تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

متهم «حمله به مسجد قبا» آزاد شد

محمدباقر ولدان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس که هفته گذشته به اتهام «دخالت در حمله به مسجد قبا» در شیراز بازداشت شده بود، امروز با قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی آزاد شد.

به گزارش تارنمای کلمه، این روحانی ٢٦ ساله که به «اخلال در نظم عمومی و آتش زدن مسجد قبا» متهم است، شنبه گذشته با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده بود.


علاوه بر ولدان، شش عضو دیگر گروه «طلاب روح‌الله» نیز هفته پیش بازداشت شده بودند اما درباره سرنوشت آن‌ها خبری منتشر نشده است.

روزنامه کیهان چاپ تهران سه‌شنبه ٣٠ شهریورماه گذشته با تأیید خبر بازداشت ولدان، نوشت:‌«در پی مواضع اخیر علی‌محمد دستغیب یكی از نمایندگان فارس در مجلس خبرگان درباره جایگاه ولایت فقیه، عده‌ای از راهپیمایان روز قدس در شیراز با تجمع در مقابل مسجد قبا نسبت به مواضع وی اعلام انزجار كردند كه حجت‌الاسلام ولدان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس نیز یكی از این تجمع‌كنندگان بود.»

علاوه بر ولدان، شش عضو دیگر گروه «طلاب روح‌الله» نیز هفته پیش بازداشت شده بودند اما درباره سرنوشت آن‌ها خبری منتشر نشده است

کیهان افزود: «پس از این حادثه شورای تأمین تشكیل جلسه داده و پس از بررسی جوانب موضوع مقرر شد تعدادی از كسانی كه در شكل‌گیری این غائله نقش داشتند، شناسایی و دستگیر شوند. تاكنون حدود ٤٠ نفر از حمله‌كنندگان به مردم در روز قدس دستگیر شده اند. حجت‌الاسلام ولدان نیز كه در مخالفت با مواضع دستغیب در آن تجمع حضور داشت به حكم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده است.»

مسجد قبا (آتشی‌ها) که محل سخنرانی آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، مرجع تقلید در شیراز است، در یک سال گذشته چندین بار مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفته و دو بار نیز حصارکشی و پلمب شده است.

آیت‌الله دستغیب که از منتقدان حکومت است در یک سال گذشته بارها از نحوه رفتار دولت با مخالفان و رهبران جنبش سبز انتقاد کرده است.

در یکی از آخرین حمله‌ها به مسجد قبا، روز جمعه ١٢ شهریور لباس شخصی‌ها به این مسجد حمله کردند. در جریان این حمله، حمله تعدادی از حمله‌کنندگان و همچنین هوارداران آیت‌الله دستغیب که قصد «دفاع از مسجد قبا» را داشتند، زخمی شدند.

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت نیز هفته گذشته در واکنش به اتفاقات شیراز به تارنمای کلمه گفت:‌ «آیت‌الله دستغیب تا موقعی از نظرشان محترم است که چشم به ظلم و ستم آقایان ببندد و یا به شیوه اعمال وظایف مجلس خبرگان ایرادی نگیرد.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)