تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
مسائل حقوق بشر ايران در گفت‌وگوهای احمدی‌نژاد در نيويورک

«کسی به خاطر تظاهرات زندان نرفته است»

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوهای خود با لری‌کينگ مجری معروف شبکه سی‌ان‌ان و مجله نيوزويک بار ديگر از «آزادی‌ بيان و آزادی مخالفان در ايران» سخن گفت و اجرای حکم سنگسار در اين کشور را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران در ادامه سفر خود به نيويورک دو مصاحبه با رسانه‌های آمريکا انجام داد.


وی در پنجمين روز سفر خود با شبکه تلويزيونی سی‌ان‌ان آمريکا گفت‌وگو کرد.

احمدی‌نژاد در اين مصاحبه ضمن دفاع از برنامه هسته‌ای ايران و رد احتمال حمله اسرائيل به ايران به برخی از مسائل حقوق بشر در ايران نيز پاسخ داد.

احمدی‌نژاد: هيچ روزنامه‌ای به‌خاطر انتقاد از دولت بسته نشده است

احمدی‌نژاد در مورد آزادی بيان و در پاسخ به «اتهام عدم رعايت حقوق بشر در ايران» به سی‌ان‌ان گفت: «در آمريکا کارمندی به خاطر اظهارنظری بعد از پنجاه سال از کارش اخراج می‌شود و او را برکنار می‌کنند؛ اما در ايران چنين چيزی نيست.»

وی در مورد دستگيری‌های پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران گفت: «در ايران کسی به خاطر تظاهرات زندان نرفته است، افراد آزادند.»

احمدی‌نژاد در ادامه به لری کينگ مجری سی‌ان‌ان گفت: «آيا در کشور شما به افراد اجازه داده می‌شود که به پليس حمله کنند؟ اگر در کشور شما کسی به پليس حمله کرد به او جايزه می‌دهيد يا با او برخورد می‌کنيد؟ چرا در آمريکا هر کس به زندان می‌رود می‌گوييد او مجرم بوده و به زندان رفته است؟ ولی وقتی کسی در ايران به زندان می‌رود و زندانی می‌شود می‌گوييد او آزادی‌خواه است.»

احمدی‌نژاد: در مورد محاکمه موسوی و کروبی اطلاعی ندارم

وی در مورد حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی همان توضيحات قبلی خود را تکرار کرد و گفت: «بررسی پرونده اين خانم هنوز تمام نشده و حکمی صادر نشده است. وی متهم به قتل شوهرش است و در مورد وی هنوز حکمی صادر نشده است. حکم سنگسار نيز در مورد وی مطرح نيست.»

محمود احمدی‌نژاد در عصر پنجمين روز سفر خود به نيويورک به سئوالات خبرنگار مجله نيوزويک پاسخ داد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اين پرسش که «چرا در ايران روزنامه‌هايی مانند اعتماد ملی، اعتماد و کارگزاران به خاطر انتقاد از شما تعطيل و بسته شده‌اند؟» گفت: «هيچ روزنامه‌ای به‌خاطر انتقاد از دولت بسته نشده است. در ايران قانون وجود دارد و دستگاه قضايی در ايران مستقل است. همه‌ مردم در برابر قانون مساوی هستند.»

وی تأکيد کرد «آزادی در سايه‌ حاکميت قانون معنا پيدا می‌کند» و افزود: «آزادی بدون قانون معنا ندارد.»

احمدی‌نژاد در اين‌باره اضافه کرد: «هيچ‌کس به خاطر انتقاد از دولت مجازات نمی‌شود. در ضمن تعداد روزنامه‌ها در ايران زياد هستند.»

وی در مورد احتمال تشکيل پرونده و صدور حکم بازداشت برای ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ايران، اظهار داشت: «من اطلاعی ندارم. بايد ببينيم قاضی در اين مورد چه می‌گويد و اگر پرونده‌ای در مورد آنان به دادگاه برود اطلاع‌رسانی می‌شود.»

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش «آيا ممکن است که آن‌ها به جرمی متهم شوند؟» گفت: «همه‌ مردم در برابر قانون مساوی هستند و آن‌ها نيز مثل همه‌ مردم.»

وی بار ديگر خبر حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی را «دروغ» دانست و گفت «اکنون در ايران حکم سنگسار اجرا نمی‌شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چه خبر خوشی پس مردم ایران تظاهرات ٧٠ میلیونی راه بندازند چون رییس جمهور مجوز تظاهرات بدون بازداشت را شخصا صادر کردند

-- farhad ، Sep 23, 2010

شبکه های تلویزیونی آمریکایی حقیقتاً در مواجهه با مقامات ایرانی ضعیف عمل میکنند و بدون آمادگی به میدان میروند. باید به آقای احمدی نژاد گفت که خیر، کسی در آمریکا به افراد اجازه نمی دهد که به پليس حمله کنند ولی پلیس هم آزاد نیست که که به حریم خصوصی افراد تجاوز کند و بخاطر لاک ناخن یا قدم زدن با فلان پسر یا دختر مزاحمشان بشود. پلیس در ایران خود بصورت مزاحم درآمده که مردم مجبورند برای دفاع از خودشان به خودشان متکی باشند چون کس دیگری نیست.

-- بخت النصر خراسانی ، Sep 23, 2010

باید از این خبرنگاران پرمدعا پرسید گه اگر فبل از مصاحبه به آنان سئوال دیکته میشود چرا برنامه مصاحبه میگذارند آیا میخواهند او را در دنیا مطرح کنند ؟
چرا وقتی عده ای اوباش در تهران به کروبی حمله میکنند و یا در شیراز به خانواده ی دستغیب حمله میکنند کسی دستگیر نمی شود ولی اگر یک نفر در خیابان اصقهان گفت رای من کو از زمین و هوا بر سر او میریزند و او را سرکوب میکنند و خدا میداند که چه بلائی بر سرش خواهد آمد.

-- sia ، Sep 23, 2010

با بخت النصر موافقم. آدمی مثل لری کینگ برای اینکه برنامه‌اش پر بیننده شود از آدم جنجال برانگیزی مثل محمود دعوت می‌کند ولی هیچ به خودش زحمت هم نمی‌دهد که واقعا دو سوال درست از او بپرسد و یقه‌اش را بگیرد. میدان را به او می‌دهد که باز هم با اعتماد به نفس مثال زدنی‌اش دروغ بگوید و ابرو بالا ببرد و جواب درست و حسابی‌ای هم نگیرد. چنین برنامه‌ای جز لوث کردن قضیه هیچ کمک دیگری نمی‌کند.

-- امید ، Sep 23, 2010

رسانه های امريکا ضعيف عمل نمی کنند . کارشان را خوب بلدند ؛ او را دوست دارند !! احمدی نژاد را از باباشون بيشتر دوست دارند

-- بدون نام ، Sep 23, 2010

تو گفتی و ما هم باور کردیم.به همین خیال باش .شما آقای احمدی نژاد تا کنون با دروغ سر کار مانده اید . اما از این پس نمیتوانید سر کار نمانید چون دروغ های شما حالا دارد بر علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته می شود.حالا نزدیکان خودت صداشان در آمده است.اما شما خوشبختانه نمی توانید دروغگویی را تمام کنید . دروغی که گفته می شود باید ادامه پیدا کند .و همین است که شما را و دولت شما را روزی زمین خواهد زد.

-- بدون نام ، Sep 24, 2010

" احمدی نژاد نماینده من نیست
" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست"

-- بدون نام ، Sep 24, 2010

دروغ که خناق نیست

-- بدون نام ، Sep 25, 2010

دوستان میتوانند گفته های سردمداران ویا نوشته های روزنامه ها یشان را به عنوان مدرک برای خبر نگاران نا آگاه بفر ستند تا آنها نیز پرسشهای آگاهانه و درست از او بنمایند .ما هم باید در آگاهی رسانی یاور رسانه ها باشیم. آنها که زبان پارسی نمیدانند ......انگلیسی دانان ایرانی به آنها خوراک خبری و رسانه ای برسانند .آیا اگر حکم ترجمه شده ی دادگاه تبریز /رجم یا سنگسار //به انگلیسی در دست پرسشگران بود احمدی میتوانست زیرش بزند ءءء

-- بهنام ، Sep 25, 2010

ببخشید این کشوری که محمود خان میگن کجاس؟؟

-- بهروز ، Sep 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)