تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
امام جمعه تهران:

«نهایت بزرگواری رهبر در حق آیت‌الله منتظری»

امام جمعه موقت تهران می‌گوید که «اجازه دفن» آیت‌الله منتظری در حرم حضرت معصومه در قم، نشان‌دهنده «نهایت بزرگواری» آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

احمد خاتمی ادامه داد:
«مقام رهبری نهایت بزرگواری را در این عرصه کردند که از موارد آن می‌توان به پیامی که از ایشان شنیدیم و این‌که به تولیت آستان حضرت معصومه فرمودند که هرجا که بازماندگان ایشان می‌خواهند اجازه دفن دهند، اشاره کرد.»


آیت‌الله منتظری، مرجع تقلید شیعه ۲۹ آذر ماه جاری درگذشت. شورای عالی امنیت ملی برگزاری هرگونه جلسه یادبود برای این روحانی منتقد را در سراسر ایران به‌جز قم و نجف‌آباد ممنوع اعلام کرده‌است.

امام جمعه موقت تهران امروز با انتقاد از شعارهایی که در مراسم بزرگداشت آیت‌الله منتظری داده شده، گفت: «متاسفانه در این مراسم عده‌ای ساختارشکن که مدت‌هاست خطشان را از خط ملت جدا کرده‌اند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، شعارهای آمریکاپسند و اسرائیل‌پسند داده‌اند و ساختارشکنی کردند.»

در تشییع جنازه این مرجع تقلید شیعه که با حضور صدها هزار نفر از علاقه‌مندانش برگزار شد، شعارهایی هم‌چون «مرگ بر دیکتاتور»، «این ماه، ماه خون است، یزید سرنگون است»، «وصیت منتظری، پایان این دیکتاتوری» شنیده می‌شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان همچنین از کسانی که «مردم غیور قم» نامید به دلیل آن‌چه تجمع برای «ناتمام گذاشتن کار» معترضان دانست، تشکر کرد.

پس از برگزاری مراسم تشییع و تدفین این مرجع تقلید شیعه، گروهی از لباس شخصی‌ها با حمله به منزل آقای منتظری، پارچه‌های سیاه نصب شده و عکس‌های وی را کنده و شیشه‌های خانه او را شکستند.

خطیب جمعه تهران هشدار داد که کسی نباید عزاداری‌های امام حسین را «سکوی تفرقه» قرار دهد و آن را تبدیل به «خیانت» کند

مراسم ختم این روحانی منتقد نیز بر اثر فشارهای امنیتی لغو شد. حدود دوهزار نفر از مخالفان آیت‌الله منتظری که عکس آقای خامنه‌ای را در دست داشتند، با حضور در مسجد اعظم و با سردادن شعارهایی مانع از برگزاری مجلس یادبود شدند.

احمد خاتمی در ادامه خطبه‌های امروز، رهبران معترضان را خطاب قرار داد و گفت: «اگر آمریکا، انگلیس، فرانسه، منافقان، سلطنت‌طلبان و مطربان و رقاصان فراری از جریانی حمایت کردند، نشان‌دهنده عیب آن جریان است که لازم است افراد آن جریان به خود بیایند.»

آقای خاتمی از معترضان خواست که علیه این افراد موضع بگیرند و بر ضد «اوباما و دشمنان» بیانیه صادر کنند. وی خطاب به رهبران معترضان گفت: «اگر حمایت آن‌ها را نمی‌خواهند، محکومشان کنند که اگر نکنند به تعبیر مقام معظم رهبری عیبی در کارشان است.»

وی همچنین هشدار داد که کسی نباید عزاداری‌های امام حسین را «سکوی تفرقه» قرار دهد و آن را تبدیل به «خیانت» کند.

گروهی از معترضان اعلام کرده‌اند با حضور در عزاداری‌های روزهای عاشورا و تاسوعا بار دیگر اعتراض خود را به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن اعلام خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

vaghean ke aghaye ahmad khatami nemouneh namak nashnasi va hagh nashenasi va forsat talabi ast ke hagh ostadi va shegerdi ra be ja nayavordeh ast.

-- doost ، Dec 25, 2009

آیکاش آقای خامنه ای این .... بود و دستور داده بود که آیت الله منتظری حق حتا آسوده خوابیدن ابدی را هم در سرزمینش نداشته باشد! ولی اما این قصاب ولایت آقای سید سیدان احمد خاتمی نمی گوید که این آدم کلاش و ... کیست که در برابر سیل ملیونی مردم بگوید که آیا منتظری می تواند یا نمی تواند در آرامگاه حضرت معصومه بیآرامد یا نه! البته طبق اخبار موٍثق خامنه ای به تولیت قم دستور داده بود که اجازه ندهند ، اما این موضوع ساعت هشت صبح و بخاطر تجمع ملیونی مردم لغو شد.
این ماه ماه خون است یزید سرنگون است!
زنده باد جمهوری ایرانی
که در آن اسلام به قلب و روح مردم بازگشت خواهد کرد!
مرگ بر یزید، مرگ بر معاویه

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

الله اکبر از این رذالت احمد خاتمی. باید از دست اینها به خدا پناه برد.

-- محسن ، Dec 25, 2009

فقط اینه که از قدیم گفتن جواب ابلهان خاموشیست. حالا آدم به این چی‌ بگه دیگه والا، به دستاش نگاه کنین. این که از بچگی‌ نه کار کرده و نه خیال داره بکنه. کجا از اینجا بهتر! دریوزگی بکنی و زندگی خودت و هفت جّد و آبادت با مکنت بگذره..
آقای منتظری به حرم حضرت معصومه احتیاجی نداشت ‌ای ...، هر جا که دفن میشد آنجا مکانی میشد تا مردم برای زیر کشیدن همه شما از قدرت انرژی بگیرن!

-- ستاره ت ، Dec 25, 2009

راست میگه! خامنه ای هنوز به اندازه خمینی جنایت نکرده کاری که خمینی با شریعتمداری کرد بدتر از این بود

-- عزادار ، Dec 25, 2009

ايران متعلق به همه ايرانيان است. و كسي نيم‌تواند براي كس ديگري تعيين تكليف كند. آن كه بايد خط ملت ازش جدا شود تو و رهبرت هستيد. نه ايرانيان از هر قوم و مذهب. اما از اين كه اربابت لطف نموده و خداوند را دستور فرمودند كه منتظري را ببخشد و همينطور جسد وي را در حضرت معصومه دفن كنند سپاسگزاريم. عجب لطفي كردند؟!

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

احمد خاتمی دقیقا نقش عمرعاص و خامنه ای به خوبی نقش معاویه را بازی میکنند شیادی خباثت و جنایت اصول کار انهاست.

-- sasan ، Dec 25, 2009

از جیره خوار خامنه ای این حرف ها هیچ یعید نیست , دشمن دشمنی میکنه . خداوند آقای منتظری حامی راستین مردم ستمدیده ایران را رحمت کنه , لعنت الله علی القوم الظالمین .

-- رضا ، Dec 25, 2009

آری!
تاسوعا و عاشورا نباید تبدیل به اعتراض علیه ظلم بشود بلکه باید در حد همان مراسم سینه زنی و روضه خوانی و پلوخوری باقی بماند.

-- Hamid ، Dec 25, 2009

.../ یک: حرم متعلق به پدر ... خامنه ای نبود که لطف کند یا نکند دو : مرحوم منتظری هرجا که دفن میشد انجا زیارتگاه میشد سه این بنده صالح خدا به رو حانیت شیعه ابرو بخشید وگر نه ملائی مثل تو که فراوانند و سر در آخور قدرت دارند که جز ابرو ریزی برای اسلام ثمر دیگری ندارند

-- ارمان ، Dec 25, 2009

پدرجان،
اول – پیام رهبر کودتا (ایشان مدتهاست که رهبر کشور نیستند) نشان دهندۀ نهایت پستی و حقارت ایشان بود که سعی در پاشیدن نمک بر زخم مردم عزادار داشت
دوم – عده ای "ساختار شکن" نبودند و جمعیتی میلیونی بود که خواهان خاتمه حاکمیت تمامی شما دیو سیرتان بود
سوم – مگر دیانت شما عین سیاستتان نبود؟ خوب الآن هم مردم از همان پلکانی که شما رو بالا فرستادند، می خواهند پائین بیاورند.
چهارم – شش ماه لشکرکشی، زدن، اسیر کردن، شکنجه و مثله کردن و نهایتاً کشتن کارگر واقع نشد، این همه عصبانی نیز ناشی از همین است.
پنجم – محرم سبزی در پیش است، فعلاً تاسوعا و عاشورا را دریابید و تا بعد...

-- زوربای یونانی ، Dec 25, 2009

مگر ایشان صاحب حرم است ؟

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

بهترين دليل براي اثبات ورگويي حكومت همين صحبتهاي آاي خاتميه.براي دفن يك مرجع هم بايد اجازه سلطام رو داشت.

-- علي.ن ، Dec 25, 2009

آقای ا .خ تو واقعأ کم ...تر از رهبرت هستی. علی خامنه ای قادر به جلوگیری از دفن آیت الله منتظری نبود و بر خلاف میل باطنیش مجبور به عدم مداخله شد.مگر کور بودی وموج میلیونی مردم قم را ندیدی . تو تمام شخصیت و دینت را به مبلغی که از علی خامنه ای میگیری فروخته ای . مطمئن باش به زودی خواست مردم بر آورده میشود و هر فرد ومقام غیر منتخبی بر کنار خواهند شد منجمله تو و علی خامنه ای .

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

به نام آنكه جان را فكرت آموخت
إِنَّ الَّذِينَ جَاؤُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِّنكُمْ لَا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَّكُم بَلْ هُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ لِكُلِّ
امْرِئٍ مِّنْهُم مَّا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ وَالَّذِي تَوَلَّى كِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِيمٌ.(النور/11)
مسلماً كساني كه آن دروغ و خدعه بزرگ را به راه انداختند دسته‏اى در ميان شما بودند، اما گمان نكنيد اين ماجرا براي شما شّر است بلكه خير شما در آن است،هر كدام از آنان كه در اين كار دست داشته همان گناهى است كه مرتكب شده و عذابي است كه خواهد ديد و آن كس از آنها كه قسمت عمده آن را به گردن گرفته است عذابى سخت‏خواهد داشت.
surely they who concocted the lie are a party from among you. do not regard it an evil to you; nay, it is good for you. every man of them shall have what he has earned of sin; and (as for) him who took upon himself the main part thereof, he shall have a grievous chastisement.
اطلاعيه
ملت آزاده ايران با بر آمدن تاسوعا و عاشورا دگر بار انسان كلمه حق طلوع مي كند و صحنه عالم آوردگاه فریاد دادخواهان علیه بیدادگران زمان مي شود و ما ايرانيان از هر مذهب و زبان و مسلك هر سال قيام عليه ظلم را پاس می داریم و یاری مظلوم را جزو خصایص هر ایرانی آزاده ای می شماریم. وبیداریم تا چون کاوه آهنگر در میدان جولان ستمگران درفش کاویانی از فراز شانه هایمان بر زمین نیفتد و از این حیث است که در این شش ماه چون سیاوش سپهر ایران نزهتگه ارواح شهدای ما گشته.
اینک اما تاریخ با تکرار به دیروز خویش باز گشته و در بیدادگاه وجدان زمان از ما حجت مسلمانی می جوید و وقیحانه بر چهره خورشید خاک می پاشد و ما نیز گویی به عالم محرم سال 61 بازگشته ایم و اینبار به آزمونی که سالیان عمر دعوی آن را داشته ایم فراخوانده شده ایم لذا از تمامی ایرانیان مبارز راه استقلال و آزادی و آزاده گی دعوت می شود تا با حضوری دوباره در این دو روز تاریخ ساز دگر بار با فریاد اینکه همه حجت مسلمانی من حسین بن علی است و اگر دین ندارید آزاده مرد باشید بر هیمنه ستم بتوفیم و آزادی ایران را نجوا کنیم.
وسلام
پیروزی از خداست

-- کیست که مرا یاری کند ، Dec 25, 2009

این آخوند بی سواد و روضه خوان چه حقی دارد که بگوید چه کسی و کجا دفن شود. آقای منتظری تنها فرد نظام بود که علیه استبداد مذهبی و احکام قتل عام زندانیان بر خاست. او حتی از حقوق مجاهدین خلق دفاع نمود و آنها را صاحب یک تفکر دانست و گفت با کشتن از بین نمی روند بلکه ترویج هم می گردند.

-- مریم ، Dec 25, 2009

سلام .من نميدانم مگه اينها قبول ندارن كه خدا از ابتدا تا انتهاي زندگي هر كس را مشخص كرده . مگه سرنوشت تمام خون خاران وديكتاتوران براي بشريت آشكار نشده . مگه تاريخ براي ستمكاران چند بار بايد تكرار بشه . براي ملت ايران تكرار اين تاريخ بسيار خوب بود چون ما اگر هر چقدر تلاش ميكرديم .نميتوانستم ماهييت كثيف و زشت اين آخوند ها را بشناسم . پس ملت پيروز هست .

-- nima ، Dec 25, 2009

چقدر خوب می شد اگر رهبری ...این بزرگواری را نداشتند!
....
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

نه nima ی عزیز

اگر اینها از اینجور اعتقادات خالصانه داشتن اصلا از اولش وارد سیاست و زورگیری نمی شدن!

-- خوشبین ، Dec 26, 2009

نمیدونستیم حرم قم هم جزء ارث بابای خامنه‌ایه!! وقاحت هم حدی داره!!

-- زروان ، Dec 26, 2009

خوب راست میگه نهایتش همین بود. اینم تازه کلی بهش اصرار کردن

-- زهرا ، Dec 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)