تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تعطیلی بازار طلا در تهران و شیراز

بازار طلا فروشان تهران امروز، شنبه در اعتراض به اجرای «قانون مالیات بر ارزش افزوده» تعطیل بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عسکری، رئیس سازمان امور مالیاتی در یک نشست مطبوعاتی اعتصاب و تجمع برای نپرداختن مالیات را یک «رسم جدید» عنوان کرد و گفت: «قانون کاملا مشخص است و از نظر ما ابهامی در اجرای قانون وجود ندارد ولی آنها نیز ملاحظاتی دارند که مطرح می‌کنند.»


وی با اشاره به این تعطیلی، گفت: «همه مودیان از جمله طلافروشان موظف به اجرای قانون هستند و این قانون تبعیض پذیر نیست.»

این مقام مسئول در مورد روند اجرای قانون مالیات بر ارزش اعلام کرد که پایه جدید مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای مهرماه سال ۸۷ آغاز شده‌است.


رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با نتیجه جلسه امروز این سازمان با اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با اعتصاب امروز این صنف، اظهار داشت که تمام بحث‌ها در این خصوص انجام و موضوع حل و فصل شده‌است.

وی با بیان اینکه «هیچ ابهامی» در اجرای قانون نیست، تاکید کرد که «همه ملزم به اجرای قانون هستند.»

اعتصاب در بازار طلای شیراز
گزارش‌های رسیده از شیراز نیز حاکی از اعتصاب بازار طلای این شهر از روز چهارشنبه هفته گذشته‌است.

به نوشته روزنامه‌های محلی این شهر، رضا راسخ، رییس اتحادیه طلا و جواهر شیراز علت تعطیلی بازار طلای شیراز را «اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده» اعلام کرده‌است.

وی با تایید تعطیلی بازار زرگران شیراز گفت: «طی دو روز گذشته فعالان این صنف برای تعطیل کردن بازار به توافق رسیده‌اند و مخالفت اتحادیه با چنین اعتصابی هم نتوانست مانع کار شود.»

رئیس انحادیه طلا و جواهر شیراز: «طی دو روز گذشته فعالان این صنف برای تعطیل کردن بازار به توافق رسیده‌اند و مخالفت اتحادیه با چنین اعتصابی هم نتوانست مانع کار شود.»

رییس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه اعضای این اتحادیه مخالف قانون نیستند بلکه راهکارهای اجرایی این قانون مشخص نیست، ادامه داد: «اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای صنف طلافروشان غیرممکن است چرا که قرار است برای هر بار معامله طلا سه درصد مالیات اخذ شود و ما هم نهایتاً این مالیات را از مشتری اخذ می‌کنیم که چنین امری نشدنی است.»

بازاریان تهران و چندین شهر دیگر در تیرماه گذشته نیز برای چندین روز متوالی در اعتراض به سیاست‌های مالیاتی جدید دولت دست به اعتصاب زدند. این اعتصابات که از بازار طلا و پارچه تهران آغاز شده‌ب ود به شهرهایی همچون تبریز و اصفهان نیز کشیده شد.

این اعتصاب که بیش از یک هفته به طول انجامید، سرانجام با توافق بازاریان تهران و سازمان امور مالیاتی کشور درباره تعیین و نحوه دریافت مالیات به پایان رسید.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
ادامه اعتصاب بازار در تهران و تبریز

نظرهای خوانندگان

این صهیونیستها اغلب یهودی هستند. چرا نمی خواهند مالیات بدهند؟ اگر نمی خواهند گورشان را از ایران کم کنند و راهی اسراییل شوند.

-- بدون نام ، Sep 25, 2010

شما اگر خبری می دهید چرا فاکتور می گیرید الان چند روز است در شهرهای آذربایجان مثل تبریز و اردبیل که هرکدامشان مساحت بزرگی از این کشور را اشغال کرده اند اعتصاب جریان دارد و شما لال مونی گرفته اید اگر جزو ایران نیستیم ما هم اخبار آذربایجان شمالی را بخوانیم؟

-- بدون نام ، Sep 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)