تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتشار نسخه اینترنتی روزنامه کلمه

نخستین شماره روزنامه اینترنتی کلمه، امروز پنجشنبه اول مهر ١٣٨٩منتشر شد.

تارنمای کلمه که به میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت در ایران وابسته است این روزنامه تک صفحه‌ای را منتشر کرده است.


تارنمای کلمه درباره علت انتشار این روزنامه نوشته است:‌ «مردم ایران رسانه ندارند و سهم‌شان از صدها میلیارد بودجه رسانه‌ای تنها تهمت و دروغ و شرک است. مردم حق دارند بدانند و اگر همه بدانند سیاه تا سبز از آن بهره می‌برند.»

کلمه افزوده است:‌ «شمارگان ما معلوم است. ما بی‌شماریم. برای انتشار و توزیع آن روی شما حساب باز کرده‌ایم. کارگران در کارخانه‌ها، دانش‌آموزان در مدرسه، دانشجویان در دانشگاه، کارمندان در اداره، معلمان در کلاس و همسایه‌ها در محله‌ها آن را چاپ کنند و روزنامه خود را توزیع کنند. کلمه روزنامه همه کسانی است که آن را دست به دست می‌رسانند و سینه به سینه می‌خوانند.»

روزنامه کلمه از مخاطبان خود خواسته تا این روزنامه را به دست کسانی که به اخبار واقعی دسترسی ندارند، برسانند

«بی‌حرمتی به خانواده‌های شهیدان باکری و همت، احمدی‌نژاد: هیچ زندانی سیاسی در ایران وجود ندارد، بازخوانی روایت شهادت حسن پور در دیدار رهنورد با خانواده این شهید، در آن سوی مرزها ادعای آزادی می‌کنند اما اینجا خانواده شهدا را هم تحمل نمی‌کنند، مادرهنگامه شهیدی :احمدی‌نژاد به جای مانور جهانی برای سارا شورد، به بچه‌های این مملکت کمک کند و لغو پروانه فیلم فرهادی به دلیل انتقاد» از جمله تیترهای نخستین شماره روزنامه کلمه است.

روزنامه کلمه همچنین از مخاطبان خود خواسته تا این روزنامه را به دست کسانی که به اخبار واقعی دسترسی ندارند، برسانند.

سال گذشته نیز در ایران روزنامه کلمه سبز منتشر می‌شد که اخبار و دیدگاه‌های میرحسین موسوی یکی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را منعکس می‌کرد.

اول تیر ١٣٨٨ نیروهای امنیتی با حمله به دفتر روزنامه کلمه سبز ٢٥ نفر از کارکنان این روزنامه را بازداشت کردند. کارکنان و خبرنگاران این روزنامه چند روز بعد آزاد شدند ولی انتشار کلمه سبز متوقف ماند.

میرحسین موسوی که صاحب امتیاز روزنامه کلمه است چند ماه بعد در مهرماه ٨٨ گفت که «هزینه‌های انتشار این روزنامه از فواید انتشار آن بیش‌تر است.»

اشاره وی به «فضای امنیتی و اعمال محدودیت» در کار انتشار روزنامه‌ها بود. در یک‌سال گذشته ده‌ها روزنامه و هفته نامه در ایران توقیف و لغو مجوز شده‌اند.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در یک سال گذشته روزنامه‌ها و نشریات «کلمه، اعتماد، اعتماد ملی، ایراندخت، اندیشه نو، همت، موج اندیشه، حیات نو، سرمایه، یاس‌نو، آرمان، آسیا» و چندین نشریه دیگر را توقیف و یا لغو امتیاز کرده است.

در همین حال در طول این یک سال معاونت مطبوعاتی بارها به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها «تذکر و اخطار» داده است.

محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، «تلطیف فضای رسانه‌ها» را دلیل برخورد با رسانه‌ها اعلام می‌کند.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید در یک سال گذشته ده‌ها روزنامه در ایران توقیف شده‌اند و بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار نیز بازداشت شده‌اند.

به گفته گزارشگران بدون مرز ایران بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه است.

روزنامه کلمه از مخاطبان خود خواسته تا این روزنامه را به دست کسانی که به اخبار واقعی دسترسی ندارند، برسانند

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بازار طلای شیراز هم 2 روز است که در اعتصاب به سر می برد

-- بدون نام ، Sep 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)