تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بانگ اعتراض مردم در نقاط مختلف تهران

در پی فراخوانی از سوی تارنماهای مدافع جنبش موسوم به سبز در ايران، شب گذشته در نقاط مختلف شهر تهران، مردم با فريادهای «الله اکبر» نسبت به افزايش فشار و محدوديت‌ها بر ميرحسين موسوی و مهدی کروبی اعتراض کردند.

به گزارش تارنماهای مخالف دولت ايران، شامگاه ۲۹ شهريورماه در نقاط مختلف شهر تهران مردم پس از ماه‌ها سکوت در اعتراض به افزايش فشارهای امنيتی بر رهبران جنبش سبز، دست به اعتراض زدند.


يکی از اعتراضات شبانه در تابستان سال گذشته

تارنمای کلمه گزارش داد که در غرب تهران، خيابان پيامبر، ميدان پونک، سردار جنگل، شهرک نفت و در شمال غرب در سعادت‌آباد مردم فرياد «الله اکبر» سردادند.

اين گزارش می‌افزايد در شرق تهران نيز از تهران‌پارس غريو الله اکبر به گوش رسيد و در ساعت ۲۲:۲۰ در ميدان سرو سعادت آباد، مردم در ميدان ترافيک مصنوعی ايجاد کردند و با بوق‌های ممتد و الله اکبر گفتن حضور خود را نشان دادند.

فراخوان «الله اکبر» پنج روز پيش منتشر شده بود

به گزارش تارنمای جرس، در شهرک کوثر در شرق تهران و در ميدان انقلاب و ميدان محسنی و خيابان ميرداماد نيز فرياد اعتراض مردم به گوش می‌رسيد.

تارنمای روز از حضور پراکنده نيروهای پليس و مأموران نيروی انتظامی در برخی از مجتمع‌های مسکونی جهت وادار کردن شعاردهندگان به سکوت، خبر داد.

«روز» نوشت: «مأمورين امنيتی و نظامی پس از اوج گرفتن شعارها به داخل اين مجتمع‌ها رفته و با فرياد و يا سوت اخطار، کوشيدند صدای اعتراض‌ها را ساکت کنند.»

فراخوان «الله اکبر» پنج روز پيش از سوی سايت‌های سحام‌نيوز، نوروز، ندای سبز، تحول سبز، رأی ما کجاست و ميزان خبر، که به جنبش موسوم به سبز نزديک‌اند منتشر شد و در پی آن گروه‌هايی از دانشجويان نيز از اين اقدام پشتيبانی کردند.

در اين فراخوان به «محاصره سران جنبش سبز و تلاش برای به حصر درآوردن ميرحسين موسوی و مهدی کروبی» اشاره شده و آمده است: « کودتاچيان راديکال و تندروان بزهکار خيال مقابله با سران جنبش سبز را در سر می‌پرورانند و برای امتحان کردن واکنش مردم اين دست و آن دست می‌کنند.»

اين سايت‌ها نمونه‌هايی از فشارهای اخبر بر گروهی از رهبران مخالفان دولت ايران را ذکر کرده‌اند و ضمن تأکيد بر «آرامش جنبش به دليل ماهيت اصلاح‌طلبانه و پرهيز از ورود به درگيری» آورده‌اند: «اين آرامش از سازش نيست و خطوط قرمزی هم وجود دارد که يکی از آن‌ها دستگيری اين ياران صديق و پيشتاز جنبش است.»

اين فراخوان از مردم خواسته بود که دوشنبه ۲۹ شهريور از ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب و «در صورت نياز در شب‌های بعد» با بانگ الله اکبر اعتراض خود را نسبت به افزايش اين فشارها نشان دهند.

در روز‌های اخير پس از حملات پی‌درپی به خانه مهدی کروبی، دستگيری رئيس دفتر ميرحسين موسوی، تفتيش و بازرسی دفتر موسوی و جلوگيری از ملاقات مردم با اين دو رهبر مخالف فشار بر آن‌ها افزايش يافت.

همچنين در پی نامه اخير مهدی کروبی به علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجلس خبرگان، که در آن از عدم نظارت اين مجلس بر اعمال رهبری و فعاليت‌‌های نهادهای حامی آن انتقاد شده بود؛ روز گذشته گروهی از نمايندگان مجلس خواهان محاکمه وی شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا دوباره خوب فرستی است . باز شدن دانشگاه و مدارس و سفر ا.ن به آمریکا و مخالفت ایرانیان در انجا شرایط را فراهم کرده . پس تا گرم است نان را بچسبانید .بالاخره باید از یک جایی دوباره شروع کرد. هموطن ساکت منشین

-- صبا ، Sep 21, 2010

در جنوب شهر تهران هم مرگ بر معاویه شنیده شد هم مرگ یزید و هم الله اکبر. البته الله اکبر ها بیشتر بود. مسئله جالب در محله ی میدان شوش استفاده از بلندگوهای دستی بود که من اول بار بود می دیدم. پسر عموی من که بسیجی ست با خاتواده اش هم بودند و الله اکبر گفتند.
با تشکر سایت شما بسیار بد بدست می آید باید از هزار پستو وارد شد

-- فامیل بسیجی ، Sep 21, 2010

آقای فامیل بسیجی، دم تو و آن فامیت گرم، بگو به رفیقاش بگه دست از آدمکشی بردارند. اما من هم به تو یک خبر بدهم و آن اینکه در میدان امام حسین هم فریاد مرگ بر معاویه دوسه بار شنید شد. حتا مرگ بر خامنه ای هم خودم شنیدم. اما اینجا هم الله اکبرها بیشتر بود. چیزی که عجیب بود پژواک عظیم صداها بود و جواب ها که گویی از سراسر تهران می آمد. فامیل ما از جاههای دیگر هم خبرهایی از اذهام صدا داشتند.
زنده باد انقلباب سبز شاد باشی

-- اکبر از میدون امام حسین ، Sep 21, 2010

من نمیفهمم چرا شعارهای ملی داده نمیشود. شعار زنده باد ایران،جاوید باد ایران،ایران ایران،و غیره . همین روزهاست که محمود نفتی این شعارها را صاحب شود وبعد خارج کردن این شعارها از چنگال خونینشان سختر میشود.

-- mehrdad ، Sep 22, 2010

مرگ بر ديكتاتور

-- بدون نام ، Sep 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)