تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
بانک مرکزی:

«اسکناس‌های شعاردار مخدوش است»

بانک مرکزی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اسکناس‌هایی که بر روی آن‌ها نوشته یا مهر خاصی وجود داشته باشد را «مخدوش» اعلام کرد.

نوشتن شعار بر روی اسکناس‌ یکی از شیوه‌ها اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و رویدادهای پس از آن در ایران است.

در چند ماه گذشته تصاویر بسیاری از اسکناس‌هایی که عکس کشته‌شدگان پس از انتخابات در آن مهر زده شده و یا شعارهایی بر علیه دولت ایران بر آن نوشته شده، در اینترنت منتشر شده‌است.


ابراهیم درویشی، مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی ایران، در گفت‌وگو با رادیو و تلویزیون دولتی ایران گفت که اسکناس‌های حاوی «نوشته، مهر یا هرگونه علامت اضافی» از هفدهم دی ماه جاری فاقد اعتبار خواهند بود.

بانک مرکزی ایران در اطلاعیه‌ای از مردم خواسته‌است از نوشتن یا مهر زدن بر روی اسکناس خودداری کنند.

در این بیانیه آمده‌است: «متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که برخی افراد اقدام به نگارش کلمات، عبارات و جملاتی بر روی اسکناس‌های رایج کرده یا آن‌ها را ممهور به مهرهای گوناگون می‌کنند. نظر به این که این گونه اقدامات موجب مخدوش، فرسوده و از رده خارج شدن اسکناس می‌شود، از این رو به عموم مردم توصیه می‌شود که از نوشتن یا مهر زدن بر روی اسکناس‌ها جداً خودداری کرده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.»

بنا به این اطلاعیه، دارندگان این اسکناس‌ها تا روز ۱۷دی ماه فرصت دارند به شعب بانک‌های ملی مراجعه و این گونه اسکناس‌ها را تعویض کنند.

پیش از این رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی تهران از بانک مرکزی خواسته بود اسکناس‌هایی را که «شعار و پیام ضدانقلاب» بر روی آن‌ها نوشته شده از چرخه پولی کشور خارج کند

پیش از این مرتضی طلایی، رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی تهران از بانک مرکزی خواسته بود اسکناس‌هایی را که «شعار و پیام ضدانقلاب» بر روی آن‌ها نوشته شده از چرخه پولی کشور خارج کند.

این عضو شورای شهر تهران گفته بود که شعارنویسی بر روی اسکناس «تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای» انجام می‌شود.

فرمانده پیشین نیروی انتظامی تهران این اقدامات را «منافقانه» و «بی‌هدف» دانسته بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این کار غلط به اقتصاد کشور لطمه میزند.صرف نظر از اینکه چه دولتی حاکم و یا چه نظامی در کشور موجود است/هیچ ایرانی عاقلی حق تخریب اموال عمومی را ندارد.لذا وظیفه دولت است که با این افراد نادان و مخرب برخوردی قانونی و قاطع انجام دهد.
mansourpirykhanghah@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Dec 24, 2009

V

-- رضا ، Dec 24, 2009

ادامه شعار نویسی سبز از راههای مبارزه مسالمت امیز است.

-- sasan ، Dec 24, 2009

در این خبر آمده:

ابراهیم درویشی، مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی ایران، در گفت‌وگو با رادیو و تلویزیون دولتی ایران گفت که اسکناس‌های حاوی «نوشته، مهر یا هرگونه علامت اضافی» از هفدهم دی ماه جاری فاقد اعتبار خواهند بود.

خب برای کی "فاقد اعتبار" خواهد بود: برای دولت یا ملت که به هر حال بیشترشان مخالف این حکومت هستند و به هر حال با همین اسکناس ها به معاملات خود ادامه می دهند؟

این اعلامیه برای کی صادر شده، برای ملت یا برای دولت؟

-- سمندون ، Dec 25, 2009

بانک مرکزی: اسکناس‌های شعاردار مخدوش است.
مردم ایران: انتخابات 22 خرداد هم مخدوش است.

-- بهرام ، Dec 25, 2009

اگر خرجش از بيت المال است كه متعلق به مردم ايران است. تماما مي‌پردازيم. كم صدا و سيماي روسياه و بيست و سي كذابش كه با خرج ملت دروغ پراكني مي‌كنند بگذار. ما فعلا تنها رسانه ملي‌مان همين اسكناس است و ما هم شعاردارش را بهتر مي‌گيريم.

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

اینها اموال عمومی و خصوصی نمی فهمند، اینا معقد پاره کرده اند، مقعدها/ حالا کسی نوشته است که نباید به اموال عمومی صدمه زد! ولی یاداوری کنم که گفته می شود ده برابر جمعیت ایران بیشتر اسکناس شعار نویسی شده موجود است! من هر وقت برای خرید نان سنگک می روم به نانوایی در یک قابلمه ی بی دسته که جلو شاط است اسکناس ها می بینم همه شعار نویسی شده هستند! اگر برای هر نفر حتا ده اسکناس نه مثلا پنج اسکگناس که هیچ حرفی نداشته باشیم فشعار نویسی شده باشند یعنی ما امروز ما سیصد و پنجاه ملیون اسکناس شعار نویسی شده داریم. و واقعیت حتما بیشتر از این شمار است یعنی اگر ما این همه اسکناس شعار و حتا گاهر فحاشی نداشته باشیم که حکومت از ان حرف نمیزند! اگر روحانیت دولتی حرف می زند به خاط این است که مثل روز ماجرا روشن است!

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

در جواب نظر اول:
این دولت کودتا است که با دروغ و جنایت و نخبه کشی به اقتصاد کشور لطمه می زند.
رای ما کجاست؟
پول نفت کجاست؟

-- محمد ، Dec 25, 2009

ریختن خون جوانان وطن مانند ندا و سهراب و ... ایرادی ندارد ؛ مهم این است که روی اسکناسهای حکومت اسلامی علامتی و اعتراضی نباشد.

-- رضا ، Dec 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)