز رود قاطع با باندهای معافییایی اخوندی می باشد.
برای اینکه بتوانیم به اعتراضات به حق خود ادامه دهیم بعد از ظهر یکی از جمعه های ماه را برای اعتراض انتخاب کرده و کل خانواده به محل مورد نظر میرویم و ضمن تفریح و قدم زدن اعتراضات اجتماعی خو د را به گوش مسوولین می رسانیم.
اگر پس از ٦ماه تظاهرات اقای احمدی نزاد به خواسته های به حق مردم توجه نکردند. انگاه باید درخواست برکناری ایشان بشود.
کسانی که بدون داشتن رهبران سالم و غیر وابسته در ایران تمایل به انقلاب دارند شامل دو گروه هستند.الف-کسانی که تحمل بی عدالتی ها را دیگر ندارند.ب-سیاسیون ورشکسته و نیزخود فروخته گان که در صفوف سیاسیون ورشکسته و رادکال پنهان شده اند.لذا دوستانی که با بی عدالتی در جامعه مخالف میباشند /باید راه خود را از سیاسیون قرن ١٩جدا کرده و مراقب باشند که نوکران استعمار مسیر مبارزات انان را به طرف انقلاب و براندازی کج نکنند.
در شرایط کنونی که اقایان خامنه ای و احمدی نزاد ومدعیان اصلاحات خود معترف به بی عدالتی در جامعه هستند /دلیلی برای انقلاب کردن وجود ندارد/بلکه باید انان را تشویق و حتی مجبور به تغییر سیاست نمود.
اگر هموطنان به مبارزه مسالمت امیز و راهی که من پیشنهاد کرده ام اعتقاد دارند و یا علاقمند هستند/من نیز یکی از این معترضین هستم و از امروز برای کتک خوردن و زندانی شدن و حتی مردن در صف مردم معترض ایرانی قرار گرفته و بدان نیز افتخار میکنم.

-- mansour piry khanghah ، Dec 24, 2009

آقای منصور پیری خانقاه

شما کجای دنیا تشریف دارید؟
مجبورم بدیهیات را برای شما شرح دهم:
مسئله این است که اکثریت مردم انتخابات انجام شده را تقلبی و غیر قانونی می دانند و احمدی نژاد را به عنوان رییس جمهور مشروع نمی شناسند. خامنه ای هم که این انتخابات تقلبی را بلافاصله تایید کرده و دستور سرکوب و کشتار معترضین را داده صلاحیت رهبری ندارد و نا مشروع است. حالا شما می گویید که ما به این افراد که خود سر منشاء همه بی عدالتی ها و فسادها و کشتار بی گناهان هستند بگوییم که ۶ ماه فرصت دارید آدم شوید و گرنه برکنار شوید؟
ما روز ۲۲ خرداد خواستار برکناری احمدی نژاد بعد از ۴ سال فرصت بودیم، ولی شما خواب بودید ظاهرا.
ضمنا استعمارگر قرن نوزدهمی امروز ایران با همه معیارهای سیاسی و تاریخی روسیه است و بس.

-- سهند ، Dec 24, 2009

من متغقدم که باید از شعارهای تند اسلامی پرهیز کرد هرچند که مجبورید راه جنبش سبز را ادامه دهید.ولی باید سعی شود به تبلیغ همگی با هم ادامه دهیم.ما هم در خارج از کشور شما را حمایت میکنیم.بامید پیروزی ایرانیان

-- شهناز وفرامرز ، Dec 24, 2009

منصور .... همین روزها باید پروار باشی تا حسابهات را تسویه کنی.
.... ؛پدر صاحب ما مردم را درآورده اید. سی و یک سال آزگار است؛ که جوانان را به جرم عاشق بودن اعدام و سنگسار کرده اید؛ و شلاق زده اید.سی و یک سال است که مردم را به جرم دگراندیشی و کراوات بستن و روسری نزدن شکنجه کرده اید.
حالا داری دم از فساد میزنی؟ فساد امثال تو هستید. که این جنگل مخوف اسلامی ماوای امن امثال شما شده است.
این جنگل را آتش خواهیم زد. و جنگلی زیبا و سرسبز به جای آن خواهیم کاشت. و امثال تو باید کارگرانش باشید و آن را آبیاری کنید, یا تاوان درست کردن خاک مناسب برای این جنگل را بدهید.
...., اینکه انسانها آزادانه عشق بورزند. و آزادانه مشروباتشان را بخورند. و آزادانه کار گیر بیاورند. و شرکتهای معتبر دنیا صنایع خود را برای نیروی کار مناسب به ایران بیاورند. و اقتصاد ایران با استفاده از موقعیت فوق دارای چرخش اقتصادی آزاد و بین اللمللی و شکوفا شود. و رانت بازیهای طفیلی های کوتوله متوقف شود. اینها به نظر تو اشتباه است؟ پس برو و از ... دیکتاتورت دفاع کن. برو و قدم بزن و فیلم ببین و برای دیکتاتور ....ات با همه اهل و عیال مربوطه ات, ....

-- رستم ، Dec 24, 2009

الله اصغر.........الله اصغر.........الله اصغر............

-- goobash ، Dec 24, 2009

با گرفتن صدا و سیما موافقم.

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

شما چکاره ای که فتوا می دهی باید از دولت خواسته شود تا عدالت برقرار کند، دولتی و رهبری که در این سی سال حکم به ازله ی بکارت داده، حکم به شکست چوب جارو در مقعد زندانیان داده، حکم اعدام و سنگسار داده، سرکار بفرمایید چکاره اید که دستور می دهید ما باید شش ماه دیگر به خامنه ای خونآشام و احمدی نژاد آدمکش فرصت دهیم تا عدالت برقرار کنند! اینان جز با با کناری چاره ای ندارند، اینان سی سال است که جنگ برای ایران به ارمغان آورده اند، سی سال است که سنگسار کرده اند، سی سال است که ترور و تروریست پروری کرده اند، سی سال است که فحشا را به بالاترین سطحش در ایران و در جهان رسانده اند، سی سال است که سپاه پاسداران و بسیج و روحانیت دولتی خون مردم را بجای شراب نوشیده اند، سی سال است که مخالفین را در ایران و در جهان ترور کرده اند، سی سال است که جوانمردی و انسانیت را در ایران کشته اند، سی سال است که سرمایه های مادی و معنوی ما را بتارج برده اند، حالا سرکار محترم منصور پیر خانقاه می خواهی تا ما شش ماه دیگر به آنهم چه کسی خامنه ای بدتر از معاویه و احمدی نژاد بدتر از شمر مهلت بدهیم!
حاشا حاشا
مرگ بر معاویه ی دوران، مرگ بر یزید دوران
مرگ بر این دولت و این نظام خونریز خونآشام
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

به خدا همه حرفای mansour piry khanghah کاملاً درسته فقط یه قسمت مهم رو یادش رفته بگه: خود جمهوری اسلامی هم وابسته به صیهونیستها است!

-- سیحونی ، Dec 25, 2009

سی سال است از اربابان پول گرفته و جامعه را به اشوب کشیده و مردم فریبی کرده اید و جوانان را با شتشوی مغزی به کشتن داده اید.سی سال است وعده برکناری اخوندها و تبدیل ایران به بهشت را به انان داده اید.بفرمایید پس از انقلاب سبز ایا بدون خونریزی و دادن باج به غرب و روسیه چطور میتوانید با رهبرانی چون رفسنجانی/موسوی/کروبی وحتی خاتمی کشورداری نمایید؟حرفهای گنده زدن کار ادمهای ماجراجو و خام است.
کسی که واقعا به سرنوشت مردمش علاقمند است/باید برنامه داشته باشد و رهبران سالمی را هم به مردم معرفی نماید.این کار شما ایجاد اغتشاش است و ممکن است به انقلاب هم منجر شود و جمهوری اسلامی جدیدی را شاهد باشیم.
اکنون از همه انقلابیون دو اتشه سوال میکنم/کدام انتخابات در ایران درست انجام شده است که رفسنجای/موسوی/کروبی وخاتمی مدعی دمکرسی شده اند ؟
من ٥٣سال دارم و از اقایان سیاسی کار همه جور فریبکاری را دیده ام.لذا میل ندارم که جوانان معصوم و اهل سیاست مان در ان کشور به زندان برده شوند/شکنجه شوند و بعدش هم مانند اعدامیهای قبلی /این جوانان هم از روی لجبازی و یا شهامت و اعتقاد قلبی به بازجو و قاضی بگویند که جزو مبارزان سبز هستند و قاضی متعصب و سود جو هم حکم قتل انان را صادر کند و عده ای جوان متصب حزب الهی هم دستشان به خون انسانها الوده گردد.
مگر شما انقلابیون نامه کروبی به اقای خمینی را نخوانده اید؟بخوانید و مطلع شوید که رفسنجانی/کروبی/موسوی وخاتمی از اعدامها خبر داشتند/از شکنجه و تجاوز به دختران باکره قبل از اعدام مطلع بودند.سران سازمان مجاهدین خلق خود شکنجه گر و ادمکش اند.بسیاری از همن چپیها و سبز پوشان خود در بدبختیها و مشکلات جامعه دخیل بوده اند و امروز از مردم توقع شرکت در تظاهرات را دارند.مگر ادم عاقل چند بار باید از یک سوراخ نیش بخورد؟

-- mansour piry khanghah ، Dec 25, 2009


برقرای عدالت از جانب احمدی نژاد و خامنه ای چپه وانمود دادن همه چیز است . این مصاحبه را ببین و برو به اعمال این ها نگاه کن و نه به حرف هایشان . برادر گویی که از ابتدا بر سر انتخابات شیوه کار مسالمت جویانه نبوده است ! این ها یک مشت دروغ تحویل می دهند. با کی حرف میزنی؟ ستاره t

http://www.youtube.com/watch?v=XuEerZd0hqs&feature=related

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

راستش رو بگو این جریان شش ماه چیه ؟ جایی سرمایه گذاری کردی و با این ها شریک شدی وقت میخوای؟ تو تفریح و قدم زدن هات فکر کنم موفق شدی چیزی بگیری راستش رو بگو ما که بخیل نیستیم والا ! عدالت هم دادنی نیست گرفتنیه!

-- ستاره ت ، Dec 25, 2009

هرچه هستیم و هر که هستیم در یک چیز مشترکیم. ما ایرانی هستیم. استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی

-- کیان ، Dec 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)