تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

شروط مجاهدین برای بازگشت به ایران

مریم رجوی رئیس «شورای مقاومت ملی ایران» با انتشار بیانیه‌ای شروطی برای بازگشت ساکنان اردوگاه اشرف در عراق برای بازگشت به ایران معین کرد.

خانم رجوی می‌گوید برخی از اعضای سازمان مجاهدین خلق با شرایطی حاضر به بازگشت به ایران هستند.

در این بیانیه که در رم منتشر شده، آمده است که سران ایران باید متعهد شوند که اعضای اردوگاه اشرف در صورت بازگشت به ایران، مورد «دستگیری، تعقیب، شکنجه، اعدام و هرگونه پیگرد و پرونده‌سازی قضایی» قرار نمی‌گیرند.


عکس از AP

وی از سران ایران خواسته است که این تضمین را در نامه‌ای رسمی به سازمان ملل متحد، صلیب سرخ بین‌المللی و دو لت‌های ایالات متحده و عراق اطلاع دهند.

مریم رجوی در عین حال از مقام‌های ایرانی خواسته است که متعهد شوند اعضای این سازمان پس از بازگشت به ایران، از «آزادی بیان» برخوردار خواهند بود.

رئیس «شورای ملی مقاومت» همچنین خواستار «تائید و تضمین» تعهد ایران از سوی دو سازمان و دو دولت یادشده و ابلاغ آن به اردوگاه اشرف شده است.

اردوگاه اشرف در شرق استان دیاله عراق در نزدیکی مرز ایران است. مقام‌های عراقی می‌گویند بیش از ۳۴۰۰ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در این اردوگاه زندگی می‌کنند.

در بیانیه مریم رجوی، آمده است که سران ایران باید متعهد شوند که اعضای اردوگاه اشرف در صورت بازگشت به ایران، مورد «دستگیری، تعقیب، شکنجه، اعدام و هرگونه پیگرد و پرونده‌سازی قضایی» قرار نمی‌گیرند

دولت عراق از تابستان سال ۲۰۰۸ که مسئولیت اردوگاه اشرف را بر عهده گرفت، بارها اعلام کرده است که ساکنان آن باید خاک عراق را ترک کنند.

مسئولیت اردوگاه اشرف از زمان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ تا اواخر تابستان ۲۰۰۸ با نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا بود.

خانم رجوی افزوده است که ساکنان اردوگاه اشرف با شروط یاد شده، حاضر هستند گروه گروه و با رعایت فاصله زمانی که تضمین کننده پایبندی ایران به تعهداتش در خصوص گروه اول باشد، به این کشور بازگردند.

وی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز خواست که «پناهندگی افرادی را که داوطلب بازگشت به ایران نیستند بپذیرد و ترتیبات انتقال آنها به کشور ثالث را بدهد.»

مریم رجوی اظهار داشت که «اگر دولت ایران این شرایط را نپذیرد، دولت عراق باید بر اساس قطعنامه پارلمان اروپا به محاصره اردوگاه اشرف خاتمه دهد.»

وی در بیانیه خود نوشته است که در صورت مخالفت دولت عراق، آمریکا باید دوباره مسئولیت اردوگاه اشرف را به عهده گیرد.

تصرف اردوگاه اشرف از سوی پلیس عراق
خبرگزاری فرانسه امروز سه‌شنبه گزارش کرد که نیروهای نظامی عراق با توسل به زور وارد اردوگاه اشرف شده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از مقام‌های امنیتی عراق و نیز ساکنان اردوگاه اشرف نوشته است که دست‌کم ۱۵۰ نفر در اثر درگیری میان طرفینَ زخمی شده‌اند.

۵۰ نفز از زخمی‌ها از افراد نیروهای پلیس عراق هستند.

مقام‌های نظامی عراقی می‌گویند که مذاکره با ساکنان اردوگاه اشرف برای ورود مسالمت‌آمیز به اردوگاه به جایی نرسید و آنها مجبور به استفاده از زور شدند.

گزارش‌ها حاکی از دستگیری ۵۰ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ساکن در این اردوگاه است که اعضای این سازمان می‌گویند بیم آن دارند که آنها به مقام‌های ایرانی تحویل داده شوند.

آنها معتقدند که این حمله با دستور دولت ایران صورت گرفته است.

این اتفاق همزمان با دیدار غیرمنتظره رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده از عراق صورت گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عوامل خامنه ای در وحشت از قیام مردم ایران و با سکوت آمریکا یک جنایت تاریخی آفریدند و به پناهندگان بی دفاع شهر اشرف وحشیانه حمله کردند. آمریکا و خامنه ای مسئول این یورش به شهر اشرف می باشند.

-- شراره ، Jul 28, 2009

مریم رجوی در عین حال از مقام‌های ایرانی خواسته است که متعهد شوند اعضای این سازمان پس از بازگشت به ایران، از «آزادی بیان» برخوردار خواهند بود.
ضمن محکوم کردن حمله حکومت عراق به مجاهدین که مطمئنا با تایید امریکا بوده.این حرف خانم رجوی بیشتر شبیه جوک است .ایشان اصلا نمیدونه در ایران چه خبره.

-- شاهین ، Jul 28, 2009

باشه - چشم. امر دیگه ای نبود؟؟‌ خانم شما تا حالا آخوند ندیدید؟؟

-- N ، Jul 28, 2009

این گروه فاقد شرافت هم برای جان انسان پشیزی ارزش قایل نیستند .

بیچاره هواداران فریب خورده که هر لحظه برای چیزی معامله می‌‌شوند تا رهبرانشان در ...راحت بیاسایند.

-- abbas ، Jul 29, 2009

واقعا جالبه مثل اینکه آمریکا به اعضای القاعده اجازه زندگی در آریکا و آزادی بدهد ؟

-- hossein ، Jul 29, 2009

خانم رجوي در موقعيتي نيست كه توان شرط گذاري داشته باشد.
خيانت مجاهدين به مردم ايران با هيچ ترفندي قابل توجيه نبوده و با هيچ آبي شسته نميشود، ولي مگر از وقاحت كم مياورند؟
مسعود رجوي كه تمام سعي اش را گذاشته تا قيافه اش عين شانصد سال پيش باشد و آدم را ياد موميائي هاي مصري ميندازد!
از رده خارج هاي نيرو هاي مجاهدين در اردوگاه اشرف هستند كه نه در غربت دلي شاد و نه روئي در وطن دارند، ولي به عنوان يك ايراني حق بازگشت شان بايد محفوظ باشد.
سرنوشت مجاهدين خلق از حنيف نژاد تا رجوي از آموزنده ترين درسهاي تاريخ است.

-- اميد پايدار ، Jul 29, 2009

همزمان با سرکوب و توحش در داخل ایران مزدوران در عراق به رزمندگان مقاومت حمله می کنند. تمام وحشت دیکتاتوری حاکم بر ایران پیوند خوردن قیام مردم با نیروی پیشتازاست.

-- بهنام ، Jul 29, 2009

طرف دلش خوشه تو اين هيري ويري! ما كه هيچ كاري نكرديم داريم تكه تكه ميشيم بعد اين خانم كه پروندش پره مي خواد بياد ايران و علاوه بر اينكه پرونده براش تشكيل ندن بهش "آزادي بيان" هم بدن؟!

-- علي ، Jul 29, 2009

سرکار خانم رجوی! خواهش می‌کنم شما دیگه این یکی‌ را کوتاه بیایند!
با توج به سوابق گروه شما که در جنگ با صدام به مملکت و مردم ایران خیانت کردید شما در موقعیتی نیستید که برای احدی شرط و شروط بذارید (یادتان است که شما جزو اولینها بودید که خمینی را کردید امام؟). البته ما همگی‌ میدانیم که در میان شما عده‌ای هم هستند که گیر افتاده اند و باید با ایشان همراهی کرد، اما شما و سایر سران رده بالا حتما باید به ملت ایران پاسخ بدید. گرچه از لحنتان پیداست که خود به چنین چیزی معتقد نیستید. با این اوصاف، من به عنوان یک مخالف جمهوری اسلامی و احمدی، اگر بنا باشد بین شما و حتا احمدی یکی‌ راا انتخاب کنم حتما طرف احمدی و این جمهوری میایستم تا طرف شما.

-- عالمی‌ ، Jul 29, 2009

ولی واقعا بدا بحال شما اعضای سازمان مجاهدین، طرفداران سمپاتیزانهای آنها، اگر درست گفته های این خانم را بخوانید خواهید دید که چگونه شما ها را در دست حکومت خونخوار ایران رها می کند. آنها که روزی داعیه ی فرمانروایی بر ایران و دل و جان ایرانی ها را داشتند، انها که بکشتار مردم دست زدند، آنها که شکنجه کردند، پیکر دیگران به آتش و گاهی زنده زنده سوزاندند، آنها که گاهی حتا از رقیبان خود روحانیت ناپتاک شیعه هم در آمکشی و خشونت پیشی گرفته اند ببیندی امروز کارشان بکجا کشیده است. چه غم انگیز است این خیره سری ، چه غم انگیز است این دروغ بزرگ. شما که فرمانده ی اشرفید پس چرا در اشرف نیستید. آقا و خانم رجوی چرا یارانتان را در اشرف تنها گذاشته اید و آمده اید در غرب اقامت گزیده اید!! بر نفرات سازمان است که تقاص خودش را از شما خائنین بگیرند. شما که همچون حکومت پست و ضد بشری خمینی و خامنه ای و دیگر روحانیون و پاسداران سی سال است که نفرات سازمان را گول زدید. نفرات سازمان بخودآیید. تقاص خودتان را از این بیشرفان که شما را به این روز انداختند بگیرید. آنها با استفاده ی نامشروع از شما آدرس خواهر و مادرتان را و آدرس خانه خواهر و مادر مرا و همه را به سربازان عراقی دادند تا آنها بیایند و هر چه می خواهند بکنند. آری برادران و خواهران آنها از شما ها جنایتکار ساخته اند انتقام خودتان را از کادر رهبری سازمان مجاهدین خلق بگیرید. پس از آن بیایید و نزد مردم و این سیل خروشان سبز توبه کنید آبتی کنید خود را بشویید. آدم شوید. آدم!

-- بدون نام ، Jul 29, 2009

اگر کسانی را بتوان از حاکمان امروز بدتر و پلیدتر ومنفورتر پیدا کرد همین گروه رجویست.

-- پویا ، Jul 29, 2009

bichare in bachcheha dar aragh! kholase in saran janayatkar be estelah mojahedin ba be rah andakhtan jang dakheli dar keshvar dar aghaz enghelab, eddeye ziadi javan mardom ra be koshtan dadand. az on badtar dar khedmat saddam daramade va be iran hamle kardand. emrooz ham be bazooye amrika o esrail tabdil shodand, in dar halist ke saran onha az jomle rajaviha dar gharb zendegiye ashrafi darand. khoob ast bachchehaye Aragh be iran bargardand.

-- بدون نام ، Jul 29, 2009

بیچاره هواداران فریب خورده که هر لحظه برای چیزی معامله می‌‌شوند تا رهبرانشان ....من واقعا دلم به حال این هوادارن بدبخت میسوزد.سر انجام مجاهدین به فاجعه انجامید.

-- شمیم ، Jul 29, 2009

اين مجاهدين كه از اخوند هاي خودمون بدترن خدا كنه به كشور راشون ندن

-- rojin ، Sep 3, 2009

دروغ گوهاي ...

-- rojin ، Sep 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)