تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تصویب طرح بیمه بهداشت آمریکا

اکثریت در سنای آمریکا امروز پنج‌شنبه به طرح بیمه بهداشت همگانی باراک اوباما رأی مثبت داد.

به گزارش خبرگزاری‌های آمریکا، این طرح که اصلاح بخش بیمه درمانی در ایالات متحده را به دنبال خواهد داشت با ۶۰ رأی موافق علیه ۳۹ رأی مخالف به تصویب رسید.

در صورت موفقیت اجرایی این طرح به مرور ۹۴ درصد از مردم آمریکا تحت پوشش خدمات اولیه بیمه درمانی قرار خواهند گرفت

تصویب قطعی و رسمی طرح بیمه درمانی که احتمالاً در آغاز سال آینده میلادی انجام می‌شود یک پیروزی بزرگ برای رئیس‌جمهور کنونی این کشور به شمار می‌آید.
در صورت موفقیت اجرایی این طرح به مرور ۹۴ درصد از مردم آمریکا تحت پوشش خدمات اولیه بیمه درمانی قرار خواهند گرفت.

از زمان جنگ دوم جهانی به این‌سو، هفت رئیس جمهور ایالات متحده در تلاش‌های خود برای استقرار یک نظام بیمه بهداشت همگانی شکست خورده‌بودند.
بر پایه مصوبه جدید سنای آمریکا، پس از تصویب کامل این طرح، اکثریت شهروندان آمریکایی از مزایای بیمه درمانی برخوردار خواهد شد.

هم‌اینک دست کم ۴۶ میلیون نفر از مردم آمریکا از بیمه بهداشت محروم هستند. با تصویب این طرح، قرار است طی ۱۰ سال آینده ۳۰ میلیون نفر از آن‌ها بیمه درمانی بشوند.

هم اینک این طرح باید پس از مقایسه با لایحه مصوب مجلس نمایندگان و با حل اختلافات، نهایی شده و در ژانویه سال آینده برای امضا به باراک اوباما ارائه شود.

بخشی از هزینه این طرح از طریق لغو بخشودگی مالیاتی برای ثروتمندترین شهروندان آمریکا تأمین می‌شود. طرح بخشودگی مالیاتی افراد ثروتمند در زمان ریاست جمهوری جرج بوش تصویب شده‌بود.

از زمان جنگ دوم جهانی به این‌سو، هفت رئیس جمهور ایالات متحده در تلاش‌های خود برای استقرار یک نظام بیمه بهداشت همگانی شکست خورده‌بودند

با این طرح ارائه بیمه درمانی از سوی نهادها به همه شهروندان آمریکا و ساکنان قانونی این کشور الزامی می‌شود و یارانه‌هایی برای خریداری بیمه در اختیار شهروندان گذاشته می‌شود.

تصویب طرح بیمه فراگیر از اولویت‌های برنامه انتخاباتی باراک اوباما بود و وی از زمان پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری همواره این مسئله را پی‌گیری کرده‌است.

ایالات متحده تنها کشور غربی و پیشرفته است که تا کنون از یک سامانه فراگیر بیمه بهداشت و درمان برخوردار نبود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)