تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«سخنان بسیار ناجور»؛ دلیل لغو پروانه فیلم اصغر فرهادی

جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تأیید کرد که پروانه ساخت فیلم تازه اصغر فرهادی به دلیل سخنانش در جشن خانه سینما لغو شده است.

به گفته معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، سخنان اصغر فرهادی «بسیار ناجور» بوده است.


لیلا حاتمی در صحنه‌ای از فیلم‌ «جدایی نادر از سیمین»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد شمقدری گفت:‌ «حرف‌هایی كه ایشان (اصغر فرهادی) زدند، حرف‌های جالبی نبودند، پس از آن نیز به ایشان یک هفته‌ فرصت می‌دهند، حرف‌هایشان را اصلاح كنند اما این كار را انجام نمی‌دهند و سپس منجر به این تصمیم‌گیری می‌شود.»

وی افزود: «ما به طور كلی به سمتی می‌رویم كه روش‌هایمان كاملاً آشكار و شفاف باشد و سعی می‌كنیم پنهان‌كاری نداشته باشیم. یعنی ملت بدانند كه دلیل تشویق یک فیلم‌ساز و دلیل منعی كه برای یک فیلم‌ساز ایجاد می‌شود، چیست.»

لیلا حاتمی، شهاب حسینی و مریلا زارعی از جمله بازیگران فیلم «جدایی نادر از سیمین» بودند

این برای نخستین بار است که پروانه فیلمی در حین ساخت در ایران لغو می‌شود.

هفته گذشته مشاور رسانه‌ای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی اعلام کرده بود که فیلمبرداری این فیلم متوقف شده است.

لیلا حاتمی، شهاب حسینی و مریلا زارعی از جمله بازیگران فیلم «جدایی نادر از سیمین» بودند.

اصغر فرهادی در جشن خانه سینما که شامگاه پنج‌شنبه ٢٥ شهریورماه گذشته برگزار شد، گفته بود:‌ «ای کاش سال آینده ایران مثل امروز نباشد. ای کاش سال آینده ایران شرایطی داشته باشد که گلشیفته فراهانی (بازیگر)، امیر نادری(کارگردان) و محسن مخملباف(کارگردان) به راحتی به وطن بازگردند. ای کاش سال آینده جعفر پناهی (کارگردان) بتواند فیلم بسازد و ای کاش سال آینده هیچ‌چیز مثل این سال‌ها نباشد.»

پروانه فیلم «جدایی نادر از سیمین» در حالی لغو شده که فیلمبرداری آن در تهران آغاز شده بود.

اصغر فرهادی تاکنون به لغو پروانه فیلم‌اش واکنشی نشان نداده است.

روزنامه کیهان چاپ تهران، پنجشنبه اول مهر ٨٩ اصغر فرهادی را «هتاک» خواند و افزود: ‌«این فیلم (جدایی نادر از سیمین) متعلق به فیلم‌سازی است که در موضع‌گیری‌های اخیر خود با محافل جریان برانداز هم‌نوایی می‌کند.»

کیهان ادامه داده است: ‌«کارگردان مذکور (اصغر فرهادی) که با امکانات صدا و سیما خودنمایی کرده و پیش از این از سوی دولت نیز مورد پشتیبانی و حمایت ویژه قرار گرفته بود، به تازگی در تلاش است تا با ژست اپوزیسیون و بیان سخنان ساختارشکنانه، حمایت جشنواره‌های غربی و رسانه‌های ضد ایرانی را نیز جلب نماید.»

«جریان برانداز» عنوانی است که حامیان حکومت در ایران به مخالفان و جنبش سبز می‌دهند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)