تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعلام نام یکی دیگر از کشته‌شدگان اخیر

تارنمای اینترنتی سحام نیوز، نام یکی دیگر از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر ایران را منتشر کرده‌است.

به گزارش تارنمای رسمی حزب اعتماد ملی، محمود رئیسی نجفی ۲۵ خرداد ماه جاری در میدان آزادی تهران هدف گلوله قرار گرفته‌است.

خانواده محمود رئیسی نجفی می‌گویند که تا ۱۳ روز پس از مجروح شدن، وی را در خانه نگهداری کرده‌اند و از مراجعه به بیمارستان می‌ترسیدند. وی که پیش از اصابت گلوله مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، ششم تیرماه قبل از بستری شدن در بیمارستان درگذشته‌است.

خانواده محمود رئیسی نجفی می‌گویند که تا ۱۳ روز پس از مجروح شدن وی را در خانه نگهداری کرده‌اند و از مراجعه به بیمارستان می‌ترسیدند

به گفته پدر محمود رئیسی نجفی، ماموران انتظامی جسد وی را به پزشک قانونی کهریزک منتقل کرده و تا چند روز از تحویل دادن آن برای خاکسپاری خودداری کرده‌اند.

آقای نجفی کارگر نصب ام‌دی‌اف کابینت‌های چوبی بوده‌است و روز ۲۵ خرداد ماه در حالی که قصد عبور از میدان آزادی را داشته، مورد ضرب و شتم و هدف گلوله ماموران لباس شخصی قرار گرفته‌است.

پدر محمود رئیسی نجفی در دیدار با مهدی کروبی، نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری گفته‌است که پس از مطلع شدن از اقدامات آقای کروبی در پی‌گیری مسائل مربوط به کشته‌شدگان اخیر، تصمیم گرفته‌اند با اعلام نام فرزندشان مانع «پایمال شدن خون» وی شوند.


مهدی کروبی در دیدار با خانواده محمود رئیسی نجفی، گفت که نهایت تلاش خود را برای حمایت از خانواده‌های کشته‌شدگان اخیر و «احقاق حق آنها» انجام خواهد داد.

تعداد کشته‌شدگان اخیر به ۷۲ نفر رسید
سید علیرضا حسینی بهشتی سخنگوی کمیته پیگیری امور زندانیان و جان‌باختگان رویدادهای پس از انتخابات نیز روز گذشته از اضافه شدن سه جان‌باخته دیگر به فهرست ۶۹ نفره این کمیته خبر داد.

نام ۷۲ نفر از جان‌باختگان اخیر در حالی اعلام می‌شود که به گفته آقای بهشتی هنوز برخی خانواده‌های کشته شدگان به دلیل «جو حاکم بر جامعه» به کمیته پی‌گیری امور زندانیان و جان‌باختگان حوادث پس از انتخابات مراجعه نکرده‌اند.

در جریان اعتراض به نتایج آرای انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، ده‌ها نفر از معترضان کشته شده‌اند. مقامات رسمی جمهوری اسلامی تا کنون کشته شدن ۲۹ نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر را تایید کرده‌اند. فعالان حقوق بشر می‌گویند که تعداد کشته‌شدگان بیشتر از آمار اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید از مجموع ۲۹ نفری که در حوادث اخیر جان باخته‌اند، «۲۰ نفر از اعضای بسیج بوده‌اند.»

به گزارش تارنمای کلمه، آقای بهشتی با اشاره به سخنان اخیر فرمانده سپاه گفت: «اگر آمار ارائه شده از سوی فرمانده سپاه پاسداران در مورد شهدای بسیج دقیق باشد این مساله نشان می‌دهد که آمار شهدا بسیار بیشتر از تعدادی است که در لیست کمیته پیگیری امور زندانیان و جان‌باختگان حوادث پس از انتخابات وجود دارد چرا که هیچ یک از شهدایی که نامشان در این لیست وجود دارد از اعضای بسیج نیستند.»

آقای بهشتی از فرمانده سپاه خواسته‌است تا لیست ۲۹ نفره خود را جهت تطبیق با لیست ۷۲ نفره کمیته ارائه دهد، تا این کمیته وضعیت این افراد را نیز پی‌گیری کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)