تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
وزير اطلاعات ايران:

«عوامل حادثه مهاباد شناسايی شدند»

حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران از شناسايی عوامل حادثه تروريستی روز گذشته در شهر مهاباد توسط «سربازان گمنان امام زمان» خبر داد .

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير اطلاعات، امروز در جمع خبرنگاران گفت: «مجموعه‌ای که اين اقدام تروريستی را طراحی و انجام دادند، توسط سربازان گمنام امام زمان شناسايی شده و روند پيگيری نيز همچنان ادامه دارد.»


وی افزود: «اميدواريم به‌زودی در هفته دفاع مقدس اين افراد را به سزای عمل‌شان برسانيم.»

حيدر مصلحی مدعی شد حادثه مهاباد از سوی «استکبار» طراحی شده و هدف آن «از بين بردن وحدت در بين مردم مسلمان سنی و شيعه ايران» است.

پس از انفجار مهاباد چندين سازمان و حزب متعلق به کردستان ايران اين اقدام را محکوم کردند

وی افزود: «ما اطلاع‌رسانی‌هايی در اين خصوص برای دستگاه‌های مختلف داشته‌ايم، اما متأسفانه استکبار نيز اقدامات خود را دنبال می‌کند.»

روز گذشته بر اثر انفجار يک بمب در جريان برگزاری رژه نيروهای مسلح به مناسبت «هفته دفاع مقدس» در شهر مهاباد ١٢ نفر کشته و ٨١ تن ديگر زخمی شدند. گفته می‌شود قربانيان اصلی زنان و کودکان بوده‌اند.

اين حادثه در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقيقه صبح روز چهارشنبه به وقوع پيوست.

در پی اين انفجار که هنوز گروهی مسئوليت آن را به عهده نگرفته است، مقامات جمهوری اسلامی ايران ضمن محکوم کردن اين اقدام، آن را به «دشمنان و استکبار جهانی» نسبت داده‌اند.

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران به همين مناسبت پيامی منتشر کرد و در آن «دشمنان نظام» را «که تحمل توانايی و قدرت مقتدرانه نظامی جمهوری اسلامی را ندارند» عامل اين اقدام خواند.

مصطفی محمد نجار، وزير کشور ايران اين اقدام را «فاقد هرگونه ارزش نظامی، عملياتی و سياسی» دانست و آن را ناشی از «نيات پليد و زشت گمراهان و کوردلان جاهل و حاميان خارجی آن‌ها» عنوان کرد.

سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی انفجار مهاباد را «نشان‌دهنده نوكری عوامل تروريستی به استكبار جهانی» دانست.

پس از انفجار مهاباد چندين سازمان و حزب متعلق به کردستان ايران اين اقدام را محکوم کردند. از جمله حزب دمکرات کردستان ايران، سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ايران (کومه‌له) و حزب حیات آزاد کردستان (پژاک).

همچنين هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا نيز اين حرکت تروريستی را محکوم کرد. وی گفت: «آمريكا خشونت عليه شهروندان بی‌گناه و تروريسم را در هر شكلى و در هر مكانى محكوم می‌كند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من کرد نیستم ولی با اطمینان میگویم هیچ کردی حاضر بکشتن زنهای کرد یا نا کرد بی گناه نیست اخر با منطق جور درنمییاد اینطوری که خود را در بین مردم بی اعتبار میکنند دوم ایا سابقه داشته گروهی از مبارزان کرد دست بکشتنه افراد بیگناهی همچون بچه ها و زنان بزنند نه ولی در مقابل حکومت اسلامی هر کاری بگید کرده دیگه بمبگذاری بدتر از در مشهد و انهم در زیارتگاه امام رضا وجود دارد که وزارت اطلاعات حکومت اسلامی انجام داد تا مجاهدین را بدنام کند حالا هم دقیقن این عمل را در مهاباد انجام داده برای بدنامی مبارزان کرد بعدها اسناد ان بیرون خواهد امد که کاره خوده رژیم بوده است

-- بدون نام ، Sep 23, 2010

هر وقت توی ایران همچین اتفاقاتی میفته، این آقایون واسه اینکه "قدرت نظامی و اطلاعاتی" خودشون رو به رخ همه بکشن، چهار پنج نفر از افراد سابق مجاهدین یا جوونهای شهرستانی که در تظاهرات ضد رژیم واسشون پرونده تشکیل شده بود رو میگیرن، و به عنوان تروریست به همه معرفی میکنن و سریع اعدامشون میکنن. اگه اینها واقعاً از لحاظ نظامی و اطلاعاتی قدرت داشتن، اینقدر سایتهای غنی سازیشون هر روز لو نمیرفت و اطلاعات محرمانشون اینور و انور پخش نبود.

-- بهرام ، Sep 23, 2010

ولي لباس شخصي ها را بعد از ٢٠ سال نميتوانند شناسايي كنند

-- بخت النصر خراساني ، Sep 23, 2010

با تاسف ، باید منتظر دور جدید اعدام هموطنان کرد بود.

-- ژیلا ، Sep 23, 2010

نمایشنامه آماده و بازیگران نیز .مانده اعترافات تلویزیونی و بدار کشیدن چند بیگناه . دا ستان دکتر سامی یادتان هست .... داستان سینما رکس آبادان چطور ... بمب در مسجد اهل تسنن در مشهد را که فراموش نکرده ایم

-- بهنام ، Sep 24, 2010

این عمل واقعا خوب نیست که عده ای کودکان بیگناه را قربانی هدفهای سیاسی کنند هرچند نظام ایران خود از هر وسیله استفاده میکند برایش هیچ چیز فرق ندارد ولی دیگرانیکه ادعا میکنند چرا؟ جالب تر از همه تیتر های رادیو زمانه است عوامل حادته مهاباد شناسایی شدند یعنی کپی هر تیتری که وزارت اطلاعات به رسانه های خودی میدهد یعنی اینکه این رادیو هم بخشی از آن رسانه هاست این سر وصدای هک وچک ومک هم الکی بود متل اینکه. بی بند وباری بی تععدی بی خیالی کندی ووو دراین رسانه زیاد زیاد است همین خبر را من زیر نظر داشتم تقریبا از آخرین ها بود که گذاشت حال هم که اینگونه لااقل میتوانست بگذارد فلان وزارتخانه فلان شخص فلان سازمان ایران ادعا میکند که عوامل اینگونه که تیتر زده شده است یعنی اینکه بطور قطع باورمندند که عوامل شناسایی شده اند و صداقت در منبع خبر است اینکه چیزی نیست اگر شپشی هم کسی از خودی ها را بگزد و در تهران 14 میلیونی پنهان شود چند ساعت بعد دستگیر میشود اما بقول دوستان افراد خود سر بخوانید چماقداران ولایت را چشمها نمیبیند لباس شخصی هار ا کسی نمیبیند زیرا خودی را نمیگزند بیگناهان را میکشند

-- جادوگر ، Sep 24, 2010

توضيح زمانه: دوست گرامی با نام مستعار «جادوگر»؛
اگر توجه کرده باشيد ما اين تيتر را در گيومه گذاشته‌ايم و اين به معنای نقل قول است و نه تأييد خبر. اين روش تيترگذاری برای کسانی که به خبرنويسی آشنا باشند چيز نامتعارفی نيست. بنا بر اين بر خلاف نظر شما ما اين خبر را «تأييد» نکرده‌ايم. در ضمن خبر جای «تفسير» و «نقد» نيست. لطفأ خبر را به‌عنوان خبر بخوانيد و نه نظر و برداشت.

-- زمانه ، Sep 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)