تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«امضاها برای سوال از رئیس جمهور به حد نصاب رسید»

علی مطهری، نماینده اصول‌گرای مجلس می‌گوید که تعداد امضاها به «حدنصاب لازم» برای طرح سئوال از رئیس‌جمهور رسیده و بیش از ۵۰ نماینده مجلس «طرح سوال از رئیس جمهوری» را امضا کرده‌اند.

به گزارش آفتاب، وی گفت که هیچ‌کدام از امضاکنندگان این طرح امضای خود را پس نگرفته‌اند و اخبار مطرح شده در این رابطه «فضاسازی برخی سایت‌ها و نمایندگان افراطی حامی دولت» است.


این نماینده منتقد دولت دهم در رابطه با زمان ارائه این طرح به هیات رئیسه مجلس گفت که این مسئله با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی مطرح خواهد شد و پس از اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و تعیین قیمت حامل‌های انرژی به هیأت رئیسه ارائه می‌شود.

به گفته وی با وجود اینکه طرح سئوال از رئیس‌جمهور یک واقعیت و حق نمایندگان است، عده‌ای از این مسئله «تابو» ساخته‌اند و آن را «بزرگ جلوه می‌دهند.»

علی مطهری اظهار داشت که تعیین زمان ارائه این سوال به دلیل حساسیت‌های موجود و جلوگیری از «ایجاد تنش» با «احتیاط» تعیین خواهد شد.

از دیدگاه این نمانیده مجلس: «حتی در زمان جنگ و یا زمانی که تهران زیر بمب باران هم باشد سئوال از رئیس‌جمهور باید امری طبیعی باشد و سئوال از رئیس‌جمهور به راحتی انجام شود کسی واهمه‌ای از ایجاد تنش و مسائل این چنینی نداشته باشد.»

اظهارات رئیس دولت در خصوص جایگاه مجلس، عدم توجه به مسایل فرهنگی، اظهارات مشایی در خصوص مکتب ایرانی و سیاست‌های لیبرالی فرهنگی محورهای این طرح برای سوال از رئیس جمهور هستند

وی در مهر ماه جاری جمع‌آوری امضا از نمایندگان برای طرح سوال از رئیس جمهوری را آغاز کرده است. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح سوال از رئیس‌جمهور برای ارائه به هیات رئیسه باید امضای ۷۴ نماینده مجلس را داشته باشد.

«اظهارات رئیس دولت در خصوص جایگاه مجلس»، «عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه»، «اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر وی در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی» و «سیاست‌های لیبرالی فرهنگی» محورهای این طرح برای سوال از رئیس جمهور هستند.

به گزارش وب‌سایت خبر آن لاین، پیش از این ۱۰ نفر از نمایندگان عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با تنظیم شکایتی علیه علی مطهری، خواستار تذکر هیات داوری فراکسیون اصولگریان به وی به دلیل جمع آوری امضا برای سوال از رئیس جمهور شده‌ بودند.

علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس هشتم، فرزند مرتضی مطهری که در یک سال و نیم گذشته بارها از شیوه برخورد دولت دهم با مخالفینش انتقاد کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به قول سریال بربره احمدی نژاد چه کاره بید. احمدی نژاد بلندگوی خامنه ای هست و تصمیم گیرنده رهبری هست و بس .

-- reza ، Nov 24, 2010

آقای مطهری !
ایشان یک "محمود معمولی" نیست که برایش امضا جمع می کنید ، بلکه ایشان "محمود نظام و آقا" هستند.
بنابراین: بی خیال !

-- سامان ، Nov 24, 2010

من مانده ام این موجود از "سیاست لیبرالی فرهنگی" چه منظوری دارد!!! کدام لیبرالیسم فرهنگی؟!!!!

-- بدون نام ، Nov 24, 2010

با سلام .شما را بخدا قسم ميدهم نترسيد مطلب مرا منتشر كنيد.چندي است كه دوربينها را علاوه بر مامورين راهنمايي ورانندگي در خيابانها گذاشته اند وميبينيم ماشين جانبازان جريمه ميشوند. و به مسولين بنياد شكايتها ميكنند ولي آنچه بجايي نرسد فرياد است ؟ اصلا مثل اينكه به مامورين راهنمايي و رانندگي توجيه كرده اند كه جانبازان را اذيت كنيد و الحق كه خوب هم عمل مينمايند.بعد سهميه بنزينمان را علم ميكنند. وبعد هم چندي است كه براي پرداخت قسط وامم در بانك پاسارگاد مجبورم به بازار اول خيابان سيروس بروم ولي راهنمايي و رانندگي خيابان را بسته وموقعي كه كارتمان را نشان ميدهيم و او ميبيند كه ما مشكل جسمي حركتي داريم به ما ميخندند و با قدرت و بي تربيتي مخصوص در نزد زن و فرزندمان با بي ادبي و مثل اينكه مارا مسول كراني ووضع بد اقتصادي ميدانند. گويا آنها توجيه شده اند اگرجانبازان از حكومت وولايت فقيه دفاع نميكردند الآن دولت تغيير آمده بود ووضعمان بهتر بود. همانطور كه همه ديدند در انتخابات دهم هم از مجلس هم از هنر پيشه ها چه كساني حامي دولت و ضد دولت وولايت فقيه بودند.و متاسفانه اكنون هم با تمام شناختي كه دارند باز هم ميترسند كه اينها را پاكسازي كنند. گويا اينها طلبكاران انقلاب هستند.وهمين ها دارند اعمالي انجام ميدهند كه وجه انقلابمان را به لجن بكشند .همانطور كه سبز زيباي ما مسلمانان را به سبز لجني تبديل كردند. طوري كه داشت از رنگ سبز بيزار ميشديم.شما را به خداوندي خدا سوگند ميدهم نترسيد واين مطلب را چاپ كنيد . با تشكر:اصغر فرنيان عضو شوراي مركزي مجمع جانبازان وايثارگران انقلاب اسلامي. و عضو كمسيون دولت و مجلس واحزاب از ستاد احياي امر بمعروف و نهي از منكر.؟

-- اصغر فرنيان جانباز 60% ، Nov 24, 2010

آقای جانباز عزیز ! حالا که منافع خودتون به خطر افتاده زبانتون به اعتراض باز شده؟ وقتی آدم چشماشو به این همه ظلمو ستم ببنده باید انتظار داشته باشه بی اصالتی و بی عدالتی رونق بازار بشه!

-- پوریا ، Nov 25, 2010

میشه از مجلس خواهش کنیم یک طرح سوال از آقای رهبر هم تهیه و مطرح کنند؟ آخه آقای احمدی نژاد فرمانبر ایشون هست

-- یک خاتون ، Nov 25, 2010

آقاي پورياي عزيز به چشم شما راست ميگوييد. ديگر اعتراضي نميكنيم.

-- اصغر فرنيان جانباز 60% ، Nov 27, 2010

آقاي پورياي عزيز به چشم شما راست ميگوييد. ديگر اعتراضي نميكنيم.

-- اصغر فرنيان جانباز 60% ، Nov 27, 2010

آقای اصغر فرنیان عزیز،صحبت من نه بخاطر اینه که چرا شما اعتراض میکنید و اصولا کسی حقی نداره حق اعتراض رو ازکسی بگیره (اتفاقی که توی مملکت ما داره روزانه به کرات از طرف سیستم میافته) در واقع تحلیل من خودش اعتراضی بود به نحو تفکری که تو نیمی از جامعه هست و اون اینه که کسی که از ولایت فقیه حمایت بکنه حقوق حقه ای داره و وام دار مملکت میشه!حالا تصور کنید منی که حامی نیستم احتمالا حقوقی هم ندارم پس تنها کاری که از دست من بر میاد سنگ اندازیه مثل اون نمونه ای که شما بهش اشاره کردید!
با کمال احترام

-- پوریا ، Nov 29, 2010


با سلام و خسته نباشيد خدمت تمام زحمت كشان ايران اسلامي.وپورياي عزيز شايد اين نظر وعقيده من بزاي شما خوشآيند نباشد؟وبه همين دليل چاپ آن برايتان مقدور نميباشد و من بخوبي اين را درك ميكنم.از اول انقلاب بوده اند اشخاصي كه خواسته اند آب را كل الاود كنند واز اين آب گل آلود ماهي بگيرند.ولي بحمدالله وبقوه الهي اين امر كثيف اتفاق نيافتاده. وهميشه دشمنان انقلاب از هر دسته وگروهي ذليل شده اند.واين فقط كار خداوند قهار و منان است وبس. مگر حمله همه جانبه طبس يادمان رفته؟خداوند هميشه حامي مظلومان و محرومين است. واين كه در رسانه هاي شما هلهله افتاده كه بين دولتيان و مجلسيان اختلاف افتاده اشتباه و سوئ تفاهمي بيش نيست.در مجالس به اصطلاح پيشرفته جهان وقتي اختلاف نظري پيش ميآيد نمايندگان با چاقو واسلحه و مشت ولگد والفاظ ركيك دور از شان مجلس بجان هم ميافتند.ئلي در ايران اسلامي اين خبرها نيست. چرا تمام رسانه هاي بيگانه و بيگانه پرست با رييس جمهور محبوب و مردمي ايران اسلامي مخالفت ميكنند؟ آ يا از برنامه هاي رييس جمهور براي آينده ايران هراس دارند؟ چرا تمام دشمنان انقلاب و دشمنان امام خميني(ره) از دكتر محمود احمدي نژاد ميترسند و از برنامه هايش انتقاد ميكنند؟ چرا هر كسي كه از ايشان انتقاد كند و با ايشان مخالفت كند قهرمان شما ها ميشود؟ چرا آ قاي هاشمي رفسنجاني بعد از مخالفت با دكتر احمدي نژاد براي شما قديس و بت ميشود؟به عقيده اين حقير بايد لايحه اي به مجلس بفرستند ودر آ ن لايحه اين مطلب گنجانده شود كه اكر رييس جمهوري دو دوره با راي بالاي 24مليون رييس جمهور شد و مورد قبول قاطبه مردم و مقام معظم رهبري و شوراي نگهبان واقع شد. بتواند بدون رائ گيري و رفراندوم براي مدت باقي مانه عمر ش رييس جمهور ايران باقي بماند تا بتواند برنامه هاي انقلابي و اسلامي پيشرفته را به انجام برساند. اميد وارم دولتمردان و دلسوزان انقلاب تا دير نشده روي اين پيشنهاد كار كنند.اصغر فرنيان

-- اصغر فرنيان جانباز 60% ، Dec 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)