تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سفر ناگهانی اوباما به افغانستان

رئیس جمهور امریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده به افغانستان اعلام کرد امریکا اجازه نخواهد داد افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود.


بارک اوباما دراین سفر با سربازان امریکایی دیدار کرد و طی سخنانی در پایگاه هوایی بگرام درشمال کابل گفت که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری این کشور در برابر طالبان «پیشرفت‌های مهمی» داشته‌اند.

اوباما از تلاش‌های ژنرال دیوید پتریوس فرمانده امریکایی نظامیان بین‌المللی درافغانستان تقدیر کرد و خطاب به سربازان این کشور گفت: «شما در حال پیشرفت هستید، شما از کشورتان محافظت می‌کنید، شما در ماموریت تان پیروز خواهید شد.»

رئیس جمهور امریکا افزود:«ما گفته بودیم که توانایی عملیاتی طالبان را در هم می‌شکنیم، امروز شما رهبران طالبان را هدف قرار می‌دهید و آنان را از مخفیگاه‌های آنان بیرون می‌کنید و ما به این کار افتخار می‌کنیم که امروز منطقه محدودی در کنترل این گروه قرار دارد.»

اوباما در این سفر چهار ساعته طی تماس تلفنی با حامد کرزی بر برآغاز روند خروج تدریجی نظامیان این کشور ازافغانستان از نیمه دوم سال آینده تاکید کرد

بارک اوباما قرار بود از بگرام به کابل سفر کند اما گفته می‌شود این سفر به دلیل خراب بودن وضعیت جوی لغو شده‌ است.

اوباما در این سفر چهار ساعته طی تماس تلفنی با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان گفتگو کرد. وی در این تماس تلفنی برآغاز روند خروج تدریجی نظامیان این کشور ازافغانستان از نیمه دوم سال آینده تاکید کرده‌ است.

امریکا درحال حاضر در حدود ۱۰۰ هزار سرباز در افغانستان دارد که درکنار دیگر هم‌پیمانان این کشور در سازمان ناتو، سرگرم نبرد با طالبان و القاعده هستند.

از سال ۱۳۸۱ خورشیدی با آغاز تهاجم این نیروها به افغانستان تا اکنون، ۱۴۱۵ سرباز این کشور کشته شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)