تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد ۱۱ سپتامبر را مورد ترديد قرار داد

محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران در سخنان خود در شصت و پنجمين نشست مجمع عمومی واقعه ۱۱ سپتامبر را مورد ترديد قرار داد و گروهی از نمايندگان کشورها به اعتراض سالن را ترک کردند.


احمدی‌نژاد در آغاز سخنان خود با تأکيد بر اين‌که «نظام سرمايه‌داری و مديريت موجود جهانی پس از حدود يک‌صد سال حاکميت، به پايان راه رسيده است» به «دو عامل اصلی اين ناکامی» «عامل نگرش‌ها و اعتقادات» و «عامل مديريت جهانی و ساختار حاکم بين‌المللی» پرداخت.


در مورد اول او به نقش اديان اشاره کرد و «قطع ارتباط انسان با آسمان» را يکی از عوامل ناکامی‌ها خواند. «مقابله با ارزش‌های الهی»، «سرکوب ديگران»، «پرستش سرمايه» و «تحت سلطه گرفتن جهان توسط دولت‌های غربی»، «حکومت‌های کودتايی و ديکتاتوری»، «تروريسم» و «انباشت سلاح‌های اتمی» از جمله عوامل ناکامی‌های جهانی اعلام شدند.

در بخش بعدی که به «مديريت جهانی» مربوط می‌شد، محمود احمدی‌نژاد واقعه تروريستی ۱۱ سپتامبر، «اشغال سرزمين فلسطين» و موضوع انرژی هسته‌ای را مورد بررسی قرار داد.

احمدی‌نژاد با طرح چند پرسش واقعه ۱۱ سپتامبر را مورد ترديد قرار داد.

احمدی‌نژاد با طرح چند پرسش واقعه ۱۱ سپتامبر را مورد ترديد قرار داد

وی گفت: «ادعا شد که در ۱۱ سپتامبر حدود سه هزار نفر کشته شده‌اند که همه ما از آن متأسفيم اما در افغانستان و عراق تا کنون صدها هزار نفر کشته و ميليون‌ها نفر مجروح و آواره شده‌اند.»

وی سه نظريه مختلف را در مورد چگونگی رخداد ۱۱ سپتامبر مطرح کرد.

نخست نظريه‌ای که «يک گروه تروريستی بسيار قدرتمند و پيچيده که از همه لايه‌های امنيتی و اطلاعاتی آمريکا عبور کرده است» را عامل آن می‌داند؛ دوم نظريه‌ای که«بخش‌هايی از دولت آمريکا» را سازمان‌دهنده اين ترور می‌داند که «برای ايجاد تغيير در روند نزول اقتصادی آمريکا و سيطره او بر خاورميانه و همچنين نجات رژيم صهيونيستی» دست به اين اقدام زده؛ و سوم کسانی که عامل آن را يک گروه تروريستی می‌دانند که «دولت وقت آمريکا از آن پشتيبانی و بهره‌برداری کرده است.»

احمدی‌نژاد مدافعان نظريه نخست را «دولتمردان آمريکا»، طرفداران نظريه دوم را «اکثريت مردم آمريکا و ملت‌ها و سياستمداران» و حاميان نظريه سوم را گروهی معدود عنوان کرد.


وی گفت: «به فرض پذيرش نظر دولت آمريکا، آيا روش برخورد با يک گروه تروريستی، لشگرکشی گسترده، جنگ منظم و کشتار صدها هزار نفر است؟»

محمود احمدی‌نژاد پيشنهاد داد تا سازمان ملل در مورد ۱۱ سپتامبر «يک گروه حقيقت‌ياب مستقل تعيين نمايد تا بعدها عده‌ای اظهارنظر درباره آن را ممنوع نکنند.»

هنگامی که احمدی‌نژاد درباره واقعه ۱۱ سپتامبر صحبت می‌کرد گروهی از نمايندگان کشورها، از جمله آمریکا به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند.

هنگامی که احمدی‌نژاد درباره واقعه ۱۱ سپتامبر صحبت می‌کرد گروهی از نمايندگان کشورها، از جمله آمریکا به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند.

در مورد «اشغال فلسطين» احمدی‌نژاد با اشاره به جنگ غزه و حمله اسرائيل به کشتی‌ کمک‌رسانی به غزه و کشته شدن گروهی از غير نظاميان، سياست‌های جمهوری اسلامی ايران در قبال مسائل خاورميانه را تکرار کرد اما اشاره‌ای به موضوع از سرگيری مذاکرات صلح خاورميانه نکرد.

وی گفت: «پيشنهاد روشن ما بازگشت آوارگان فلسطينی به سرزمين خويش و مراجعه به آراء عمومی همه مردم فلسطين برای اعمال حاکميت و تعيين نوع حکومت است.»

در مورد انرژی هسته‌ای محمود احمدی‌نژاد استفاده از اين «نعمت خدادادی» را حق همه اعضای ان‌پی‌تی دانست که «بدون محدوديت از آن بهره ببرند.»

وی «دارندگان بمب اتم و برخی اعضاء دائم شورای امنيت» را متهم کرد که با ايجاد انحصار و فشار بر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی حق استفاده از اين انرژی را «از دسترس اکثريت ملت‌ها دور کرده‌اند.»

احمدی‌نژاد بمب اتم را «بدترين سلاح ضد بشری» خواند که «بايد به طور کامل محو گردد.»

وی گفت که با فشارهای کشورهای غربی «نه تنها خلع سلاح اتفاق نيفتاده است بلکه توليد بمب اتم در برخی مناطق از جمله توسط رژيم اشغالگر و تهديدگر صهيونيستی اشاعه يافته است.»


تظاهرات ايرانيان مخالف در برابر مقر سازمان ملل

وی پيشنهاد داد که سال ۲۰۱۱ سال خلع سلاح اتمی و «انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هيچ کس» اعلام شود.

محمود احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود با در دست گرفتن قرآن و انجيل به موضوع «قرآن‌سوزی» که اخيرأ از سوی تری جونز، کشيش آمريکايی مطرح گرديد ولی عملی نشد، اشاره کرد و ضمن محکوم کردن آن گفت: «اين قرآن است و اين کتاب مقدس هر دو برای ما محترم‌اند.»

با اشاره به همه اين موارد احمدی‌نژاد نتيجه گرفت که «سازمان ملل نمی‌تواند اقدام موثری انجام دهد.»

وی گفت: «علت ناتوانی سازمان ملل ساختار ناعادلانه آن است. با امتياز وتو قدرت اصلی در شورای امنيت متمرکز شده و رکن اصلی يعنی مجمع عمومی به حاشيه رفته است.»


وی با بيان‌ اين‌که دبيرکل سازمان ملل «نبايد برای ابراز حقيقت و اعمال عدالت تحت فشار قدرت‌ها يا کشور محل استقرار سازمان باشد» اعلام کرد «امتياز وتو بايد لغو شود و مجمع عمومی بالاترين رکن و دبيرکل، مستقل‌ترين فرد و تمام مواضع و اقدامات او با تائيد مجمع عمومی و در جهت عدالت و رفع تبعيض باشد.»

پيشنهاد ديگر احمدی‌نژاد اين بود که «طی يک سال و در يک نشست فوق‌العاده ، مجمع نسبت به اصلاح و نهايی کردن ساختار سازمان اقدام نمايد.»

محمود احمدی‌نژاد در انتهای سخنان خود گفت که ايران به تعهدات خود در قبال آژانس بين‌المللی انرژی اتمی عمل کرده است. وی همچنين دولتمردان آمريکا را به شرکت در يک «مناظره آزاد جدی» در سازمان ملل بر سر مسائل جهان دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های جهان به‌هنگام شرکت محمود احمدی‌نژاد در اجلاس سازمان ملل متحد، گروهی از ايرانيان مخالف در برابر مقر اين سازمان عليه حضور وی دست به اعتراض زدند. آن‌ها با نمايش صحنه‌های اعدام و سنگسار، عليه جمهوری اسلامی ايران شعار می‌دادند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

امریکا ازآدم هایی مثل احمدی نژاد بیشترین استفاده رامی برد.احمدی نژاد باحرف های نسنجیده وکودکانه ورویایی باعث به هدررفتن سرمایه های مادی ومعنوی کشور می شود .وتوجیه گرهرگونه اقدامات امریکا علیه منافع ملی ماست .

-- امیری ، Sep 24, 2010

سازمان ملل و آمریکائی که به این جانی و قاتل مردم ایران اجازه ورود میدهد.باید در انتظار این اراجیف باشند.ولی‌ طرف سخن این جانی نه مردم ایران و نه انسانهای آزاد این دوران بلکه طرف صحبت این جانی بسیجیهای وارفته ولایت و دیگر بسیجی هایش در عراق و افغانستان و ..آرزوهای این نظام را با کارهای تروریستی پیش میبرند.به امید اینکه جامعه بین المللی و آمریکا از خواب بیدار شوند.و در جنگ مردم ایران و این قاتلان اقلاً بیطرف باشند.و سیاست کثیف دلجوی و تغییر رفتار این قاتلان را کنار بگذارند،

-- hadi az kermanshah ، Sep 24, 2010

به این می گویند فرار به جلو . به عبارتی دیگر این مردک که خودش را رییس جمهور ایران می داند این را هم میداند که دیر یا زود دادگاهی بر پا خواهد شد و در ان دادگاه رابطه ی جمهوری اسلامی با القاعده رو خواهد شد.و نقش جمهوری اسلامی در ارتباط با جنایت یازده سپتامبر بر ملا خواهد شد. بنابرین مردک دارد دست پیش را میگیرد که پس نیفتد.

-- بدون نام ، Sep 24, 2010

" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست" احمدی نژاد نماینده من نیست"

-- بدون نام ، Sep 24, 2010

فکر میکنه آمریکا هم ایرانه که بشه بدون سند و مدرک دیگران رو محکوم کرد

-- بخت النصر خراسانی ، Sep 24, 2010

کم کیهان با اون مزخرفاتش آبروی ما را برد که حالا اینم بدترش کرد.دست ایرانیانی که در این مراسم برعلیه وی شعار دادند درد نکند.حیف ما آنجا نیستیم و گرنه با آنان همراهی می کردیم.

-- بدون نام ، Sep 24, 2010

سیاست حمله برای دفاع از خود یا دست پیش بگیر تا پس نیفتی! باید به طراحان این نوشته ای که احمدی نژاد خوانده آآاا آآاا آفرین گفت، شاید این سخنرانی پچ پچ های دیپلماتهای جهان سومی در کریدورها بوده یا نظریه توطٔئه جهانی‌ راست افراطی یا مالیخولیای سیاسی منفردین مستقل بوده گفته شده که در آن روز نخست وزیر وقت اسرائیل آریل شارون طبق برنامه قبلی‌ قصد سفر به آمریکا را داشت ولی‌ به دلیل توصیه سازمان امنیت اسرائیل بخاطر احتمال اتفاقی نا‌ مشخص و خطر امنیتی از آن سفر صرف نظر کرد. جنگ آمریکا با افغانستان و عراق، هزینه‌های جانی و مالی‌ بسیاری داشته که تاثیر آن برای تمامی دنیا جبران ناپذیر است.

-- ایراندوست ، Sep 24, 2010

امیدوارم مردم دنیا این حقیقت را بدانند که رییس دولت کودتا نماینده هیچ انسانی نیست جز آنها که دست در خون ندا و سهراب دارند و نان از خون شهیدان می خورند . اینچنین بیشرمی و پستی حتی قربانیان بیگناه حملات تروریستی را ابزار دلقک بازی و معرکه گیری خود می سازد./ باش تا نفرين دوزخ از تو چه سازد، که مادران سياه‌پوش ـ داغ داران زيبا ترين فرزندان آفتاب و باد ـ هنوز از سجاده ها سر بر نگرفته اند/ (شاملو).

-- Reza ، Sep 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)