تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت يک فعال دانشجويی ديگر

سياوش حاتم، از فعالان دانشجويی ايران دو روز پيش توسط مأموران امنيتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گرديد. خبری از او در دست نيست.

به گزارش وب سايت دانشجونيوز، اين فعال دانشجويی، دبيرسابق انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی سينا همدان بود.


سياوش حاتم ۲۴ خردادماه سال گذشته در جريان اعتراضات پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، يک بار بازداشت شد که پس از مدتی با قيد وثيقه آزاد گرديد.

وی پس از آزادی از زندان از سوی کميته انضباطی دانشگاه همدان به همراه دوستان دانشجوی خود به دو ترم محروميت از تحصيل محکوم شد و سپس به درخواست نيروهای امنيتی و توسط مسئولان دانشگاه بوعلی از دانشگاه محل تحصيل خود اجبارأ به دانشگاه شهيد بهشتی تهران منتقل گرديد.

در هفته‌های اخير فشار بر دانشجويان فعال دانشگاه‌های ايران افزايش يافته است

دانشجونيوز به نقل از يکی از نزديکان سياوش حاتم نوشته است وی در حالی که در جلسه رسمی امتحان در دانشگاه شهيد بهشتی حضور داشته توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به خارج از دانشگاه منتقل شده است.

بر اساس اين گزارش مأموران امنيتی وی را به منزل شخصی‌اش برده و پس ازتفتيش منزل و ضبط کامپيوتر و وسائل شخصی‌اش، او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

مأموران علت بازداشت وی را «پرسيدن چند سئوال» عنوان کرده‌اند.

در هفته‌های اخير فشار بر دانشجويان فعال دانشگاه‌های ايران افزايش يافته است. علی قلی‌زاده، علی‌رضا کيانی، محسن برزگر و محمد حيدرزاده، چهار عضو منتخب شورای مرکزی دفترتحکيم وحدت بودند که ماه گذشت و در طی سه روز بازداشت، و سپس به زندان اوين منتقل شدند.

شرايط نگهداری اين چهار دانشجو به دليل بی‌خبری از وضعيت آنان همچنان موجب نگرانی خانواده‌های آنان است. مقامات امنيتی از دادن اجازه هرگونه ملاقات حضوری به خانواده‌های اين دانشجويان خودداری کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)