تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

طرح خروج ۵۰ واحد صنعتی از تهران

علی اشرفی‌پور، مديرکل اداره محيط زيست استان تهران اعلام کرد که پيش‌نويس ساماندهی خروج ۵۰ واحد صنعتی آلاينده و غير آلاينده در تهران آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اشرفی‌پور اين اقدام را به دليل نياز تهران به توازن جمعيت و به‌منظور کاستن از بار جمعيتی اين شهر عنوان کرد.


علی اشرفی‌پور، مديرکل اداره محيط زيست استان تهران

وی گفت ظرفيت اکولوژيک تهران اشباع شده است و اين پيشنهاد برای خروج تمامی صنايع به شور گذاشته شده که تاکنون ۵۰ واحد صنعتی شناسايی شده‌اند.

مديرکل اداره محيط زيست استان تهران با بيان اين که انتظار نمی‌رود اين اتفاق در يک برنامه کوتاه‌مدت بيفتد افزود: «پروسه زمانی پنج تا ۲۰ سال برای خروج صنايع از تهران برنامه‌ريزی شده که عمده اين صنايع بار جمعيتی بالايی دارند و حجم زيادی آلاينده توليد می‌کنند.»

مديرکل اداره محيط زيست استان تهران: پروسه زمانی پنج تا ۲۰ سال برای خروج صنايع از تهران برنامه‌ريزی شده است

اول آذرماه جاری نيز لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور از انتقال ۴۰ درصد کارمندان تهران تا پايان سال خبر داد.

وی گفت: «۱۴برنامه، محور انتقال داوطلبانه کارکنان است و تاکنون ۲۰ هزار کارمند به‌صورت داوطلبانه ثبت نام کرده‌اند که ۱۰ هزار نفر آن‌ها به‌طور قطعی منتقل شده‌اند.»

معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور همچنين گفت کارمندانی که شامل طرح انتقال از تهران شده‌اند، در صورت مخالفت با انتقال، بايد بين استعفا و بازخريد، يکی را انتخاب کنند.

لطف‌الله فروزنده همچنين اعلام کرد برای کاهش جمعيت تهران «طرح ممنوعيت ايجاد هرگونه واحد صنعتی در ۱۰۰ کيلومتری تهران» پيش‌بينی شده است.

در شهريورماه امسال نيز ايرج نديمی، معاون وزير صنايع و معادن ايران اعلام کرده بود که تمامی شرکت‌های صنعتی و معدنی زيرمجموعه اين وزارتخانه تهران را بايد ترک کنند و هيچ کارمند شرکت غير توسعه‌ای نمی‌تواند در تهران بماند.

طرح انتقال کارمندان دولت از تهران زمانی در دولت مطرح شد که محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، در اواخر فروردين‌ماه سال جاری از برنامه دولت برای کاهش جمعيت تهران به دليل آسيب‌هايی نظير زلزله خبر داد.

دولت دهم اعلام کرده که برای «تمرکززدایی از پایتخت، برخی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها از تهران خارج خواهند شد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چقدر راحت از کنار خبر آلودگی‌ هوا و کشته شدن بیش از ۳۰۰۰ شهروند تهرانی‌ میگذریم؟ اگر در تهران زلزله‌ آماده بود که بلای طبیعی بود الان همگی‌ به هیجان آماده بودیم، و یا اگر آمریکا به ایران حمله هوائی کرده بود و دراثراین حمله بیش از ۳۰۰۰ نفر کشته شده بودند الان همه خبر گذاری‌های سراسر جهان این خبر را به عنوان خبر فوری مخابره میکردند. ولی‌ این کشتار که قتل عمد است و ناشی‌ از سهل انگاری و ندانم کاری مسولین یک کشور است هیچ کس را تحت تاثیر قرار نداده؟ این همان جاست که اغلب صاحب نظران چند ماه پیش مینوشتند که قربانی تحریم‌های اقتصادی مردم بدبخت خواهند بود. در واقع این گروه ۵ + ۱ که الان بر سر میز مذاکره به دولت جمهوری اسلامی نشسته عامل غیر مستقیم و دولت احمدی نژاد عامل مستقیم این کشتار دسته جمعی ایست که حتما در تاریخ دنیا بی‌ سابقه است.

-- بدون نام ، Dec 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)